18.3.3 CAP
Právě jste zahájili CAP ve formaci SPREAD. Za normálních okolností by ses přihlásil u AWACSu, ale tento kód ještě nebyl implementován. Spusť stopky HACK a „Request Picture“ k získání informací od očí na obloze.

Jedna skupina je již před vámi (325°), mimo tvé podmínky k útoku v 37 Nm, ale letí jihovýchodně (135°), takže se blíží. Vyberte Steerpoint 5 (koncový bod CAP) a sleduj je.
Hlášení o obrazu situace v BMS od AWACS skutečně mění hru. Opravdu pomáhá vytvořit si mentální představu o tom, co se klem tebe děje. Obecně platí pravidlo, požádej o ‘Request Picture’, když zatáčíš, zejména při zatáčení do COLD. Odpověď z AWACS ti pomůže načasovat obrat tak, aby udržel banditu na uzdě, například nechceš do COLD s kontaktem jen 15 Nm za sebou a pak mít před sebou raketu, když zase zatáčíš do HOT.
Když se blížíš k Steerpoint 5, zadej další požadavek na obraz situace: První skupina je blíže (31 Nm), ale stále mimo tvoje podmínky k útoku (25 Nm). Máš zde druhou skupinu, ale je stále vzdálena 66 Nm. Dostal jsi se do bodu, kdy se musíš rozhodnout, zda se k první skupině otočíš do COLD nebo na ni zaútočíš. Protože je mimo instrukce pro podmínky k útoku, otoč se do COLD, ale buď si vědom toho, že jsou velmi blízko. Tvůj AI wingman bude chtít zaútočit; vydej příkaz ‘Weapons Hold’.

Zatímco jsi v COLD úseku, připrav se na okamžitý útok, když se otočíš do HOT. V takové situaci, když na nepřítele nemíří žádný spojenecký element, bude COLD úsek tvým slabým místem. Při uvedené vzdálenosti v tomto příkladu je nejlepší otočit se do HOT úseku před dosažením obvyklého bodu obratu. Čím déle budeš čekat, tím blíže bude nepřítel, až se opět otočíš do HOT.
Když se opět otočíš do HOT, není nutné kontaktovat AWACS, protože první skupina se rychle objeví na tvém FCR a tvůj RWR informuje, že máš MiG-23 na svých 11 hodinách.

30 Nm je perfektní vzdálenost pro zaměstnání těchto hochů. Máš možnost prvního výstřelu a oni jsou v prostoru podmínek k útoku. Odtud jde vše rychle, jak ukazují tři výše uvedené obrázky FCR.

- Levý FCR: detekce. Vyšli rychlý dotaz IFF v režimu SCAN. Na displeji FCR se nezobrazí signalizace MODE 4.
- Střední FCR: vydej příkaz „Attack Targets“ svému AI wingmanovi a počkej, až se na tvém FCR objeví jeho radarový kurzor IDM. Zvětši svůj FCR, abyste lépe viděli, na koho se zaměřuje. Měl by vybrat wingmana, ale neudělal to – proto byste to měli vždy zkontrolovat.
- Levý FCR: uzamkni číslo bandity, jdi na forsáž, loft a na banditu vystřel svou první raketu. Zatáčej doprava, sleduj situaci a počkej, až se aktivuje tvoje raketa. Sleduj svého wingmana DME (A/A TACAN) a pozici na in IDM. Buď připraven stáhnout wingmana.
Jakmile tvůj wingman ohlásí “PITBULL”, vydej příkaz ‘Rejoin’. Když se tvoje raketa aktivuje, stáhni se zpět na počáteční/pevný bod CAP, aby se ještě zvětšil F-pole. V průběhu tvého úkolu mohou být oba MiGy zničeny. Pokud ne, přeskup se a doraz je.
Na základě závěrů z prvního zásahu si uvědomíte, že kritérium útoku 25 Nm je příliš těsné.
Střetnutí s MiG-23 bylo ukončeno v dosahu okolo 15 Nm a MiGy mohly vypálit odvetné rakety.
Kdyby šlo o pokročilejší stíhačky, museli byste se s AI wingmanem bránit proti přilétajícím raketám. Pouč se ze svých chyb a rozšiř toto kritérium útoku na bullseye + 40 Nm.
Zatímco ti pomalu klesá krevní tlak, zkontroluj, zda je tvůj wingman na pozici, a jako obvykle létej CAP a čekej na další výměnu. Vždy je dobré pečlivě sledovat stav paliva a zbývající zbraně svého wingmana. Požádejte ho o "Weapons Check" prostřednictvím druhé stránky nabídky Wingman. Poskytne také svůj stav paliva.
"Request Picture" při každém obratu v CAP. Na východě se potloukala druhá skupina a můžeš očekávat, že se někdy pokusí proniknout do tvého AOR. Sledujte svůj čas Hack; tvůj čas hlídky byl nastaven na 30 minut od 0410z do 0440z (1310 až 1340 místního času).
Při dalším útoku nejsou potřeba dalších pokynů; mechanika zůstane stejná jako při prvním útoku. Jen mějte na paměti vzdálenost, při které útočíš. Čím pokročilejší je tvůj protivník, tím jsou menší rozdíly mezi tím, kdo má první možnost vystřelit. Poznej proto svého soupeře, protože se může stát, že bude s postupem vývoje tato tréninková mise pokročilejší.
Nejnebezpečnějším protivníkem (kromě lidského hráče se raketami) budou letouny typu MiG-29 nebo Su-27 nesoucí R-77 (AA-12) Adder. Mladí, odvážní piloti mezi vámi (žádní staří odvážní piloti nejsou) by mohli zde zůstat i po skončení hlídky CAP a užít si pořádnou zábavu.
A poslední rada: BMS je vybaven funkcí IFF. Takže ji používejte, zejména v těchto typech scénářů. Nikdy nevíte, kdy do boje vstoupí spojenecké letadlo AI...

Rádi bychom se také zmínili o nové stránce pro úpravu v režimu A-A a A-G na FCR. Dlouhým stisknutím tlačítka OSB 11 na FCR se otevře programovací stránka "DCLT".
Decluttering je užitečný zejména pro "Clan up – Vyčištění" FCR a vymazání určité symboliky. Lze jej použít k prolnutí určitých informací o cíli, jako je nadmořská výška, řízení útoku, DLZ, údaje TGT atd. a také vlastního stavu zbraně a senzorů.
Nastavte si hodnoty podle svého vkusu a úkolu. Pokud chcete stránku FCR vyčistit, stiskni krátce OSB 11.
Další informace jsou k dispozici v dokumentu Dash-34, kapitola 2.1.6.20.
Verze BMS 4.37.4.1
