6.1 Ovládání DTC

Po otevření TE nebo mise kampaně zastav čas. Na pravé straně od mapy v uživatelském rozhraní je ikona , které otevře DTC. K dispozici jdou čtyři tlačítka, jak je vidět níže. Pamatuj si, že DTC se může otevřít pouze v TE nebo v misi kampaně a nelze ji otevřít v TE Editoru. Po vytvoření a uložení vytvořené TE mise, přejdi zpět do uživatelského rozhraní (UI) a spusť tuto vytvořenou TE misi jako bys ji chtěl letět. Po zastavení času můžeš nastavit Target streepoints, Preplanned threats a LINES (viz popisu níže) dle vlastních požadavků, než jak byly v misi nastaveny standardně. Po nastavení změn v hlavním okně DTC stiskni tlačítko Save. Takto budou tyto hodnoty uloženy do souboru TEmissionname.ini, který bude umístěn v adresáři \Data\Campaign\Save . Podívej se do části „Důležité Poznámky“ pro více podrobností.
 

6.1.1 Společná tlačítka

Na všech DTC stránkách jsou 3 společná tlačítka: CLEAR, LOAD a SAVE.

  • CLEAR vyčistí všechno v souboru callsign.ini.
  • LOAD načte data z callsign.ini.
  • SAVE uloží všechny změny, které jste zde provedly.
  • RESET načte výchozí nastavení pro danou kartu.

Pokud vybereš LOAD a přesuneš na jinou kartu, bude možné, že se nenačetou data (řekněme MFD režimy), znovu stiskni tlačítko LOAD a stránka by se měla načíst. Vedle tlačítka CLEAR je umístěna stavová zpráva. Při prvním zobrazení DTC, mělo by být vidět „Ready“. Po načtení dat, bude sdělovat „Loaded OK“. Po uložení dat bude zobrazeno „Saved OK“.

6.1.2 CÍLE

Stránku CÍLE „TARGETS“ charakterizuje to, že umožní pilotovi zadat známý cíl k určitému steerpointu. Pilot může použít pouze steerpointy 1-24, což je dostatečný počet. Jsou dva způsoby, jak můžeš použít tuto „vymoženost“, která závisí dle potřeb pilota a mise.


 

6.1.2.1 Jeden cíl, jeden průlet

Pokud má mise jenom jeden cíl (například stanoviště SAM), většinou „TE mission builder“ nebo „Campaign ATO manager“ bude mít v cílové oblasti letového plánu jen jeden steerpoint typu TGT. Dejme tomu, že velíš 4 členné letce, která má za úkol zničit toto stanoviště. Stanoviště SAM má společný radar (v tomto případě Fan Song B) a několik TELs (Transporter erector launchers), které budou rozděleny mezi jednotlivé členy letu. Vyber cíle s použitím funkce RECON > TARGET LIST, to umožní každému pilotovi získat přesné souřadnice zeměpisné šířky/délky jeho individuálního cíle, aniž by pak musel pilot zapisovat souřadnice a programovat TGT steerpoint v letadle. Následující postupy jsou používané k dosažení tohoto cíle.



1.Zavři DTC, pokud je otevřený, a prozkoumej cílovou oblast. Předpokládejme, že na STPT 5 tvého letového plánu je TGT steerpoint pro stanoviště SAMu.

2.Vyber cíl, který chceš zničit, v tomto případě Fan Song B. Použij šipky snížit/zvýšit ◄► k nastavení STPT 5. Potom stiskni tlačítko ACCEPT k přesnému uložení zeměpisné šířky/délky radaru Fab Song B k STPT 5 ve tvém letounu. Jako cílový steerpoint může být nastaven až STPT 24.

3.Znovu otevři DTC. Použij šipek ◄► vedle textu „Target Steerpoints“, zvyš hodnotu na STPT5. Měla by se zobrazit data přiděleného cíle, který jsme přidali spolu s přesnými souřadnicemi.

4.Pak ulož tento přidělený cíl, kliknutím na tlačítko SAVE. Nyní máš nastavenou přesnou zeměpisnou délku/šířku svého cíle a není třeba programovat streepoint v letadle.

