14.mise: AGM-65 MAVERICK - Pokročilý výcvik

POZNÁMKA: Můžeš vypnout stromy posunutím posuvníku hustoty stromů úplně doleva na stránce SETUP > GRAPHICS.
Tato výcviková mise je úmyslně velmi náročná. Nečekej, že dosáhneš 100% úspěšnosti na první pokus. Předpokládá se, že jsi obsah 13. tréninkové mise zvládl.
 
POZICE: Za letu, nad východním mořem směrem k Severní Korei.
 
PODMÍNKY: KF-16 blok 52 – Let s 2 letouny – Volačka: Boxer 2.  
GW: 38371. 1-AGM-65G – 1-AGM-65L – 2 370GL v přídavných nádržích, Navigační a Zaměřovací kontejnery.
Max. G: 6.5/-2.0 Max. rychlost: 600 kts / 0.95 Mach.
Jakmile jsi v kabině, tréninkový skript zmrazí BMS a nastavý tvé systémy odpovídající způsobem.
 
CÍL MISE: Znič obě ZSU-23 na STPT 7 a most Tangch’on na STPT 11.
 
POČASÍ: RKND INFO: F 012225Z ILS RWY26 TL140 360/17KT 9999 RA OVC 010 22/17 Q994 NOSIG 
 
Cílem této výcvikové mise je lokalizovat a zničit vozidla protivzdušné obrany na Steerpointu #6. Naším cílem je velitelský prapor, na který později během dne zaútočí letouny A-10. Musíš najít jednu ZSU-23 a zničit ji pomocí  AGM-65L. Prapor je v krajním dosahu stanoviště SAMu SA-10, takže útok z velké výšky nepřipadá v úvahu. Tvým druhým cílem je více ramenný most na Steerpointu #11. Chceme, abys zničil jedno překlenutí mostu pomocí AGM-65G.
 
Počasí tuto misi neusnadní. Viditelnost je snížená a je rozsáhlá oblačnost. Vstup do mise bude proveden v malé výšce nad údolím, kde by měla být přijatelná viditelnost. Obě cílové oblasti se nacházejí v hornatém terénu a budeš vstupovat do oblasti pomocí radaru k sledování terénu autopolitem v režimu blended. Důvěřuj svému TFR a můžeš nechat systém řídit letadlo, zatímco se budeš soustředit na střelbu s Mavericky.
 
Skutečným úkolem této výcvikové mise bude rychle lokalizovat, zaměřit a zničit ZSU-23 umístěný poblíž Steerpointu #7. Cíl se nachází ve vysokohorském terénu (v nadmořské výšce okolo 5700 stop) a nízký strop oblačnost a nízká viditelnost značně omezuje tvé vyhledávací schopnosti a schopnost zrychlit útok.
 
Podle zpráv Intelu se AAA nachází v těsné blízkosti obce na východní straně. Je to cenná informace, protože by měla zkrátit dobu hledání.
Cíl se možná pohybuje, ale aspoň víš, že budeš muset hledat vozidla protivzdušné obrany vpravo a blízko budov.
 
Na obrázku níže je zobrazen sken cílové oblasti na FCR A-G. ZSU je zakroužkován červeně.
 
 
Strop a mraky budou představovat určité potíže. Pokud poletíš příliš vysoko, můžeš se dostat do mraků a mít nulovou viditelnost u IR senzorů. Budeš se muset držet nízko, což je dobrá věc, když vezmeš v úvahu dosah SA-10, ale špatná pro tvůj odstup od ZSU.
 
Zůstat ve výšce 500 stop SCP na TFR nemusí poskytnout dostatek času k zaměření. 1000 stop SCP by mohlo být vhodnější, ale pokud poletíš nad vrcholky hor, místo abys zůstal v údolí, můžeš s TFR vletět do mraků a zkazit tak průběh útoku. Budeš muset přenastavit autopilota, abys zůstal v údolí pod oblačností, jak jen to bude možné.
 
Chceš-li maximalizovat šance na úspěch, musíš zajistit rychlé zaměření a střelbu. Zbraň v LOS bude muset být předem zaměřena v TGP a oba cíle budou muset být označeny během jednoho průletu.
 
