1.4.2 Kontrolky CAUTION
Na pravé pomocné konzoly je umístěn panel výstražných kontrolek s 32 signálkami, přičemž většina z nich je v BMS plně funkčních.
Reset výstražné kontrolky ELEC SYS nelze provést pomocí kontrolky MASTER CAUTION. Místo toho je nutné použít tlačítko ELEC CAUTION RESET na panelu ELEC, ačkoli reset nemusí být v určitých situacích možné.
Kontrolky jako AVIONICS FAULT, ENGINE FAULT a FLCS FAULT lze resetovat pomocí tlačítka F-ACK (zprávy na PFLD).
Byla detekována porucha FLCS. Viz 1.4.4 Displej PFLD. Podívej se do kapitoly 7.1.3 v Dash-34 nebo B-2 (Checklists).
Byla zjištěna porucha elektrického systému. Zkontroluj, jestli na panelu ELEC nesvítí kontrolka(y), a stiskni tlačítko ELEC CAUTION RESET. Podívej se do A-2 (Checklists).
V současné době v BMS neobsahuje kódování pro poruchy jednotlivých generátorů. Pokud se tedy rozsvítí výstražná kontrolka ELEC SYS, zkontroluj příslušné kontrolky ELEC a pokus se poruchu resetovat stisknutím tlačítka ELEC CAUTION RESET. Pokud porucha přetrvává, zahaj co nejdříve přistání.

Rozsvícení varovné kontrolky PROBE HEAT signalizuje buď poruchu ohřevu sondy, nebo poruchu monitorovacího systému. Systém PROBE HEAT byl komplexně implementován pro stavy za podmínek námrazy. Funkčnost systému lze ověřit pomocí přepínače PROBE HEAT na panelu TEST. Doporučuje se aktivovat funkci PROBE HEAT během letu, zejména za chladného a vlhkého počasí. V případech, kdy by sondy mohly být znečištěny námrazou, by mohly klíčové údaje leteckých přístrojů, jako je výškoměr a machmetr, vykazovat nestabilní chování. Chceš-li to napravit, zkontrolujte přepínač PROBE HEAT, abys sondy, pokud možno znovu ohřál. Pokud problém přetrvává, leť mimo podmínky námrazy (mraky) a naplánuj přistání při nejbližší příležitosti.

Výstražná kontrolka C ADC není v BMS implementována. Rozsvítí se však během testu MAL a IND LTS.

Výstražná kontrolka STORES CONFIG na panelu podvozku (levá pomocná konzole) svítí kvůli nesprávné poloze přepínače STORES CONFIG pro aktuální vybavení. Chceš-li tuto situaci vyřešit, přepni přepínač STORES CONFIG a výstražná kontrolka by měla zhasnout.
Varovná kontrolka spojená s poruchou automatického sledování terénu není v systému BMS funkční. Během testu MAL & IND LTS se sice může rozsvítit, ale v simulaci nemá žádné důsledky.

Kontrolka FWD FUEL LOW se rozsvítí, když je v přední nádrži méně než 400 liber paliva (model C) nebo 250 liber paliva (model D).

Výstražná kontrolka AFT FUEL LOW se rozsvítí, když je v zadní nádrži méně než 400 liber paliva (model C) nebo 250 liber paliva (model D). Mějte na paměti, že může dojít ke zhasnutí motoru v důsledku nedostatku paliva, i když množství paliva neukazuje na prázdné nádrže, zejména při negativním G přetížení. Palivoměry jsou navrženy tak, aby byly stejně přesné (nebo nepřesné) jako ve skutečnosti.

Byla zjištěna závada (závady) motoru. Podívej se na zobrazenou zprávu v PFL (Pilot Fault List) a resetuj výstražnou kontrolku ENGINE FAULT stisknutím tlačítka F-ACK. Proveď vyvolání poruchy dalším stisknutím tlačítka F-ACK, abys posoudil, zda poruchový stav přetrvává. Analýzu PFL nalezneš v kapitole 7.1.1 dokumentu Dash-34.

Výstražná kontrolka SEC se rozsvítí vždy, když motor pracuje v sekundárním režimu.
Zkontroluj polohu přepínače ENG CONT na panelu ENG & JET START (levá konzole). Pokud je přepínač nastaven do polohy PRI, znamená to buď automatické přepnutí do polohy SEC (není implementováno v BMS), nebo že by měl být přepínač v poloze SEC. V poloze SEC zůstává tryska zavřená a aktivace přídavného spalování je znemožněna.

Teplota paliva přiváděného do motoru nebo teplota motorového oleje je vysoká.

Výstražná kontrolka INLET ICING se rozsvítí, když systém ANTI-ICE zjistí nahromadění ledu v sání nebo poruchu ochranného systému ANTI-ICE. Pokud je detekován led, zůstane varovná kontrolka svítit přibližně 70 sekund nebo déle, v závislosti na tom, zda se během této doby podaří systému ochrany ANTI-ICE led rozpustit.
Pokud je přepínač ANTI-ICE v poloze AUTO, aktivuje se ochranný systém ANTI-ICE, který rozpouští led. Nesprávné zvládnutí tvorby námrazy na vstupu sání, například ponechání přepínače ve vypnutém stavu, může mít za následek zadření motoru, pokud se oddělený blok ledu dostane do dmychadla motoru.
V případě zjištění poruchy systému ANTI-ICE by se pilot měl pohybovat mimo podmínky tvorby námrazy (mraky) a pokusit se opakovaně zapnout přepínač ANTI-ICE. Pokud problém přetrvává, je vhodné se co nejdříve přistát.

