4D.2 Před kontaktem
Nejlepší metoda pro správné dosažení této polohy je použít zaměřovací kříž a tankovací rameno. Poloha konce ramene poskytuje před-kontaktní pozici. Stačí sledovat konec ramene tak, že na něj umístíš zaměřovací kříž. Dobrou pomůckou jsou také boční rámečky HUDu. Zarovnej je s vnitřními motory tankeru.
Hlídej si rychlost tankeru a snaž se minimalizovat výchylky kniplu a plynu.
Piloti mají velmi často tendenci tuhnout při řízení. Tomu nepomůže, když se budeš snažit uvolnit zatuhlé sevření kniplu a plynu, ale je snadnější jemně ovládat knipl a plyn. Při tankování bys měl letět tak, jako při letu ve formaci, jen na konečcích prstů. Nedívej se na symboliku HUDu, ale na letadlo, s kterým letíš ve formaci, a přizpůsob se jeho poloze a pozici.
Upozorňujeme, že v této fázi letu nejsou k dispozici žádná naváděcí světla. Stačí, když udržíš pozici jen pár stop za tankovacím ramenem. Když je operátor ramene spokojen s tvou stabilizovanou polohou, zavolá: “call sign, cleared to contact position“ (povolení do kontaktní pozice). V tomto okamžiku se rozsvítí červená naváděcí světla F (Vpřed) a U (Nahoru), která poskytnutí další informaci o poloze.
Začni se pomalu přibližovat k tankovacímu ramenu. Operátor ramene posune rameno vlevo nebo vpravo, aby letoun dostal do kontaktní pozice.
Verze BMS 4.37.3