5.3 Změny umělé inteligence

Oprava citlivosti zraku AI. Šance všimnout si letoun zrakem by měla být větší, jestliže cílový letoun má zapnuté světla -  větší pravběpobobnost bude v noci a za špatného počasí, než na poledním slunci. Měli jsme již kód pro tuto představu, ale nefungoval dobře kvůli nejasnostem signalizaci stavu světla. Toto by mělo být opraveno tak, že AI by měl být méně nepozorný v noci u WVR scénářů.

AI wingmeni sledují cíl nyní jen s použitím informací ze svého radaru. Tím se zabrání sledování cílů z rozšířeného vnějšího FCR zorné pole wingmana a jednal jako podvodník při určení, kde se napřátelský letoun nacházel ve vztahu k tvé letce.  To tedy například znamená, jestliže určíš svému wingmenovi cíl, který je mimo FCR FOV, bude potenciálně zdržen než posune sledovaný cíl na svůj HUD, jak se obrací do směru k cíli, aby byl v FOV, pátrá po něm a  pak jde po něm jak začne jeho souboj.

AI nyní použije vhodnou velikost náklonu při obratu místo toho, aby při vybočení se své trasy prováděl několik opravných obratů. Toto by mělo vést k lepšímu udržení pozice AI ve formaci. Různé opravy byly provedeny k zlepšení u regulace otáček plynu AI, ale jejich používání plynu je někdy stále ještě trochu zvláštní;  předpokládáme na tom ještě více práce. 

Sledování kurzu letu AI na trase

Dva nové konfigurační soubory proměnných jsou nyní k dispozici:

   boolean g_bSimpleFMIncludesWind, default true;

Nastavení této hodnoty do "true" znamená, že všechny AI letouny letící zjednodušeným letovým modelem mají přidaný vliv větru do jejich pohybu letu. Nastavením této hodnoty do "false" odstraní vliv větru z výpočtů zjednodušeného letového modelu.  Poznámka: vliv větru byl přidán nejdříve k úpravě pohybu tankeru k správnému vztahu s letounem hráče k zajištění lepšího hladkého tankovacího postupu při vysunutém takovacím ramenu; pokud chceš  nastavit tuto proměnou na hodnotu "false", očekávej, že tankování bude obtížnější, ne-li nemožné u všech povětrnostních podmínek, až na  pěkné počasí. Tato config hodnota je přidána v této fázi k tomu, aby umožnila srovnat testovaného AI výkonu v jiných réžimech letu (pozemní útok atd). s faktorem větru - povětru nebo protivětru. 

   boolean g_bWindCorrectAIFlying, default true;

Nastavením této hodnoty na "true" způsobí, že AI bude brát zřetel na směr větru a rychlost u jejich naplánovaném kurzu trasy. Kromě jiného, toto by mělo působit  na let ve finále při přiblížení na přistání, a  mnohem přesnější je seřazení do bombardovací osy atd. s lepší přesností v případě, že jednoduchý letový model zahrnuje vítr ve výpočtech pohybu ( tj. s g_bSimpleFMIncludesWind nastaven na true). Tato přítomnost této proměnné v config souboru by měla také poskytnout zkušební nastavení k náhledu jak AI to dělá s a bez korekce větru.

Poznámka: tyto dvě proměnné jsou nastavitelné nezávisle na sobě, aby Vám poskytli maximální flexibilitu pro testování. Nicméně, jak si dokážeš představit, nastavení g_bSimpleFNIncludesWind na vypnuto (0) při opuštění korekce větru pro nastavení správného sledovacího kurzu bude vytvářet zvláštní výsledky ... AI bude sledovat kurz, který eliminuje kvůli větru, když nyní nebude ovlivněn. Takže během testování, pravděpodobně nejvíce dává smysl mít oba vypnuté nebo oba zapnuté. Přesto si dále všimni, že nastavení g_bSimpleFMIncludesWind na zapnuto a g_bWindCorrectAIFlying na vypnuto, kopíruje chování z 4.23 a předcházejících verzí, tak můžeš v podstatě co očekávat proti nedávným zkučenostem..

