8.2 Specifické ovládání řízení letu

Konkrétní letouny můžou vyžadovat specifické ovládání, a které nemusí být umístěno z proncipu ovládání v kokpitu F-16. Tyto ovládače musí být ovládány prostřednictvím specifických zpětných volání, které se nacházejí v části „keyboard flight control & other cockpit callbacks“ v souboru kláves „BMS-Full“. Zde najdeme požadovaná zpětná volání pro ruční ovládání klapek, obraceče tahu, pozice trysek pro VTOL letadla, zpětná volání specifických námořních operací, pozičních světel, párovacích brzd atd. 

Některé ovládací prvky letu nebo monitory nebo zvláštní funkce letadla nemusí být k dispozici u avioniky F-16, ale jsou potřeba pro let s jiným typem letadla. Nejzřetelnější jsou klapky a sloty (LEF), které jsou zcela automatické u F-16, díky FLCS. V kabině F-16 proto není ukazatel klapek a slotů.

Toto bude problém při létání s jinými letadly vyžadující manuální ovládání klapek a slotů. K překonání této problematiky o postavení klapek a slotů bude zobrazen zelený text v levém horním rohu hlavní obrazovky. Pokud zde není zobrazen, to proto, že vybraný letoun toto nepotřebuje (F/A-18 má například automatické ovládání klapek a slotů jako u F-16). 

Ostatní ovládací prvky se zobrazí stejně v závislosti na letadle, kterým letíte: například, poloha trysek pro V/STOL Herrier.