6.1.2.2 Více cílů, více průletů

Pokud má mise více než jeden cíl, nebo pokud potřebuješ provést více náletů na cíl, následující technika může být použitá při přidělování cílů. Například, řekněme, že jsi v misi Search and destroy (najdi a znič) a vyhledáváš pohybující se pozemní jednotky a tvoje trasa letu má celkem 9 steerpointů. Steerpoint 10 je pravděpodobně záložní letiště. V závislosti na tom, jak byla TE mise sestavena nebo jak v misi ATO udělá nastavení steerpintů, toto se může lišit. ATO kampaně, pravděpodobně vybere dva TGT steerpointy, které jsou od sebe vzdáleny. Budeme předpokládat, že vidíš nějaké cíle v nejbližším okolí těchto dvou steerpointů, a to ti nabídne pár možností. Můžeš kliknout a potáhnout jeden nebo oba streerpointy blíže k těmto cílům a potom použít metodu popsanou výše k přeprogramování těchto dvou steerpointů tak, že budou přesnější. Nebo, můžeš ponechat tyto dva TGT steerpointy na pokoji a přidat další steerpoint nebo dva, nezávisle na tvé trase letu (z nichž dva steerpointy typu TGT jsou již součástí trasy).

Jak již bylo řečeno, mise má celkem 10 steerpointů (9 + alternativní letiště), takže můžeme použít steerpoint číslo 11 a nebo vyšší čísla pro přidělení cíle. Tato metoda má pár výhod. Jedna z nich je ta, že nemusíš hýbat se steerpointy původního letového plánu a všichni členové tvého letu mají tyto stejné informace (naproti tomu, jestliže je přeprogramuješ, každý člen letu by měl mít tyto steerpointy na svých individuálních cílech). Jakmile se dostaneš do svého cílového prostoru, měl bys jednoduše vybrat přidělený steerpoint(y) a zaútočit na cíl(e).

To co dole při špendlíš, využívá první metoda, kde určitý steerpoint z tvé trasy letu je přidělen přesně k tvému individuálnímu cíli. Jestliže někdo z letu toto udělá se steerpiontem typu TGT v letovém plánu, pak každý pilot bude mít mírně rozdílné umístění tohoto steerpointu. Druhá metoda vybere steerpoint, který není částí tvé letové trasy k cíli. Takto budou mít všichni piloti úplně stejně umístěné steerpointy letového plánu, to umožní větší flexibilitu každému pilotovi mít jeden nebo více zvláště nastavených souřadnic pro navádění nebo k útoku, které můžou být rychle zobrazeny pomocí ICP / DED s použitím STPT stránky. Kterou metodu použiješ, závisí na misi a na tom, jak chce cíle rozdělit velitel letu nebo skupiny.

 

6.1.3 EWS

Systém Elektronického boje (EWS) umožňuje pilotovi nastavit ALE-47 CMDS na setkání s očekávanými hrozbami. Je důležité zcela pochopit CMDS popsaný v části Elektronický boj. Pod EWS tlačítkem jsou dvě rozbalovací nabídky. První je pro nastavení programu „Chaff a Flare“ a druhá pro určitý program, ve kterém můžeš vytvořit určitý záměr. Uvědom si, že každý program chaff a flare (1-6) může vypouštět jen chaff či flares, nebo obojí. Dobré pravidlo je, naprogramovat každý z 6ti programů s určitým záměrem, dokonce s možností pokrytím pro případ, že máš navržený jen program určený, aby počítal jen s radarovou hrozbou, ale pak se náhle objeví IR hrozba.



 

Například, program 1 může být jen s chaff navržen proti radarové hrozbě. (SAM nebo AI). Program 2 může být navržen proti hrozbě AI radaru stejně tak i proti IR střelám, které ti můžou zkřížit cestu. Program 3 může být použit proti SAM radaru jenom s chaff a program 4 může být použit proti oběma, SAM i IR hrozbám. Program 5 může být použit proti SAM/AI i IR hrozbám a program 6 může být něco jako flare – jen sloučený program pro vzduch–vzduch, navržený aby odrazil IR rakety během visuální vzdálenosti. Rozhodujícím faktorem, je aby pilot mohl mít programy, které splní jeho potřeby.

 

Po naprogramování všech 6-ti programů (podle požadavků), opět stiskni tlačítko „SAVE“ k zapsání změn do souboru callsign.ini.

 

6.1.4 REŽIMY

Karta Režimy „MODES“ umožňuje přizpůsobit nastavení MFD pro každý Mastermode. K nastavení postupuj podle těchto kroků nebo použij externí program Weapon Delivery Planner.

