4.1 Tankování za letu

Hlavní oprava se týká kódu u fronty při čekání na tankování, nyní to bude fungovat trochu lépe, hlavně při multiplayeru. Především, každý hráč může nyní požádat o tankování, bez ohledu je-li hostitel nebo dokonce vedoucí letu. Když hráč zažádá o palivo, do fronty bude zařazen celý let. Pořadí ve frontě je následující #1, #2, #3 a #4, přeskakuje se přes pozice jiných letadel, které není zaplněno ( tj., jestliže wingmen byl sestřelen nebo musel přistát). Tento následující postup umožňuje wingmanovi mít trochu více paliva než vedoucí letu čí elementu, jelikož wingman používá podstatně více paliva během „udržení formace“ a měl by být ochráněn před některými případnými problémy s KIA nebo při ztraceném letadlu v jeho letu.

Jakmile jsou členové letu ve frontě, budou přivolávání v pořadí bez další činnosti. Lidští hráči musí říct „done“ (klávesový příkaz Y – 3), když jsou plně natankovaní, aby řekli tankeru, že může zavolat dalšího v řadě; AI toto dělají automaticky. Kdykoliv další letadlo není ve frontě umístěno ve stejném postavení jako tankerem, tanker se přemístní do postavení, které má další letadlo ve frontě. Přemístění zahrnuje celou frontu letadel, které čeká na palivo, stejně jako frontu letadel, která natankovala, ale čeká na další členy letky. Rovněž se tanker bude přemísťovat při výběru profilu trasy, takže když profil začne, tak bude pokračoval dokud jsou letadla ve frontě připravené k tankování (předtím když nový hráč chce palivo, tanker by měl začít nový profil dráhy od začátku). Každé letadlo může být ve frontě jen jednou. Letoun, který není ve frontě, tak bude do fronty zařazené, jestliže některý člen jeho letky zažádá o palivo. Takhle se můžeš dostat nakonec do některých zvláštních případů: #1 a #2 jsou natankovaní a #3 a #4 jsou stále ve frontě; #1 znovu požádá o palivo a spolu s #2 jsou znovu přidáni na konec fronty, jenže #3 a #4 jsou stále ve frontě a nebudou podruhé zařazeni do fronty. Moc využívat se to  pravděpodobně nebude, ale tak to funguje, jestliže to chceš někdy použít.

Pilot se může nyní ručně odpojit od tankeru s použitím tlačítek NWS/A/R DISC/MSL STEP, jestliže nechce, aby palivové nádrže byly plné. Tanker ohlásí „disconnect“ a odpojí se z přijímače. Pilot si může vybrat, jak se opět napojit na tanker, jedním ze dvou způsobů. První a doporučený způsob je stisknout „Y – 2 „ , k nahlášení tankeru, že jsi opět připraven tankovat palivo. Takto bude opět spuštěno tankovací rameno „tažné rameno traktoru“ a dovolí ti „pocítít“ spojení s ramenem (jako normálně). Druhý způsob je, že pilot nemusí rádiem volat  a vletí do kontaktní pozice. Rameno se spojí a natankuje palivo, ale pilot musí letět v přesné formaci, aby udržel kontakt. Tato metoda není doporučena. Pilot by neměl použít „Y – 1“ v této situaci, protože to zařadí do fronty některého z tvých AI wingmennů, ti kteří již natankovali (pokud není vedoucím letu) to by je vrátilo zpět do stopy tankeru. Po ukončení tankování, pilot by měl nahlásit „done“ (Y-3), jak je zmíněno výše.

Aby se předešlo problémům s hráči v oddělené bublině od tankeru, zatímco jeho let je ve frontě, tak tanker bude předpokládat, že pokud je nějaký letoun více než 10nm od  ramene, tak není v dosahu, a tento letoun bude odstraněn z fronty v momentě, kdy byl povolán ke kontaktu. Všimni si, že to znamená pokud chceš pokračovat ve společném letu a když požádáš o palivo a všichni členové letu budou chtít tankovat, musí být v dosahu 10nm od tankeru, stejně jako volající.

