Počasí

 

Novinkou je ATIS. ATIS bude poskytovat nejen informace o počasí ve formátu METAR, ale i další důležité informace na letišti. Informace o počasí pocházejí přímo ze souboru počasí TE. Takže se ujisti, že jsi uložil soubor počasí ve Falconovi.

Také je dobré nastavit směr větru na deterministický. Tak bude uložen směr větru. Pokud to nebude provedeno, pak nebude existovat žádný záznam o směru větru v souboru počasí a vítr bude vždy 360°.


ATIS obsahuje pozorování počasí za posledních 30 minut a bude zveřejňován každých 30 minut. Čas uveřejnění je obvykle 5 minut před celou hodinou a 5 minut před půl hodinou.

ATIS začíná identifikátorem. Ve výše uvedeném příkladu, identifikátor je M.

Další položkou je čas, ve kterém byl ATIS zveřejněn. Obvykle se tak děje v GMT, ale Falcon pracuje s místním časem, tak můžeme vidět, že ATIS je zveřejněn v 1755LT.

V další části je přiblížení, a informace o dráze. WDP bude kontrolovat vítr a vybere nejlepší dráhu ve srovnání s větrem. Pokud má dráha ILS, typ přiblížení je nastaveno na ILS.

Následující část je převodní hladina. Toto je letová hladina, ze které budeme přepínat z letové hladiny na stopy. Takže nad touto hladinou budeme mít výškoměr nastaven na standardní hodnotu 1013hPa/29.92inch. Pod touto úrovní bude nastaven výškoměr na QHN, podle ATIS nebo podle řídící věže.

V další části je vítr. Bude poskytován ve stupních a uzlech, v našem příkladu je 350stupňů / 15 uzlů.

Následuje viditelnost. Ta je uvedena v metrech. V tomto příkladu můžeme vidět hodnotu 9999. To znamená, že viditelnost je větší než 10 kilometrů.

V další částí je základní oblačnost. Často budou tyto standardy FEW, SCT, BRK nebo OVC, následuje spodní výška mraků. Hodnota je ve stopách nad úrovní země (poznámka, ještě to potřebuje vylepšit).

Pak následuje teplota a rosný bod. V tomto případě můžeme vidět, že teplota na zemi je 28°C a rosný bod je 23°C. Rosný bod je teplota, při které je snaha, aby vlhkost měla 100%. Rozdíl mezi teplotou a rosným bodem je údaj o tom, o kolik je vlhčí vzduch. To poskytuje pilotovi pocit, jaká je pravděpodobnost, že se vytvoří mlha.

V další části je QNH v hPa a v tomto našem příkladu to je 1013.

Poslední část je krátká zpráva. V našem příkladu chybí kvůli nedostatku místa, ale pokud vytisknete datovou kartu, uvidíme slovo NOSIG, což znamená, že nedošlo k výrazným změnám a ani se nečekají.

(Poznámka: Potřebuji ještě najít nějaký větší prostor pro počasí.)

 

Počasí může být také načteno ručně, potom co byla načtena mise. WDP potřebuje správný název mise k tomu, aby získal správný soubor s počasím.

 

Pokud jsi načetl soubor TE nebo ručně vložil počasí, bude přidělena stejná dráha na letišti pro odlet, jak je nastavena v ATIS a provedení tohoto vzletu bude přepočítáno.