Výstražná kontrolka OVERHEAT se rozsvítí vždy, když dojde k přehřátí v motorovém prostoru, ECS, prostoru EPU nebo v podvozkové šachtě MLG.

Nepoužívá se ve skutečném F-16 Blok 50 - nepoužívá se v BMS.
Nepoužívá se ve skutečném F-16 Blok 50 - nepoužívá se v BMS.

Byla zjištěna závada avioniky. Podívejte se na zprávu v PFLD a stiskni tlačítko F-ACK k resetování výstražné kontrolky AVIONICS FAULT. Proveď vyvolání poruchy opětovným stisknutím tlačítka F-ACK, abys zjistil, zda poruchový stav přetrvává. Další podrobnosti naleznete v části 7.1.1 o analýze PFL v Dash-34.

Bylo zjištěno nedostatečné chlazení zařízení avioniky. Okamžitě zkontrolujte polohu knoflíku AIR SOURCE. Pokud AIR SOURCE nebyl v poloze NORM, nastavte jej do polohy NORM a závada bude odstraněna, jakmile začne chlazení fungovat. Pokud již byl AIR SOURCE v poloze NORM, počítejte se zhoršeným výkonem zařízení avioniky a možným vypnutím FCR. Snižte plyn na 80 % a vypni nedůležitou palubní elektroniku. Naplánuj přistání v nejbližším možném době.

Porucha radarového výškoměru. Přepněte přepínač radarového výškoměru do polohy OFF. Funkce A-LOW již nebude k dispozici.

Výstražná kontrolka IFF se rozsvítí, když podmínky brání provozu režimu 4, například IFF v pohotovostním režimu, režim 4 je vypnut, tlačítka režimu 4 jsou vynulována nebo přepínač RF je v poloze SILENT. Kromě toho se varovná kontrolka IFF krátce rozsvítí, když IFF není schopen odpovědět na dotaz v režimu 4. V závislosti na nastavení IFF může současně zaznít doprovodný zvukový signál. Všimněte si, že tato výstražná kontrolka nespustí kontrolku MASTER CAUTION.

Porucha v řídicím obvodu NUCLEAR, která je v BMS nepodstatná. Tato výstražná kontrolka je orientační a v BMS nemá žádný význam.

Tato výstražná kontrolka se rozsvítí vždy, když je páka katapultovací sedačky nahoře (systém je zajištěný). V případě potřeby jednoduše odjistěte sedačku a výstražná kontrolka zmizí.

Systém příďového kola (NWS) selhal a řízení pomocí příďového podvozku není možné. Řízení lze provádět pomocí kormidla, ale při nízkých rychlostech je méně účinné. Při nízkých rychlostech lze použít diferenciální brzdy hlavního podvozku, ale pozor na riziko přehřátí brzd hlavního podvozku.

Systém ANTI-SKID je deaktivován, když je páka podvozku dole nebo má poruchu. Pokud je přepínač ANTI-SKID na panelu podvozku v poloze OFF, přepni jej do polohy ANTI-SKID, aby zhasla výstražná kontrolka. Pokud výstražná kontrolka stále svítí a pozemní rychlost je vyšší než 12 uzlů, je zjištěna porucha systému ANTI-SKID. V takových případech brzdný systém přejde na střídavé brzdění, čímž se sníží účinnost brzd z 25 % na 50 %.
Pokud je systém ANTI-SKID nastaven na OFF a brzdový kanál je na Channel 2, pak je celý systém ANTI-SKID deaktivován. To má za následek snížení účinnosti brzd a může dojít k zablokování kol, což zvyšuje riziko prasknutí pneumatik.

Hák není ve zvednuté a zajištěné poloze. Systémy záchytu lana jsou nyní funkční na nestandardních leteckých základnách v BMS. Zachycení lan je možné se spuštěným hákem bez ohledu na oznámení ATC. Chceš-li zrušit výstražnou kontrolku, přenastav přepínač HOOK na panelu podvozku.

Výstražná kontrolka OBOGS se rozsvítí, když přívod vzduchu do ECS klesne pod 10 psi, což znamená zastavení výroby kyslíku. Přechází rozsvícení výstražné kontrolky OXY LOW a zahaj sestup do vhodné výšky, abys předešel stavu hypoxie.

Výstražná kontrolka CABIN PRESS se aktivuje, když tlak v kabině překročí 27 000 stop. Zkontroluj, zda je knoflík AIR SOURCE nastaven na NORM. Pokud kontrolka výstrahy stále svítí, klesni pod 25 000 stop a sniž rychlost maximálně na 500 uzlů. V letu pod 25 000 stopami můžeš pokračovat, protože kyslík je stále k dispozici. Od zavedení hypoxie do verze 4.34 může při nedostatečně rychlém klesnutí dojít k blackoutu. Dojde-li k blackoutu během klesání, dojde k zotavení po dosažení nižších výšek, pokud letadlo dříve nenarazí do země.
Verze BMS 4.37.4.1