AI se může nyní napojit k tankeru při obratu. Budou používat správný úhel náklonu při letu letu ve formaci mimo tanker (podívej se do části Quik Flow). Nakonec, si všimni, že pokud chceš ukončit tankování paliva předčasně, pak každý letoun může kdykoliv zavolat „done“ (Y-3) a tanker se jednoduše přesune k dalšímu nebo přesune všechny piloty nahoru v seznamu, jestliže volající není první na seznamu.  K AI, tomu který je na řadě, můžeš jim říct „rejoin“ a pak opustí frontu (řeknou tankeru, že jsou „done“, jestliže jsou ve frontě, když jsi jim řekl „rejoin“).

 

Přehled postupu tankování při MP pro 4 letouny, kdy všichni piloti jsou lidé nebo kombinace s AI letadly:

  1. Velitel letu (zpravidla) požádá tanker o palivo. Tanker pustí #1 k ramenu. Jakmile je letoun plný paliva nebo už pilot nepožaduje více paliva (ručně se odpojí) a zavolá „done“ s příkazem Y-3. Jestliže pilot chce více paliva po ručním odpojení, řekne to tankeru s Y-2. Při dokončení, oznámí "done“.
  2. Tanker automaticky pustí #2 k ramenu pro palivo, jestliže je v správné pozici On-Deck, jinak pustí do předkontaktní pozice. Tanker se automaticky přesune k pilotovi (jestliže pilot je člověk). Pilot oznámí „done“ když má plné nádrže paliva a nebo už nepožaduje více paliva. (jestliže pilot je člověk).
  3. Tanker automaticky pustí #3 k ramenu pro palivo, jestliže je v správné pozici On-Deck, jinak pustí do předkontaktní pozice. Tanker se automaticky přesune k pilotovi (jestliže pilot je člověk). Pilot oznámí „done“ když má plné nádrže paliva a nebo už nepožaduje více paliva. (jestliže pilot je člověk).
  4. Tanker automaticky pustí #4 k ramenu pro palivo, jestliže je v správné pozici On-Deck, jinak pustí do předkontaktní pozice. Tanker se automaticky přesune k pilotovi (jestliže pilot je člověk). Pilot oznámí „done“ když má plné nádrže paliva a nebo už nepožaduje více paliva. (jestliže pilot je člověk).

Další vlastností je, že další letka, která chce palivo může o něj pořádat tanker a tato letka bude zařazená do fronty. Když tankující letka ukončí tankování, vedoucí další letky bude automaticky puštěn k tankovacímu ramenu pro palivo, stejně jako jeho wingmani se budou protáčet, podle jejich pořadí ve frontě.

Skutečná předkontaktní pozice byla přidána do realistického režimu. Piloti hráči musí stabilizovat (upravit vzdálenost skoro na nulu mezi uzávěrem a hrotem tankovacího ramene)  v předkontaktní pozici předtím než napojí operátor rameno do kontaktní pozice (rozsvítí se Přední světlo a bude provedeno rádiové oznámení). Tato pozice je přibližně 2 stopy pod koncem tankovacího ramene a 10-15 stop za koncem tankovacího ramene, a v ose letu. Všimni si, že konec tankovacího ramene je přibližně mezi  linkou 5°sklonu a zaměřovacím křížem. Poloha značek HUDu nebo rámu HUDu ve vztahu k vnitřním motorovým gondolám tankeru, můžou být použity k odhadnutí vzdálenosti od hrotu tankovacího ramene. Představ si, že rám HUDu protáhne kolmice do středů motorových gondol KC-10, a pouze do vnitřních motorových gondol u KC-135.  

Nejlepší technika pro pohyb z před kontaktní pozice do kontaktní je pohybovat se pomalu, uvažuj aby rychlost pohybu byla krocích ve vztahu k tankeru, přímo k hrotu tankovacího ramene. Neměj si obavu o pohyb tankovacího ramena. Operátor ramene (boomer) umístí konc ramene do středu dosahu k posunu ramene podle příslušného manuálu.  Tak jak se přibližuješ, mysli na umístěné hrotu ramena jako na značku dokonalého bodu proto, abys zaparkoval pod tankerem k získání paliva. Jak jsi blízko u tohoto ideálního bodu, operátor zvedne konec ramene, a okolo tvé kabiny a nahoře přes hřbet tvého letounu dosáhne do skluzu tankovacího hrdla. Přitom ti boomer umožní letět jednoduchým kurzem přímo do kontaktního bodu a provede veškerou obtížnou práci tak, aby pohyboval ramenem k tobě.