V případě, že jsi sám a máš málo zábavy, tak jsou zde nové možnosti příkazového řádku, které můžou být použity k hraní s uvedenými položkami v reálném čase, když jsi ve 3D světě. Jako obvykle, otevři příkazovou řádku chatu (standardně - SHIFT - T) a zde napiš: "klíčové slovo " a "hodnotu" nahraď  "klíčové slovo" jedním z níže uvedeným a "hodnotu" nějakou odpovídající.

 

Klíčové slovo: wd

účinek: nastavení směru, kterým bude foukat vítr

rozsah: celé čísko v intervalu od 0  do 359, včetně

 

klíčové slovo: ws

účinek: nastavení síly větru v KPH (neptejte se mě proč je to místo uzlů, nevím :P )

rozsah: celá čísla v intervalu 0 - MAXIMUM... doporučoval bych držet čísla poměrně nízká, i když ? 

 

klíčové sovo: swind

účinek: toto zapíná a vypíná vítr v krátkých turbolencích (tj. g_bWindShortChange)

rozsah: 0 pro vypnuto, jakékoliv kladné číslo pro zapnuto, ale doporučuje se 1 

 

klíčové slovo: sfmw

účinek: toto zapíná a vypíná působení větru na jednoduchý letový model (tj. g_bSimpleFMIncludesWind)

rozsah:  0 pro vypnuto, jakékoliv kladné číslo pro zapnuto, ale doporučuje se 1 

 

klíčové slovo: wcai

účinek: vypíná a zapíná korekci větru při sledování kurzu AI (tj. g_WindCorrectALFlying)

rozsah: 0 pro vypnuto, jakékoliv kladné číslo pro zapnuto, ale doporučuje se 1 

 

Malá poznámky o g_bWindShortChange: Neuvědomil jsem si to a jiní nemusí taky... zatímco tato vlastnost byla zahrnuta s podporou kódu AFM letového modelu, jestliže promenná je zapnutá, každý a všechny výpočty, které používají rychlost větru a jeho směr jsou patrně ovlivněné. Tak AI letový výkon (jak je výše uvedeno) a dokonce dráha hloupé bomby je ovlivněna posunem rychlosti a směru větru, který je přítomen s g_bWindShortChange.  

 

S tímto mějte na mysli, že z výše uvedeného výběru chatové řádky, wd a ws jsou účinná pouze v případě pokud g_bWindShortChange je vypnutý (to je ve výchozím nastavení vypnuto).

 

Další doplnění k výše uvedeným změnám.

 

Upravena krátká závěrečná logika AI při přistání, tak aby sledovací bod zůstal trochu dál před AI letounem. Toto je provedeno, aby se zabránila snaha AI zařadit do blízkosti bodu přistání se stále větším zásadním náklonem obratu, jak se odchylka trasy od země rychleji zvyšuje s kratší vzdáleností mezi čumákem a zaměřeným bodem dráhy. Tento účinek na síti je ten, že AI se zdá být trochu více stabilní ve svém ovládání náklonů a mělo by být hodně méně pravděpodobné, aby škrkl konci křídel a nebo na zemi kličkoval při přistání.

Tankery nyní nebudou dělat nemožné zatáčky, mimo to když potřebují vymyslet obrat k tomu, aby přistály. Tento "ex-F-15 driver" obrat při 7-g byl velmi pozoruhodný v multiplayeru - tanker by se vychyloval ze svého směru během tohoto zatáčení. Potom každý člověk může natankovat palivo a pak ukončí postup, jak tanker provede tento obrat zpět ke svému prvnímu traťovému bodu, dále tanker natankuje dalšího člověku, takto obsloužený celý let a pošle ho opět na lov. Nyní, tanker může zatáčet jemně, tak celý let by měl být schopen zůstat sním, zatímco vlastní letoun tankuje.