5.7 Map model

Byl vytvořen kompletní nový systém počasí pro BMS 4.33. Stále používá stejné 4 typy počasí (Sunny, Faif, Poor a Inclement), ale na rozdíl od deterministického a probabilistického modelu, umožní měnit počasí nejen s časem, ale také podle lokality bojiště v BMS. 

Vyber Map Model na kartě WEATHER. Zpočátku stav uživatelského rozhraní bude v červené barvě, když není načtena žádná mapa. K načtení mapy, stačí kliknout na jednu z hotových map v seznamu. Jakmile klikneme na mapu v uživatelském rozhraní, mapa se načte a potvrdíme načtení, takto bude  mapa načtena. Načtením mapy text zezelená a zobrazí se název načtené mapy.


 

Standardní mapy jsou uloženy obvykle v složce \Data\Campaign\Save s příponou .map.

Jakmile je mapa načtena není nutné ukládat počasí, pokud máte v úmyslu okamžitě letět misi. Pokud stiskneš tlačítko SAVE WTH, pak budou 2 soubory počasí uloženy do tvého TE:

  • Soubor .twx je soubor počasí, který obsahuje veškeré informace o počasí nezahrnuté v mapě.
  • Soubor .fmap je kopií načtené mapy.

Tyto dva soubory v TE je možné sdílet a načíst k stejnému nastavení počátečního počasí.

Stejně jako masa vzduchu i buňky počasí se můžou pohybovat na modelová mapě BMS bojiště. Uživatel může vytvořit Map wind headig (mapa směru větru – ve stupních) a Map wind speed (mapu rychlosti větru – v uzlech). Mapa směru větru by měla být považována jako směr větru tlačící masu vzduchu nad zemí.

Například mapa směru větru 90°/50KTS znamená, že na mapě se bude počasí pohybovat v BMS nad zemí z východu na západ rychlostí 50 uzlů.

Když buňka zmizí na konci terénu (mapy), bude automaticky generována se stejnými místními parametry na druhé straně, a tak tvoří stálý pohyb počasí. Tato funkce zajišťuje, že se počasí v určitém místě může měnit v závislosti na směru a rychlosti podle modelu mapy. Letecké základy mohou mít jasné počasí v době odletu a špatné počasí při zpátečním letu.

BMS doporučuje používat systém map počasí než deterministické nebo probabilistické modely, které mohou zmizet při budoucích aktualizacích. V 4.33 můžeme využít a vybrat z několika již hotových fmap. Doufáme, že další mapy budou vytvořeny společně s TE a sdíleny v komunitě.

Mapy jsou sdíleny hostitelem při připojením v multiplayeru, takže každý hráč bude mít stejné počasí.

Že není možné vytvořit fmapu pro BMS. Falcas vytvořil externí nástroj s názvem Weater Commander k vytvoření fmap. Weater Commander lze stáhnout z https://www.weapondeliveryplanner.nl .

Po otevření Weater Commander je zobrazena mapa Koreji (standardní bojiště BMS). Ostatní obrázky map lze načíst ze souboru bojišť třetích stran. Bojiště 1024 je rozděleno na 59x59 buněk počasí. Každá buňka může být charakterizována následujícími údaji: typ počasí, tlak, teplota a vítr.

Chce-li vytvořit uživatel mapu, bude muset namalovat mapu se specifickým nastavením počasí. Brush Opacity a Brush Size může být nastaven pomocí dvou jezdců v části Settings. Weater Type se potom jednoduše namaluje nad obrázkem terénu. Různá velikost štětce nám poskytuje lepší kontrolu nad přechodovými oblastmi. Nejnovější verze Weater Commander je schopna zobrazit směr a rychlost v mapě jako animaci. Jednoduše zadej stejná nastavení pro uživatelské rozhraní u tlačítka nastavení pohybu WC, potom klikni na tlačítko Run Animation. Na mapě se potom zobrazí pohyb napříč terénem.

  • Typ Počasí

Pokud je vybrána karta Weater Type, mapa může být přetřena jedním ze čtyř BMS typů počasí.