 
 
Sebemenší zpoždění způsobí chybu. Nikdo nikdy neřekl, že tréninkové mise musí být snadné. Vzpomeň si na rčení stíhacího pilota: “Trénuj tak, jak chceš bojovat”.
 
Při vstupu do kabiny za letu nad Východním mořem musíš okamžitě zapnout Mavericky, aby se jejich gyroskopy mohly roztočit. Proveď Fence In, vyber A-G hlavní režim a vstup na stránku SMS. Stiskni OSB 7 k zapnutí AGM- 65G. Po zarovnání AGM-65G ji vypni, abys šetřil baterii. Abys nemusel rakety znovu ručně zapínat, aktivuj západně od Steerpointu 5 funkci AUTO POWER ON.
 
Vstup na stránku CTNL a stiskni OSB 20 až se zobrazí WEST OF. Stiskni OSB 19 k výběru steerpointu. Otevře se nová stránka; vyber STPT 5 tlačítkem OSB 16, potom ENTR (OSB 2), čímž se vrátíš na stránku CNTL. Stiskni tlačítko k zapnutí AUTO PWR ON pomocí OSB 7. Opusť stránku CNTL pomocí OSB 5 a všimni si zkratky A vedle OSB 7, která potvrzuje aktivaci funkce AUTO POWER ON. Poznámka: model L-nemá funkci AUTO POWER a musí být zapnut samostatně.
V tomto tréninkovém scénáři plánujeme použít model L na pohybující se vozidlo a větší model G na most pomocí režimu VIS.
 
Proto musí být model G (nikoliv L) přinejmenším zarovnán boresight. Poblíž Steerpointu 4 se nachází US torpédoborec, který můžeme použít k zaměření raket. Na stránce SMS (stanice #7) vyber AGM-65G, přepni na stránku WPN, nastav MASTER ARM na SIM, abys zabránil náhodnému vystřelení rakety na spojeneckou loď, zapni autopilota do ALT HOLD.
 
Sestupte do 6000 stop (přepněte A/P pomocí přepínače paddle), abyste nalezl spojenecký torpédoborec a sniž rychlost tak, abys byl stále ve vzdálenosti nejméně 10 Nm od Steerpointu #4, až budou rakety k dispozici (ze stránky SMS/WPN zmizí NOT TIMED OUT). 85% otáčky RPM by měly stačit. U AGM-65G bude stránka WPN černá u každé rakety, dokud neodstraníš ochranou krytku hlavice pomocí tlačítka MAN RNG/UNCAGE na plynové páce.
 
Přibližně 10-12 Nm od STPT bys měl být schopen najít torpédoborec na FCR pomocí režimu SEA. Pokud bude označen, SOI se přepne na stránku WPN na pravém MFD. Přepni SOI na TGP a vyhledej torpédoborec, který by se měl pohybovat severovýchodním směrem. Minimalizuj dobu mezi jeho nalezením na FCR a přepnutím na TGP, jinak bys ho mohl ztratit. Pokud se to stane, přepni zpět na FCR a znovu najdi torpédoborec. Není třeba označit cíl na FCR; jednoduše přesuň SPI s radarovým kurzorem těsně před trasu torpédoborce a potom přepni na TGP (pozice SPI je automaticky sdíleny mezi senzory), abys ho vizuálně zachytil na TGP. Přejdi do zorného pole NARO  k přiblížení a vytvoř point track s TMS-up.
Můžeš si také procvičit zaměření na jednu budovu na pobřeží; nezapomeň si vybrat jen jednu, která je samostatně stojící, abys měl jistotu, že zaměřuješ správnou budovu.
 
Na stránce WPN se pak zobrazí HANDOFF IN PROGRESS STATION. Během zarovnání handoff se TGP snaží nahrát pozici cíle do vybrané rakety.
Ignoruj prozatím zprávu o probíhajícím zarovnání, přesuň SOI na stránku WPN, přibliž EXP FOV pomocí OSB 3 / PINKY, pak posuň kurzor na stejný cíl jako je v TGP. Stiskni TMS-Up k sledování cíle. Zpráva HANDOFF IN PROGRESS neznamená, že stránku WPN nejde použít.
 
