2.1.2 KONCEPCE REŽIMŮ A SENZORŮ F-16
2.1.2.1 VÝBĚR A OVLÁDÁNÍ HLAVNÍCH REŽIMŮ
Hlavní režim nouzového odhozu bude mít přednost před všemi ostatními hlavními režimy. Stisknutí tlačítka Emergency Jettison na panelu podvozku způsobí odhození všech zbraní vzduch-země, přičemž všechny zbraně a kontejnery vzduch-vzduch zůstanou na místě. Po dokončení odhozu by se měl systém vrátit do dříve zvoleného hlavního režimu.
Hlavní režimy Dogfight a Missile Override potlačí jakýkoli zvolený hlavní režim s výjimkou nouzového odhozu. Pokud je zvolen režim Dogfight nebo Missile override, bude hlavní režim nakonfigurován pomocí nastavení uložených v DTC nebo ručně během startu na rampě. Pokud není DTC naprogramován nebo použit, bude hlavní režim nakonfigurován jako výchozí. Dogfight se zvolí nastavením přepínače Dogfight/ Missile Override na rukojeti plynu do vnější polohy. Přepínač Missile Override se zvolí nastavením přepínače Dogfight/Missile Override do vnitřní polohy.
Hlavní režimy Air-to-Air, Air-to-Ground, Navigation nebo Selective Jettison lze zvolit, když je přepínač Dogfight/ Missile Override ve střední poloze. Hlavní režimy Air-to-Air a Air-to-Ground se volí stisknutím tlačítka A-A, resp. tlačítka A-G na ICP. Hlavní režim Selective Jettison (nouzového odhozu) se vybere pomocí některé ze stránek režimů SMS (Stores Management Set). Všimněte si, že hlavní režim S-J lze nyní předprogramovat také v DTC ve 2D a je nyní plně implementován.
Hlavní režim NAVIGATION se zvolí zrušením výběru aktuálního hlavního režimu pomocí přepínače Dogfight/Missile Override DO režimu uprostřed. Pokud přepínač Dogfight/Missile Override přepnete z polohy Dogfight nebo Missile Override do střední polohy, vrátí se avionický systém do posledního zvoleného hlavního režimu, když byl přepínač ve střední poloze.
2.1.2.2 SYSTEM POINT-OF-INTEREST (SPI)
Ovládání senzorů letounu F-16 je založeno na koncepci single line-of-sight, kdy jsou všechny senzory podřízeny společnému zaměřovacímu bodu, označovanému jako systémový bod zájmu (System Point-of-Interest-SPI). Další podrobnosti naleznete v části SPI MANAGEMENT.
2.1.2.3 SENSOR-OF-INTEREST (SOI)
Mechanika SOI zjednodušuje správu více senzorů tím, že určuje jeden formát senzoru pro hands-on ovládání.
Pokud SOI je HUD/HMCS, symbol hvězdičky SOI je umístěn v levém horním rohu HUD. Pokud SOI je MFD, symbol SOI tvoří čára nakreslená kolem okraje MFD. Označení SOI je funkce buď čidla s nejvyšší prioritou, nebo úmyslu pilota.
Mezi příklady pilotních úmyslů patří:
- Pokud je stisknut přepínač DMS-Up, přejde označení SOI na HUD, pokud je to povoleno.
- Pokud HUD je SOI a stiskneš DMS-Down, označení SOI přechází na MFD.
- Pokud je stisknut přepínač DMS-Down a SOI je na MFD, pak SOI přejde na druhé MFD, pokud je to povoleno.
- Pokud je na MFD stisknuto tlačítko OSB - SWAP, symbol SOI následuje zobrazení senzoru na druhý MFD.
SOI nelze označit v podrežimu MARK OFLY nebo funkci snowplow (SP) ve stavu předvolny pre-designate (PRE).
Pouze formáty FCR, TGP, WPN, HAD a HSD mohou být označeny zobrazením SOI na MFD. HUD může být ozbačen SOI pouze v navigačním režimu a v hlavním režimu vzduch-země. V hlavním režimu vzduch-vzduch je zobrazení SOI omezeno na formáty FCR, HSD a TGP.
U formátů FCR, TGP, HSD, HAD a WPN se položka NOT SOI zobrazí vždy, když není nastaven formát senzoru zájmu (SOI).
Obrázek 2 FCR zobrazuje NOT SOI
Obecné informace o uspořádání kokpitu, Up Front Controls, multifunkčních displejích a Head Up Display najdeš v doprovodném manuálu T.O. BMS1F-16CM/AM-1 (Dash 1). Konkrétní informace o ovládacích prvcích a displejích v kokpitu, které jsou důležité pro popis avioniky letounu, zbraňových systémů, podpůrného vybavení a munice, budou uvedeny dále v této příručce.
Verze BMS 4.37.2