2.3.2 Model A-A
Když jsou dvě letadla spojena pomocí A-A TACAN, informace o DME se zobrazí v okně DME na HSI a v pravém dolním rohu DED, pokud je signál A-A TACAN funkční. Ukazatel směru na HSI (nastavený na TCN) se bude otáčet rychlostí 30°/s, pokud není přijímána žádná informace o směru, nebo bude ukazovat směr vysílače, pokud je přijímána informace o směru (pouze KC-10).
Kromě toho, bez ohledu na výběr režimu HSI, pokud TACAN přepneš do režimu A/A TR, stránka DED CNI ukazuje DME k letadlu, na které je TACAN zaměřen, pokud existuje (buď jako XX.X, pokud je dosah menší než 100Nm, nebo XXX mil, pokud je větší). Pokud se místo toho zobrazí "-----", pak jste zvolili kanál, který nemá partnerské letadlo, na které by se dalo zaměřit.
Lidé mohou zvolit libovolný TACAN kanál a libovolné pásmo u A-A TACAN. Pokud je navázáno více přijímačů, zobrazí se pouze vzdálenost DME k nejbližšímu z nich.
Příklad: Let s #2 je Fighting Wing a s #3 je v Spread. Fighting wing je vizuální formace a #2 ve skutečnosti nepotřebuje A-A TACAN. Chlápek v Spread by však mohl použít A-A TACAN, zejména v simulovaném prostředí, kde by mohl být problém s posouzením vzdálenosti na ploché obrazovce. Lídr proto nastaví A-A TACAN na 10Y a předá tuto informaci svým členům letu. Pokud #2 a #3 nastaví svůj TACAN na 73Y (10+63=73Y), oba dostanou vzdálenost od svého lídra, ale lídr dostane pouze vzdálenost od nejbližšího připojeného letadla. Samozřejmě, to bude #2, přitom nepotřebuje znát vzdálenost pd svého bezprostředního wingmana. Aby se tomu předešlo, můžou se lídr letu a lídr elementu společně propojit a wingmeni se můžou propojit také společně na jiném kanálu/ pásmu TACAN. Může to být jeden kanál od sebe nebo ještě lépe jedno pásmo od sebe, ale na stejném kanálu, např.: Lídr (#1) na 10Y je spárován s Lídrem elementu (#3) na 73Y a lídrův wingman (#2) na 73X a wingman lídra elementu (#4) na 10X. Tímto způsobem jsou lídři spolu spárováni a wingmeni jsou také spárováni dohromady, ale jednoduchou změnou pásma A-A TACAN (X ⇄ Y); můžou rychle provést kontrolu polody svého příslušného lídra nebo přepnout na tyto kanály, pokud se prvky rozdělí, aby se zachovalo lepší SA.
Zatímco lidé si mohou vybrat libovolný kanál a pásmo, letadla s AI používají pevně nastavené kanály TACAN v pásmu Y. První let AI bude používat: 12, 22, 75 & 85Y. Další let AI použije o jedno číslo vyšší: 13, 23, 76 a 86Y. BMS může s tímto systémem podporovat až pět AI letů. To znamená, že můžeš vždy najít letadlo řízené AI u prvních pěti letů.
Tankery paliva používají pevné nastavené kanály TACAN. Prvnímu tankeru v TE je přidělen kanál 92Y. Tento kanál je pro tankery "nejlogičtější", protože je snadné najít reciproční kanál: 92-63=29Y - číslice jsou jednoduše obrácené.
Pokud je v TE více než jeden tanker, pak další tanker bude mít výchozí hodnotu 126Y, pak 125Y atd. Aby se s nimi piloti spárovali, nastaví 63Y, 62Y atd. Vždy můžeš požádat AWACS (pokud je k dispozici) o vektor k nejbližšímu tankeru; odpověď bude obsahovat TACAN kanál tankeru (a UHF frekvenci, polohu a několik dalších informací, které se velmi hodí, když dochází palivo), ale pamatuj si, že operátor v AWACSu vždy sdělí TACAN kanál, který musíš zadat do svého UFC, aby ses s tankerem spojil.
Nakonec si uvědom, že můžeš ovládat nastavení TACANu na UFC (ICP/DED), který bude ovládat provoz tvého palubního TACANu, pokud je přepínač CNI na panelu AUX COMM (nebo C&I na panelu IFF) v poloze "UFC". Pokud je přepínač v poloze "BUP", pak se pro provoz TACAN použivá nastavení TACAN na panelu AUX COMM (nebo na stránce TCN MFD u letadel s panelem IFF). To se může hodit, pokud chceš rychle přepínat mezi dvěma samostatnými letadly. Stále je však k dispozici pouze jeden vysílač TACANu.
Verze BMS 4.37.2