4.5 HLEDÁNÍ FPS

BMS přes všechna jeho vylepšení je stále založen na  starém programovacím kódu Falcon 4.0, který nebyl optimalizován pro dnešní více vláknové procesy, více jádrové CPU a GPU, které jsou schopny paralelního zpracování. Tento kód vykresluje pohled, jeden po druhém. Takže čím více pohledů vykreslujeme a čím více jich vidíme v určitém pohledu, tím pomaleji všechny dostaneme. Toto je výhodou pro velmi rychlé procesory než pro jeden ve více jádru.
 
Jestliže se podíváte do Správce úloh nebo sledování Výkonu všimněte se, že ani CPU ani GPU nepracují s velkým zatížení, ve skutečnosti po většinu času běží na volnoběh, díky sériové povaze kódu. BMS programátoři natáhli potenciál kódu Falcona nad rámec nejdivočejších snů jeho tvůrcům, ale i zde je limit a na to co lze dosáhnout s aktuálním enginem, který nevyužije ani vzdáleně veškerou sílou hardware, který je dnes k dispozici; z toho vyplýná středověký design, který nemá ponětí o paralelismu, takže jeden rychlý GPU je vhodnější než SLI nebo Crossfire konfigurace s pomalejšími jednotkami. 
 
BMS 4.33 je graficky náročnější než BMS4.32, částečně kvůli rozmanitosti a vyššímu rozlišení textur u nových dlaždic a částečně na základě výše uvedených důvodech; ty jsou patrné při použití TGP, TFR, FLIR na HUD, a video WDP displej u 4.33 se srovnatelným rozlišením poběží pomaleji, než jak je udělaný u 4.32; tak moc se bude lišit. Pokud zjistíš, že obnovovací frekvence příliš klesne, budeme možná muset snížit některá nastavení, abychom se vrátili zpět na původní FPS. Tato část bude navrhovat nastavení, jak zvýšit FPS bez přílišného dopadu na celkový dojem.
 
Dopad na FPS bude záviset na vašich komponentech v počítači, na konfiguraci systému a ovladačů. Ujisti se, že používané ovladače se nejlépe hodí pro BMS (bmsforum.org je dobré místo pro dotazy). Nejlepší rada je, sám vyzkoušej různé možnosti; co funguje na jednom počítači, mělo by fungovat jinde s malými rozdíly.
 
Pokud v 4.33 potřebujete stále více FPS, budeme muset deaktivovat další funkce, které sice vytvářejí pastvu pro oči. Otevřeme aplikaci Falcon BMS Config a vybereme část Hardware.
 
Vybereme Reduce Particle System a to nám ušetří několik FPS, je-li PS použito (omezí výbuchy, kouř atd.).
 
Vyjmutí displeje stojí taky několik FPS: Pokud tak uděláme, ujistěte se, že okna vyjmutých displejů nejsou vykreslována přes dvě obrazovky.
 
Položky s nižším rozlišením můžou pomoci FPS a tak aktivujme Low Resolution of Clouds a vypneme High Resolution Textures.
 
Stíny přímo hltají FPS, takže možná budeme muset vypnout některé z nich, podle toho, jak vážné problémy FPS má:
 

Post-Processing Effects jako Jet Heat Exhaust, Motion Blur a HDR Lighting budou mít vliv na FPS.

Shadow Mapping nám nepřinese něco moc zájimavého, ale stojí moc FPS, tak možná budeme chtít deaktivovat toto nastavení.

Wather Normal Mapping může být vypnut, pokud můžete žít s méně realistickým ztvárněním vody.

Rain Effects lze také vypnout, ale samozřejmě bude to mít vliv pouze při nepříznivém počasí.