8.4 BMS 4.33 Námořní operace

8.4.1 Pojíždění & Vzlet 

Výběr možnosti TAKEOFF není možný pro odlet z letadlové lodi; k dispozici jsou pouze možnosti RAMP nebo TAXI.  Oba přední katapulty se obvykle používají k odletu z paluby a číslo vedoucího "Wingman" bude používat levý katapult.

 
Operace z letadlové lodě jsou k dispozici pouze u AFM letadel.
 
Pro získání potřebné praxe doporučujeme používat výcvikové mise a tréninkový manuál, které jsou součástí BMS 4.33. Níže uvedené informace a mnohem více najdete v manuálu BMS - Tréninkové mise.
 
Postup pro spuštění katapultu je následující: 
 
  • Pokud jsi připraven k pojíždění, vyžádej si odlet od ATC. Letadlová loď se pak otočí proti větru, aby pomohl při vzletu.
  • Rozložte křídla F-18. Uděláme to takto, pomocí příkazu AFWingFoldToggle "CKPIT: Wing Fold - Toggle", který je přidělen standardně klávesám "Shift w" na QWERTY klávesnici. Můžeš také kliknout na příslučný přepínač napravém pomocném panelu. Nastav FLAPS na HALF na přepínači pod  pákou podvozku.
  • Opatrně se srovnej s katapultem a pomalu se posuň do své pozice. Když jsi na pozici, přední podvozen bude stlačen (poklekne).
  
Všimněte si JBD, a na HUDu je osa čumáku pod čárou horizontu, když je přední podvozek stlačen.
 
V tomto momentě se objeví za tebou Jet Blast Deflektor u 3D modelů letadlových lodí, které toto podporují. V současné době to jsou letadlové lodě Carl Vinson a Enterprise.
 
Když jsi připraven k vzletu, posuň plyn na MIL nebo přídavné spalování (pokud je k dispozici). Jakmile je tvůj tah zjištěný, šéf katapultu umožní aby stoupal tlak páry v katapultu. Tvůj letoun bude vypuštěn, pokud bude dostatečný tlak. Uvědom si, že neovládáš ani nespouštíš přesný čas startu, ani nebudeš varován.
 
 
Přední podvozeková noha na konci vzletu zvedne čumák, aby pomohlo letadlu dosáhnout dostatečný vztlak.
 
Pokud z nějakého důvodu se potřebuješ odepnout z katapultu, můžeš tak udělat pomocí pžíkazu AFTriggerCatapult "CKPIT: NAVOPS - Release Catapult Trigger", který je ve výchozím nastavení přidělen klávesám "Shift k".
 
Poznámka: Tento příkaz již nespustí spuštění katapultu, ten je úplně automatický.
 
Stejně jako u skutečného katapultu, tlak páry je přizpůsoben tvé hmotnosti, takže po startu budeš mít vždy dostatečnou rychlost. Doporučuje se, abys měl nastavené přídavné spalování, dokud nedosáhneš nejméně rychlosti 250 - 300 uzlů.
 
8.4.2 Úskalí přistání na palubě letadlové lodi
 
Před přistáním nezapomeň požádat ATC o vektory nebo o autonomní přiblížení, aby se letadlová loď mohla připravit na tvůj přílet a obrátit se do větru (pouze při hře jednoho hráče - letadlová loď je statická v multiplayeru). 
 
Přiblížení poletíme s poměrně strmým sestupem (nejméně 3-4°) s FPM na konzoli AOA. U většiny přiblížení FPM by mělo být mírně nad a vpravo od přistávací plochy, aby se kompenzoval pohyb lodi; jinak budeme postupně unášeni doleva a dolů.  Nezapomeň vysunout přistávací hák, (SimHook Toggle, "GEAR: HOOK Switch - Toggle"), který je standardně přidělen klávesám "Ctrl k", společně s podvozkem.
 
Záchytná lana jsou řádně simulovány, což znamená:
 
  • Je nutné přistát ve správné oblasti.
  • Přední podvozková noha bude stlačena, pokud jsi zachytil lano.
  • Doporučuje se zvýšit výkon minimálně na MIL, v připadě, že jsi minul lana.
  • Po úspěšném zastavení, kabely lehce zatáhnou za letadlo.
V tomto momentě zvedněte hák, lehce přitáhni, abys zastavil svůj pohyb dopředu a zapni NWS k pojíždění mimo přistávací plochu.
 
Uvědom si, že ILS nefunguje u letadlové lodi; z důvodu omezení kódu letišť, osa a práh ILS by byl ve skutečnosti u katapultů. Budeš se muset spoléhnout na TACAN v případě špatného počasí nebo zvolit alternativní přistávací plochu.
 
 
AI je schopno správně pojíždět z parkovacího místa, vzlétnou a přistát.