17C.1 Princip IDM

Vylepšený datový modem letounu F-16 je klíčovou součástí jeho palubního systému avioniky, který zlepšuje komunikační schopnosti jak pro účely velení a řízení, tak pro přenos dat. IDM usnadňuje bezproblémový a bezpečný přenos různých typů dat, včetně kritických informací pro misi, údajů ze senzorů a taktických aktualizací mezi letouny. Systém IDM byl navržen koncem 70. let, ještě, než se na obzoru výrobců letadel objevila technologie LINK16. I když má ve srovnání se systémy MIDS/JTIDS omezené funkce, řídí se stejným principem výměny dat.
 
Od verze 4.32 je IDM implementován v BMS. V tomto manuálu nebudeme opakovat zásady a poznatky, které jsou již uvedeny v kapitole 2.4.4 Dash-34. Pokud se chceš dozvědět vše o IDM, nahlédni do této kapitoly.
 
 
Výměna IDM dat v BMS mezi letadly je založena na následujících faktorech:
  • Na panelu AVIONICS POWER musí být přepínač v poloze DL, aby byl systém funkční
  • Letadla, která si chtějí sdílet data, musí být na stejné frekvenci UHF nebo VHF.
  • Letadla mají nastavena IDM čísla letadel, se kterými si chtějí sdílet data (nastaveno v DED strana 7).
  • Režimy CONT, DMD a ASGN je aktivována pro výměnu údajů o poloze.
  • HSD je SOI při výměně dat A/G (Markpoints).
  • FCR je SOI při výměně dat A/A (cílové pozice přiřazení datového spoje).
 
 
 
Verze BMS 4.37.4.1