1.11.2 Selhání podvozku při zatažení

Pokud výstražná kontrolka páky podvozku stále svítí i po posunutí páky do horní polohy, znamená to, že podvozek nebo dveře podvozku nejsou zcela zasunuty. V BMS to může být důsledek překročení rychlosti letadla s vysunutým podvozkem (>305 uzlů). V takovém případě neprodleně snižte rychlost pod 300 uzlů a vraťte páku podvozku do dolní polohy.
 
Pokud se podvozek normálně vysunul, upřednostni co nejrychlejší přistání. Nepokoušej se zatahovat podvozek, protože to může způsobit další poškození a bránit dalšímu vysunutí podvozku.
 
V případě, že nemáš signalizaci vysunutí podvozek, snižte rychlost na méně než 190 uzlů a použijte rukojeť pro záložní vysunutí podvozku. Všimněte si, že po záložním vysunutí podvozku není k dispozici řízení předního kola (NWS).
 
Jakmile podvozek signalizuje, že je vysunutý a zajištěný, požádej o vizuální potvrzení (pokud letíš ve více hráčích) a pokračujte v normálním přistání. K řízení směru použij diferenciální brzdění, pokud je k dispozici.
 
Pokud podvozek stále signalizuje, že není zajištěný, použijte střídavé síly G (-1,0 až +3,0 G), abyste se pokusil uvolnit zablokovaný podvozek.
 
Zvaž přistání s nezajištěným nebo zasunutým podvozkem, nebo se rozhodni pro katapult. Pokud je přistání nevyhnutelné, odkloň se na dráhu s minimálním bočním větrem, ponechte si křídelní palivové nádrže (pokud je neseš), odhoďte veškerou výzbroj a centrální závěsy (pokud je to možné). Zajisti, aby byly křídelní palivové nádrže prázdné, a sniž celkovou hmotnost spálením paliva. Pokud je nutné okamžité přistání a křídelní palivové nádrže nelze vypustit, odhoďte je po odtlakování křídelních nádrží otevřením dveří AR.
 
Vypni napájení FCR, ST STA a HDPT a napájení ECM. Vysuň záložní klapky, přepněte EPU do polohy ON a proveď přiblížení pod malým úhlem při 13° AOA, přičemž bezprostředně před přistáním nastavte plyn na CUTOFF.
 
Pokud se páka podvozku nezvedá, může být příčinou porucha spínače WOW. Páka podvozku lze mechanicky obejít pomocí tlačítka DN LOCK REL. Stiskněte tlačítko a okamžitě se pokuste zvednout páku.
 
Je důležité, aby poloha páky byla synchronizována se skutečnou polohou podvozku. Poloha páky podvozku UP snižuje funkčnost BRAKE CHANNEL 1 a pro brzdění je k dispozici pouze BRAKE CHANNEL 2.
 
Pokud je páka podvozku nahoře, pokus se ji posunout dolů, až budeš připraven k přistání. Pokud se páka nepřesune, bude nutné znovu použít tlačítko DN LOCK REL. Pokud se páka podvozku stále nepřesune dolů, vyber BRAKE CHANNEL 2 a vysuň přepínač ALT FLAP. Upozorňujeme, že při přistání nemusí být k dispozici funkce ANTI-SKID a brzdění kol bude fungovat pouze v případě, že je zvolen CHANNEL 2.
 
Důležitá poznámka: U letounu F-16 s motorem Blok 52 PW zůstává tryska během přistání zavřená, což má za následek vyšší než normální přistávací tah. Toto chování je v systému BMS implementováno od verze 4.35. Tryska motoru Blok 50 GE F-16 není ovlivněna polohou páky podvozku.
 
Důležitá poznámka: U letounu F-16 s motorem Blok 52 PW zůstává tryska během přistání zavřená, což má za následek vyšší než normální přistávací tah. Toto chování je v systému BMS implementováno od verze 4.35. Tryska motoru Blok 50 GE F-16 není ovlivněna polohou páky podvozku.
 
Verze BMS 4.37.4.1