  1. Zvol si hlavní režim z první rozbalovací nabídky, potom urči který z MFD budeš upravovat. MFD1 je levý MFD a MFD2 je pravý MFD. MFD 3 a 4 jsou použity v kokpitech jiných letadel než F-16. Nemusíme je nastavovat, když je nevyužijeme.
  2. Jak je vidět na obrázku níže, vybereme MFD stránku pro každý řádek Primární, Sekundární a Terciální u každého hlavní režim „Mastermode“ a MFD. Většina zkratek se sama vysvětluje. MfdOff je nenastavená stránka MFD (tj. BLANK). Také nadefinujeme, která obrazovka se zobrazí jako první v hlavním režimu nastavením v řádku „Current“ výběrem Primary, Secondary, Tertiary.
  3. Vybereme jiný hlavní režim a vraťme se k MFD1 (nebo můžeš přejít na MFD2, na tom nezáleží - jen se ujisti, že si pamatuješ nastavení MFD1) a opakuj tento postup.
  4. Nastav postupně všechny hlavní režimy podle svých požadavků. Potom, co je vše hotovo, stiskni tlačítko „SAVE“.



 

6.1.5 KOMUNIKACE (COMMS)

Karta COMMS poskytuje pilotovi nastavit předvolby rádia UHF a VHF. Úplné pochopení části Palubní Rádio je nutné k použití na kartě COMMS a k úplnému využití její schopností.

Postupuje se zleva doprava, v rozbalovací nabídce „Band“ se vybírá rádio, které chceš nastavit - UHF a VHF. Položka „Preset #“ má čísla od 0 do 20. „Preset #0“ májí obě frekvence UHF i VHF, k nastavení jako přímou předvolbu, pokud je označena jako výchozí pomocí zatrhávacího políčka „Default“. Jinými slovy, předvolba 0 nastaví rádio podle zadané frekvence při vstupu do 3D světa, když je nastavená předvolba 0 jako „Default“; jinak řečeno můžeme zde vložit frekvenci jako předvolbu 0, aby byla výchozí, a tím máme rádio naladěné na jakoukoliv z běžně volitelných předvoleb (tj. 1-20) při vstupu do 3D světa. Například, obrázek výše má „Preset 0“ nastaven na frekvenci 349.00. Zatrhávací políčko „Default“ vybere aktuální předvolbu jako výchozí, která je načtena do letadla při vstupu do 3D světa nebo když načtení DTE je ukončeno (v případě potřeby). Pole „Frequency“ umožní pilotovi ručně vepsat platné UHF a VHF frekvence, která je přidělena dané předvolbě. Je důležité pochopit, co se představuje pod pojmem platná frekvence, toto je popsané v části „Palubní Rádio“.

Tlačítko RESET obnoví všechny předvolby v obou pásmech do výchozích frekvencí. Tlačítkem PRINT budou vytištěny UHF a VHF frekvence na tiskárně. Tlačítkem SET TOWER zkusíme vyhledat frekvenci věže letiště, ze kterého poletíš. Když najde letiště, potom v řádku „No comment“ bude zobrazen název toho letiště. Také při nastavení kanálů 1 –20 (poznámka, není zahrnuta 0), v poli „No comment“ může být smazáno a nahrazeno jakýmkoliv textem, kterým se pilot chce připojit k tomuto přednastavením. Například, může být vybrána předvolba 1, vymaž text v tomto řádku a označ předvolbu 1 jako „DCA Primary“. Toto může být užitečné při plánování komplexní komunikace, jak je zmíněno v části „Palubní Rádio“. Po vytvoření textu pro předvolbu, použijeme šipky ◄► k výběru jiné předvolby a měl bys vše uložit do paměti, předtím než stiskneš tlačítko PRINT. Jestliže to neuděláš, pak v textu bude stále zapsáno „No Comment“ na výstupu tiskárny.

Stejně jako u ostatních DTC postupům, po změně frekvence nebo nastavení věže, mělo by být ukončeno tlačítkem SAVE. Dále je důležité připomenut, že pokud pilot nemá velmi zvláštní důvod nebo potřebuje změnit výchozí frekvence (jako např. u Force on Force), je doporučené použít výchozí nastavení frekvencí. Podívej se do části „Palubní rádio“ pro více informací.