3.3 TACAN přiblížení

Sledování TACAN radiálu do minima je stejný druh přiblížení jako ILS, ale máš méně informací o navádění. Nemáš informace o dráze sestupu při sledování TACAN přiblížení, takže výšky jsou dané v hladinách v určitých vzdálenostech od přistávací dráhy při bočním pohledu na mapovou kartu TACANu (podívej se na celkový přehled v mapové kartě). Zase a ještě jednou, pilot nemusí letět v hladině. Pokud může dosáhnout určité DME v požadované výšce, může letět jemným sestupem do minima.

Další zvláštností ve Falconovi je, že všechny TACAN stanice jsou umístěné vedle přistávací dráhy, většina TACAN přiblížení je mimo osu přistávací dráhy. Důvod je jednoduchý, vyosením finálního přibližovacího kurzu od středové osy přistávací dráhy; častá je možnost protnutí prahu přistávací dráhy v minimu. Pak je nutný, jen jemný vizuální obrat k srovnání letadla do osy dráhy.

Jestliže vybereš TACAN radiál pro přiblížení, který bude stejný jako osa přistávací dráhy (například, radiál 230° pro přistávací dráhu 23) pilot se pak bude pohybovat na rovnoběžce, stranou od přistávací dráhy při pohledu ven od přístrojů v minimu. Vizuální S obrat, pak bude nutný k dosažení středové osy přistávací dráhy. Tento dvojitý obrat je daleko obtížnější, než letět v šikmém přiblížení. 

V mapách jsem vytvořil, oba typy TACAN přiblížení… Přišel jsem na úhlový radiál trik, zatímco uděláš první Tacan přiblížení.

V reálném životě můžeme narazit na obě přiblížení – ale docela často je vysílač umístěn někde na středové ose přistávací dráhy k poskytnutí snadného srovnání s pevným radiálem. Nebude to nutně TACAN, ale může být VORDME, VORTAC nebo dokonce NDB.

Protože finální obrat je skoro vždy nutný, aby pilot vizuálně srovnal své letadlo s přistávací dráhou, minima pro TACAN přiblížení jakou vždy vyšší než ILS přiblížení. Okolo 500 – 700 stop na úrovní země. Takže zůstane dost času připravit se na finále.

U letiště Amondela na přistávací dráze 29 je Tacan o 20° mimo osu při přiblížení a letí se dolů po radiánu s kurzem 130°a 310°. Jak můžeš vidět, DME 2 je perfektně srovnaný se středovou osou dráhy a zde jsou minima. Přímo zde, obrat vlevo k dráze a to je vše, aby ses dostal na středovou osu přistávací dráhy.

 

TACAN přiblížení k přistávací dráze 14 letiště Pusan není kompenzováno s přistávací dráhou. Zde bude muset pilot udělat srovnávací S obrat v DME 3, aby se dostal na středovou osu dráhy.