1.2 Ovládání počasí

 

Naprogramován byl deterministický nebo pravděpodobný typ počasí. Při vytváření TE může autor ovládat atmosféru (teplotu a tlak), turbolence, vítr a mlhu. Počasí je uloženo v novém souboru "TEnázev".twx a je umístěn stejně jako ostatní soubory pro tuto TE misi. Standardní počasí může být uloženo v novém log profilu „nickname.dat“. Mraky jsou nyní sdílené při hře s více hráči "Multiplayer", což znamená, že všichni hráči by měli vidět stejné mraky během své mise.

Klikni na ikonu pod DTC ikonou k zobrazení ovládání počasí „Weater Control“.

Pro nastavení výškoměru se musíš zeptat věže na místní tlak (na 2. stránce ATC nabídky jsou zpřístupněny dotazy – QNH, QFE, QNE), aby mohl být nastaven tlak na výškoměru. g_bCalibrationHg v souboru .cfb umožňuje dotaz výšky v „in HG“ (palců Hg), nebo může být v milibarech (mbar). Atmosféra byla naprogramována složením ze dvou adiabatických (tepelně izolovaných) vrstev a jedné izotermiské vrstvy. Interpolace teploty a tlaku země mění hodnoty v závislosti na denní době (nyní minimální teplota je při východu slunce a maximální teplota je v 16.00 odpoledne.)

 

Poznámka překladatele:

QFE – skutečný atmosférický tlak na letišti. Výškoměr letadla na letišti bude ukazovat 0 m. (AGL)

QNH – tlak přepočtený na hladinu moře. Výškoměr letadla ukazuje nadmořskou výšku. (MSL)

QNE – standardní tlak 1013 hPa (29.92 in Hg). Výškoměr pak ukazuje letovou hladinu (FL).