Předmluva

Účelem tohoto manuálu je zdokumentovat nové tréninkové mise BMS4.34. Rozhodli jsme se vrátit k základům a použít podobný stavebnicový postup, který byl použitý v původním manuálu tréninkových misí Falcon 4.0. Vytvořili jsme 25 misí, rozdělených do 5 hlavních skupin:

  • Základní výcvik - ovládání letadla a navigace
  • Pokročilý výcvik -  ovládání letadla a avioniky
  • Speciální výcvik - ovládaní zbraní
  • Zdokonalený výcvik - pokročilá navigace (BMS Comms a Nav book)
  • Námořní operace (BMS Naval Ops book)
  •  

Budeš létat s různými modely F-16 s různou avionikou a schopnostmi, včetně F-16B block 15, F-16D block 40, F-16C block 52 a F-16C block 52+. V námořních operacích se objevíme v F/A-18C Hornet.

 

Cílem tohoto dokumentu není vysvětlení, jak v BMS fungují letecké systémy.

F-16 a jeho systémy jsou popsány v manuálu BMS Dash-1 (TO-BMS1F-16CM-1).

Postupy použití zbraněmi jsou vysvětleny v BMS Dash-34 (TO-BMS1F-16CM-34-1-1).

 

Tyto dokumenty by měly být v ideálním případě prostudovány před zahájením těchto tréninkových misí.

Účelem tohoto dokumentu je propojit oba dokumenty Dash-1 a Dash-34 s konkrétními scénáři,

a propojit tak, všechny dokumenty.

 

Kdykoliv to bude nutné, budeme se v tomto dokumentu odvolávat jak na dokument Dash-1, tak na Dash-34, abychom zjednodušili přístup k informacím v vyhnuli se duplicitě obsahu, které jsou dostupném jinde.

Budeme se taky odvolávat na checklist F-16, které jsou k dispozici ve složce Docs. Doporučujeme checklisty vytisknout nebo nahrát do tabletu a mít je po ruce, kdykoliv poletíš BMS.

Poznámka:

  1. Kdykoliv budeš potřebovat zastavit misi a abys mohl prostudovat část tohoto manuálu (nebo jakýkoliv jiný dokument), použij režim zmrazení „freeze“. Připomínáme, že rozdíl mezi pauzou a zmrazením je možnost používat avioniku v režimu zmrazení; když jsi v režimu pause avioniku používat nemůžeš. Nevýhodou zmrazení je, že čas stále běží. Pokud musíš být v určený čas v určeném prostoru, režimu zmražení se raději vyhni.
  2. Nebudeme se vždy odkazovat na stisknutí kláves, protože nemusíš používat standardní soubor kláves. Proto je na tvé zodpovědnosti, aby sis funkci přidělil k odpovídajícím klávesám.
  3. Budeme předpokládat, že používáš realistické rozvržení HOTASu; na jeho funkce se budeme odkazovat podle jejich názvu na kniplu či plynu F-16: TMS, DMS, CMS, atd. a na stisknutí kláves.
  4. Některá nastavení letadla při startu mise závisí na tvém souboru callsign.ini. Tato nastavení nemůžou být ovlivnena tvůrcem TE. K odstranění tohoto problému používáme skripty na začátku tréninkových misí, které začínají za letu. Některé stavy jako například nastavení tvého MFD nelze nastavit  skripty. Proto budeš muset nastavit některé systémy avioniky sám, podle svého nejlepšího uvážení. Tréninkové skripty sepoužívají automaticky a jsou uživateli zcela jasné. Pro jejich fungování není nutné mít zatrhnouté políčko „Enable Training Script“ (Povolit tréninkový skript).
  5. Nakonec, různá letectva mají různá SOP (Standardní operační postupy) a proto, to co si zde přečteš je jen jedna z metod výuky na proudovém letadle. Tvé znalosti se můžou lišit, a akceptujeme je. Zde je cílem zdokumentovat jednu metodu; jsme si vědomi toho, že někteří lidé znají více.