1.7.1 AN/AAQ-13 Navigační podvěs (NVP)

AN/AAQ-13 navigační podvěs (NVP) je umístěn pod nasáváním motoru na levé straně letadla. Podvěs má dvě hlavní součásti: čidlo Forward-Imaging Navigation Set (FINS) a Ku-band Terrain Following Radar (TFR). 

FINS, WFOV FLIR systém, poskytuje pilotovi infračervený obraz terénu a vzdušného prostoru před letadlem na HUDu. Zahrnuje reřim "Look-into-turn" (LIT), který poskytuje pilotovi dívat se do směru obratu, a režim "Snap-Look" poskytující rozšířené pohledy vlevo, vpravo, nahoru, dolu ovládané během letu v letové hladině nebo ve spojení s LIT během obratu. Funkce FINS zahrnují ovládání polarity videa, nastavení úrovně úpryvy a zesílení videa, možnost stupnice šedi pro ruční nastavení zisku a úrovně.


Obrázek 17: Obraz FLIR v MFD a HUD

 

Umístění OSB18 je FLIR v STBY. Umístění OSB 20 je FLIR v provozním režimu (OPER). FLIR potřebuje od 8 do 15 minut k vychladnutí před použitím, takže spouštecí proces bude provedem co nejdřive během ramp statu u mise, které vyžadují FLIR. FLIR bude připraven k provozu, jakmile zpráva "NOT TIMED OUT" zmizí z MFD. Po zprovoznění stránky FLIR se zobrazí infračervený pohled před podvěsem. Obraz může být zopakován na HUDu pootočením kolečka BRT ICP nahoru. Hladima FLIR může být změněna na ICP, šipkami FLIR nahoru a dolů. Aktuální hodnoty zesílení a hladiny jsou zobrazeny v levém horním rohu FLIR MFD. 

 

1.7.1.1. FLIR Boresighting

V OSB 10 je nastavení BSGT (Boresight). Zemi z FLIR camery je boresighted nahoru do HUDu, který může vyvolat paralexy chyby. Tento boresight postup je používán k srovnání obrazu v HUDu s obrazem s FLIR kamerou. Nepoužívejme boresight na blízké objekty; doporučuje se použít boresight na vzdálené jasně definované objekty, které můžeme vidět podél horizontu HUDu, například hrany hory nebo silnice k minimalizování rušivých paralax chyb.

 

Stisknutím OSB10 a podsvítí zkratka BSGT; obraz HUD FLIR pak může být posouván kurzory. Jakmile se oba obrazy správně překrývají, stiskněte opět OSB10 a zkratka BSGT se vrátí do původního stavu.

 

Jakmile obraz FLIR je zobrazen na HUDu stránka MFD nemusí být aktivní, ačkoliv je vhodné mít na jednom z tlačítek DA snadný přístup k boresightingu.

 

1.7.1.2 LOOK-INTO-TURN (LIT) a SNAPLOOK

Schopnosti LOOK-INTO-TURN a SNAPLOOK jsou dostupné na HUDu.

 

LIT: když úhel náklonu je nad 5°, stiskem a přidržením DMS-Up bude mírně posunut pohled FLIR do obratu, aby poskytl let nad překážkami. Obraz FLIR se vrátí do předního pohledu, když se pustí DMS-Up.

 

SNAPLOOK: Pohled může být dále posouván za letu tím, že držíme DMS-Up a pohybujeme kurzory v libovolném směru, dokonce i při obratu. Pohled se vrátí do předního pohledu, když se pustí DMS-Up. 

 

Když je LIT a SNAPLOOK v činnosti FPM bude čárkovaný.

 

Prosím vezměte na vědomí: Terrain Following Radar je zpracován samostatně v kapitole TERRAIN FOLLOWING RADAR (TFR).