4.4 PODPORA PRO EXTERNÍ DISPLEJE

Možnost vytvořit další okna pro zobrazení displejů kokpitu, byla přidána ve verzi 4.32. Tato podpora není aktivována ve výchozím nastavení. Po nastavení okna mohou být přesunuty na jiný displej v rozšířené pracovní ploše.
 

Chceme-li povolit tuto možnost, vyberte položku Configuration z nabídky Launcher k otevření Falcon BMS config.

Zaškrtněte položku Cockpit Display to External Windows v části Hardware a stiskni tlačítko APPLY k provedení změn, nebo můžeš prostě změnit hodnotu u set g_bUseExternalWindows na 1 v souboru Falcon bms.cfg.

Zde můžeme nastavit dvě možnosti: Double Resolution Cockpit Displays k zvětšení rozlišení externích displejů a External Windows Always on Top k zajištění, aby žádná aplikace nebyla zobrazena přes externí displeje.

K nastavení externích displejů vyberte Cockpit Displays Extraction z nabídky BMS Launcher. Každý displej (Main, HUD, RWR, L MFD, R MFD, DED, a PFL), může být vybrán, vč. jeho formátu a nastavení umístění v níže uvedeném okně: 

Poznámka: Pozice oken jsou vždy uloženy, po každém přesunu, když jste ve 3D světě, pak ukončete hru.

Omezení u této funkce je, že hlavní 3D okno je bez funkce přes celou obrazovku (full-screen). Přesto nastavení Main okna je možné provést pomocí této aplikace a uživatel po odkliknutí položky Borders zakáže ohraničení hlavní obrazovky Falcona, pokud se dostaneme do režimu hlavního okna. A díky tomu pohled na hlavní okno vypadá jako by zabíral celou plochu.

 

V prostředí Windows více monitorů má každá obrazovka svou vlastní sadu souřadnic, vzhledem k poloze hlavní obrazovky. Hlavní (primární) obrazovka má vždy souřadnice 0.0 v jeho levém horním rohu.

Můžeme vypočítat souřadnice levého horního rohu přidané obrazovky ve vztahu k hlavní obrazovce.

Ovládací panel Rozlišení zobrazení ve Windows se používá k úpravě / představě o relativní pozici obrazovky.

 

Na obrázku viz výše levý horním rohu obrazovky 3440x1440 pixelů má nastaven polohu na 0.0.

Obrazovky #2, #3 a #5 mají rozlišení 1024x768 a obrazovka #4 má rozlišení 600x800 v režimu na výšku.

Obrazovky #2 a #3 jsou zarovnány s horní částí hlavní obrazovky. Proto souřadnice levého horního rohu obrazovky #3 budou (0. -1024) a souřadnice levého horního rohu obrazovky #2 budou (0. -2048)

Obrazovka #4 je těsně pod obrazovkou #3, která je vysoká 768 pixelů. Takže poloha jeho levého rohu pak bude (-600. -768).

Obrazovka #5, vzhledem k obrazovce #4 bude mít souřadnice levého horního rohu (-1624. -769).

Tyto souřadnice jsou používány k vyplnění políčka apletu Cockpit Displays Extraction k nastavení konkrétní obrazovky, která má být v určitých souřadnicích, v závislosti na vybraném rozlišení. Podíváme-li se na výše uvedený příklad Left MFD, který bude zobrazen s rozlišením 785x768 v souřadnicích (0.-892), pak bude zobrazen ve středu obrazovky #3.

Vyjmutí displejů v BMS bude mít vliv na FPS, ačkoli se to bude měnit v závislosti na grafické kartě a dalším hardwarem. Pokud s FPS je problém, je doporučeno Vertical Sync vypnout v nabídce BMS uživatelského nastavení a nechat aplikaci ovládat pomocí AMD CCC nebo NVIDIA Control Panel.

Extrakce v BMS jen vyjme displeje. Chcete-li vyjmout budíky, budete muset použít aplikace třetích stran s názvem MFD Extractor vytvořený Lightingem. MFDE vám umožní vyjmout obrazovky, hlavní a vedlejší přístroje a dokonce i některé celé panely jako CMDS, Caution Panel atd. Také je vhodný k vytvoření sítí, pokud nebude vyjímat displeje z BMS, bude fungovat v režimu celé obrazovky.

Oba MFDE a BMS Display Extraction můžou být použity současně, aby poskytli maximální flexibilitu při vyjímání dat. Toto je užitečné pro přizpůsobení zobrazení na vašich displejích nebo zařízení.