2.3.2 Model A-A

Letadla jsou rovněž vybavena vysílači TACAN jako v reálu. V závislosti na typu letadla jsou přenášeny pouze informace o vzdálenosti nebo informace o vzdálenosti a směru letu. V BMS Falcon má pouze letoun KC-10 obojí; všechny ostatní letouny (včetně F-16) jsou schopny přenášet pouze informace o vzdálenosti prostřednictvím DME (zařízení pro měření vzdálenosti).
 
TACAN A-A je o něco složitější než A-G. Kanály mezi oběmi propojenými letadly musí být 63 kanálů od sebe. Maximální povolený kanál je 126, ať tak či onak. Pokud tedy chceš naladit jiné letadlo, které je na kanálu 11, musíš zadat kanál 74 (11+63= 74). Pokud je druhé letadlo na kanálu 80, musíš zadat kanál 17 (80-63= 17). Nemůžeš nastavit 80+63=144Y, protože to je nad limitem 126. V režimu A-A může být pásmo X nebo Y, ale režim musí být nastaven na A/A TR.
 

Když jsou dvě letadla spojena pomocí A-A TACAN, informace o DME se zobrazí v okně DME na HSI a v pravém dolním rohu DED, pokud je signál A-A TACAN funkční. Ukazatel směru na HSI (nastavený na TCN) se bude otáčet rychlostí 30°/s, pokud není přijímána žádná informace o směru, nebo bude ukazovat směr vysílače, pokud je přijímána informace o směru (pouze KC-10).

Kromě toho, bez ohledu na výběr režimu HSI, pokud TACAN přepneš do režimu A/A TR, stránka DED CNI ukazuje DME k letadlu, na které je TACAN zaměřen, pokud existuje (buď jako XX.X, pokud je dosah menší než 100Nm, nebo XXX mil, pokud je větší).  Pokud se místo toho zobrazí "-----", pak jste zvolili kanál, který nemá partnerské letadlo, na které by se dalo zaměřit. 

Lidé mohou zvolit libovolný TACAN kanál a libovolné pásmo u A-A TACAN. Pokud je navázáno více přijímačů, zobrazí se pouze vzdálenost DME k nejbližšímu z nich.

Příklad: Let s #2 je Fighting Wing a s #3 je v Spread. Fighting wing je vizuální formace a #2 ve skutečnosti nepotřebuje A-A TACAN. Chlápek v Spread by však mohl použít A-A TACAN, zejména v simulovaném prostředí, kde by mohl být problém s posouzením vzdálenosti na ploché obrazovce. Lídr proto nastaví A-A TACAN na 10Y a předá tuto informaci svým členům letu. Pokud #2 a #3 nastaví svůj TACAN na 73Y (10+63=73Y), oba dostanou vzdálenost od svého lídra, ale lídr dostane pouze vzdálenost od nejbližšího připojeného letadla. Samozřejmě, to bude #2, přitom nepotřebuje znát vzdálenost pd svého bezprostředního wingmana. Aby se tomu předešlo, můžou se lídr letu a lídr elementu společně propojit  a wingmeni se můžou propojit také společně na jiném kanálu/ pásmu TACAN. Může to být jeden kanál od sebe nebo ještě lépe jedno pásmo od sebe, ale na stejném kanálu, např.: Lídr (#1) na 10Y je spárován s Lídrem elementu (#3) na 73Y a lídrův wingman (#2) na 73X a wingman lídra elementu (#4) na 10X. Tímto způsobem jsou lídři spolu spárováni a wingmeni jsou také spárováni dohromady, ale jednoduchou změnou pásma A-A TACAN (X ⇄ Y); můžou rychle provést kontrolu polody svého příslušného lídra nebo přepnout na tyto kanály, pokud se prvky rozdělí, aby se zachovalo lepší SA.

Zatímco lidé si mohou vybrat libovolný kanál a pásmo, letadla s AI používají pevně nastavené kanály TACAN v pásmu Y. První let AI bude používat: 12, 22, 75 & 85Y. Další let AI použije o jedno číslo vyšší: 13, 23, 76 a 86Y. BMS může s tímto systémem podporovat až pět AI letů. To znamená, že můžeš vždy najít letadlo řízené AI u prvních pěti letů.

Tankery paliva používají pevné nastavené kanály TACAN. Prvnímu tankeru v TE je přidělen kanál 92Y. Tento kanál je pro tankery "nejlogičtější", protože je snadné najít reciproční kanál: 92-63=29Y - číslice jsou jednoduše obrácené.

Pokud je v TE více než jeden tanker, pak další tanker bude mít výchozí hodnotu 126Y, pak 125Y atd. Aby se s nimi piloti spárovali, nastaví 63Y, 62Y atd. Vždy můžeš požádat AWACS (pokud je k dispozici) o vektor k nejbližšímu tankeru; odpověď bude obsahovat TACAN kanál tankeru (a UHF frekvenci, polohu a několik dalších informací, které se velmi hodí, když dochází palivo), ale pamatuj si, že operátor v AWACSu vždy sdělí TACAN kanál, který musíš zadat do svého UFC, aby ses s tankerem spojil. 

Nakonec si uvědom, že můžeš ovládat nastavení TACANu na UFC (ICP/DED), který bude ovládat provoz tvého palubního TACANu, pokud je přepínač CNI na panelu AUX COMM (nebo C&I na panelu IFF) v poloze "UFC". Pokud je přepínač v poloze "BUP", pak se pro provoz TACAN použivá nastavení TACAN na panelu AUX COMM (nebo na stránce TCN MFD u letadel s panelem IFF). To se může hodit, pokud chceš rychle přepínat mezi dvěma samostatnými letadly. Stále je však k dispozici pouze jeden vysílač TACANu.

Verze BMS 4.37.2