Když raketa úspěšně sleduje cíl, vedle OSB 20 se objeví BSGT. Stiskni toto tlačítko k zaměření stanice. BSGT se na okamžik zvýrazní. LOS rakety na této stanici se nyní dívá na stejné místo jako senzory letadla.
Dobrým nápadem je znovu zarovnat handoff cíle z TGP do rakety, aby ses ujistil, že zaměření proběhlo správně.
Nejrychlejší způsob, jak začít znovu, je zrušit všechny zámky přepnutím hlavního režimu. Vyberte režim MRM a potom ho zruš k návratu do režimu A-G. TGP je SOI na levém MFD a stránka WPN je na pravém MFD.
 
Zajisti POINT TRACK na torpédoborec v NARO FOV. Zarovnání handoff bylo tentokrát úspěšné. Stránka WPN se bude dívat na stejné místo na torpédoborci jako stránka TGP. Pro potvrzení, že zarovnání bylo dokončeno, se na stránce TGP zobrazí písmeno "C" nad číslem stanice.
Možná jsi si všiml, že na stránkách TGP a WPN se nad číslem stanice objevují různé symboly. Tyto symboly udávají stav předání handoff:
  • I pro neúplné spárování (Incomplete handoff).
  • C pro úplné spárování (Complete handoff). 
  • S pro Slave (raketa nesleduje cíl).
  • T pro Track (byl spuštěn režim sledování).
AGM-65G nemusíš zarovnávat boresight, protože ji budeš používat v režimu VIS k útoku na most, ačkoli jejich zarovnání je dobrý nápad, pokud máš čas, protože zajistí, že se dívají přesně tam, kam očekáváš, a minimalizuje čas, který musíš strávit dolaďováním cíle na stránce WPN po označení cíle na HUD (nebo FCR). 
 
Mosty nejde v BMS bodově sledovat „point track“, takže je nelze v TGP předat na stránku WPN.
 
Vždy je vhodné střely zarovnat, protože se tím zajistí, že se raketa bude dívat tam, kam se dívá tvůj systém bodu zájmu (SPI), což ušetří drahocenný čas, ale je to důležití pouze při zaměření point-track cílů pomocí TGP.
 
Nyní, když je AGM-65G zarovnána, můžeš rakety vypnout, abys prodloužil životnost baterie. Zapnou se západně od Steerpointu #5. Počasí se nelepší a blížíš se k úpatí hor. Do hor vstoupíš v režimu AUTO TFR nastaveném na 500 stop SCP. 
 
Vyber stránku TFR, nastav SCP a nezapomeň zapnout režim počasí (WX), jakmile uvidíš déšť, který by znepřehlednil zobrazení TFR. Zapni funkci AUTO TFR a nech letadlo klesat do SCP. A/P STRG SEL lze zkombinovat s TFR, ale vypni režim A-G, pokud chceš zapnout automatický steerpoint, protože v režimu A-G nefunguje (záměrně). Pokud se rozhodneš zůstat v režimu A-G, budeš muset ručně změnit steerpoint.
 
Ale nejdříve resetuj SPI obvyklým postupem TMS down, Wide FOV, Cursor Zero. Nezapomeň, že pokud to neuděláš, SPI offset/delta (ze zaměření Mavericku) zůstane aktivní pro všechny steerpointy, včetně cíle, což ještě více ztíží nalezení a zaměření ZSU-23. Také přepni v FCR režim SEA zpět na režim GM (Ground Map). Po dokončení všech těchto úkonů nastav A-LOW na hodnotu o 10 % nižší než SCP.
 
TFR je v těchto situacích velkým pomocníkem. Letadlo za tebe poletí v nízké výšce, zatímco se soustředíš na nadcházející útok. Jediné, co musíš dělat, je sledovat TFR a udržet výšku a rychlost letu v mezích TFR.  
Kdykoli chceš proletět okolo vrcholů hor, neváhej pomocí přepínače paddle zrušit funkci AUTO TFR.
Potom se na displeji HUD zobrazí pole MAN TFR a také LIMITS, pokud je úhel náklonu příliš velký.  Nepřekračuj hodnoty příliš přes LIMITS a obnov AUTO TFR, jakmile již není nutné ruční řízení.
 
Verze BMS 4.37.3