1.11.3 Prasklá pneumatika při vzletu

Identifikace prasklé pneumatiky může být náročná, protože ztráta kontroly směru může být mylně považována za vliv bočního větru.
 
Rozhodnutí přerušit vzlet může představovat větší riziko než pokračování v letu, zejména pokud je rychlost letadla již značná. Pokud je rozhodnuto pokračovat ve vzletu, nezatahujte podvozek, sniž celkovou hmotnost a naplánuj přistání při nejbližší možné příležitosti (viz kapitola 3.2.1 "Přistání s prasklou pneumatikou" dále v této kapitole).
 
V případě přerušeného vzletu se snažte udržet kontrolu směru pomocí směrového kormidla, diferenciálního brzdění (pokud je k dispozici) a řízením předního kola (NWS), když je rychlost řízení omezena. Zastavte letadlo v přímém směru a pokračujte ve vypínání motorů. Vyhni se dalšímu pojíždění, pokud se nejedná o nouzovou situaci.
 
Verze BMS 4.37.4.1