Barvy jsou stanoveny:

 
  •   Světle modrá je Sunny
  •   Zelená je Fair
  •   Žlutá je Poor
  •   Červená je Inclement
 
 
 
 

 

 

 

 

  • Tlak

Karta Pressure umožňuje uživateli nastavit tlak pro každou buˇbku od 950 do 1060Mb (28,05 po 31,30inHg). Barvy jsou stanoveny v závislosti na barevné škále zobrazené na pravé straně. Nejprve je nutné zvolit tlak, který chcete nastavit a pak namalovat na mapě, kde chcete nastavit konkrétní tlak. Pak to samé pro další nastavení tlaku. Obecně špatné počasí má nízký tlak a dobré počasí je systém vysokého tlaku. Snažte se vyhnout drastickým změnám tlaku, protože jsou nereálné. Kolísání tlaku je obvykle pomalé a velmi pozvolné. Tloušťka Brush a neprůhlednost může být nastaven jako obvykle.

 

 

 

  • Teplota

Teplota v úrovni terénu může být namalovaná na mapě stejným způsobem jako tlak. Stupnice teploty Celsia a  Fahrenheita je barevně odlišena. Každá pomalovaná buňka bude zobrazena v barvě její přidělené teplotě. Jako obvykle nastavíme teplotu a pak pomalujeme mapu štětcem.

Cursor Value poskytuje teplotu v °C a °F v pozici kurzoru. Samozřejmě, teplota je vyšší, když svítí slunce. Za špatného počasí (aspoň ve dne) má nižší teplotu vzhledem k oblačnosti.  

 

 

 

  • Vítr

Směr větru je nastaven kliknutím na zelený kruh, odkud chceme, aby vítr foukal. Rychlost větru se nastaví pomocí Speed jezdce od 0 do 30 uzlů. Jsou-li nastaveny předcházející dvě mapy, můžeme natírat mapu s tímto nastavení. Stejně jako u skutečné mapy rychlost větru a směr je dostupný s vektory a bočními lištami rychlosti. Na severní polokouli vítr fouká od systému nízkého tlaku k vysokotlakému systému a je vychýlen směrem doprava kvůli Corolisovu efektu.

Vítr proudí ve směru hodinových ručiček okolo vysokého tlaku a proti směru hodinových ručiček okolo nízkých systémů tlaku. Můžeme brát v úvahu, že vítr je rovnoběžný s isobary (body stejného tlaku) a vítr by mohl být silnější, protože isobary jsou blíže k sobě (pokud se tlak rychle mění, vítr bude silnější).

 

Jakmile máme všechna nastavení na mapě namalované, uložíme soubor. Weather Commander uloží počasí jako fmap, která by měla být umístěna ve složce \Data\Campaign\Save a pak můžeme aktivován v uživatelském rozhraní BMS.

Vytvoření povětrnostní mapy velikosti BMS KTO je snadné, ale pokud chcete, aby to bylo realistické musíte mít nějaké znalosti o počasí z reálného života a počasí může být komplikované.

K dispozici je pěkný elegantní způsob, jak vytvořit fmap pomocí GRIB souborů. GRIB je formát soubor a standard pro Grid In Binary. GRIB obsahuje informace o počasí, které jsou užitečné k vytvoření BMS fmap. Ty lze stáhnout na adrese www.grib.us nebo stažením malých externích aplikací, které vám umožní vybrat skutečné počasí v konkrétních oblastech (např. Korea).

Jednou z doporučených aplikací, která je považována za velmi užitečnou je zyGRIB (www.zygrib.org). Tato aplikace umožňuje vybrat část reálného světa se souřadnicemi a pak je schopna stáhnout GRIB soubory pro tuto oblast v určitých časových intervalech, Takže skutečné počasí bude dostupné v poslední verzi BMS. Vysvětlení jak používat zyGRIB není předmětem tohoto manuálu, ale doufáme, že úplný článek na webové stránce bude napsán těmi, kteří se o to pokusí.

Obrázek níže poskytuje náhled na skutečné počasí nad Koreou v době psaní tohoto manuálu: