2.Mise: Základní navigace
NASTAVENÝ VZLET: Za letu
POLOHA: Přibližně 5nm severně od Kunsan.
SITUACE: Letoun v hladině 5000 stop, kurz 360°- rychlost 350 uzlů. Jakmile se octneš v kabině tréninkový skript zmrazí BMS, nastav správně systémy a MFD podle svých požadavků.
CÍL: Sledovat INS (Inerciální navigační systém) letového plánu, výcvik TACAN navigace a návrat k počátečnímu pevnému bodu k přistání na Kusan.
Klíčem úspěšného letu je dobré plánování. Zapamatujte si pravidlo: Správné Plánování Zabrání Špatnému Provedení. Před spuštěním této tréninkové mise pojďme prostudovat náš letový plán.
Dnešní let nás dostane jižně od Kunsan k prostoru letiště Kwangju. Tento výcvikový scénář začne někde mezi Kunsanu a Steerpoint 2. Steerpoint 4 je WOLF, bod počátečního přiblížení (IAF) pro Kunsan. Steerpoint 5 je alternativní základna tohoto letu a Steerpoint 7 je místo, kde výcviková mise končí a příští začne (Přistání). Tato trasa byla zakreslena pomocí editoru Tactical Engagement v uživatelském rozhraní. Letový plán INS je zobrazen bílou linkou se streepointy představující prázdné kruhy.
Je-li letový plán (nebo jeden úsek) červený, je zde problém. Příčiny můžou být v nedostatečném množství paliva pro misi, problémy s načasováním, nebo problémy se steerpointy. Při vytváření vlastní TE mise budeme muset opravit tyto problémy, aby tvůj letový plán byl bílý před letem mise.
Vzdálenost v NM je zobrazena mezi dvěma INS steerpointy. Můžeme také zobrazit jakoukoliv vzdálenost mezi dvěma body, použitím pravítka v uživatelském rozhraní. Jednoduše klikni pravým tlačítkem myši na libovolné místo na mapě uživatelského rozhraní a vyber Ruler. Linka 20NM bude zobrazena mezi dvěma trojúhelníky a můžeme některý z těchto dvou trojúhelníků posouvat, na určité body na mapě pro výpočet vzdálenosti mezi těmito body. Toto je velmi užitečné na obrazovce při plánování mise. Všimněte si, že v našem letovém plánu bylo pravítko nastaveno na výpočet vzdálenosti od Steerpointu 6 k Muam VORTAC (TACAN kanál 65X). Pravítko také zobrazí odpovídající kurz úseku. V tomto případě: 299° pokud poletíme z Steerpointu 6 k Muam a 119° když poletíme z Muam k Steerpoint 6.
Alternativní letiště je zobrazeno v letovém plánu jako poslední INS steerpoint. V tomto případě náš INS letový plán na Kunsanu (STPT 1) a končí v Kunsanu (STPT 8), proto alternativní letiště (základna Kwangju) bude jako Steerpoint 9. Mimochodem v tomto letovém plánu je také jako Steerpoint 5.
Na mapě uživatelského rozhraní neexistuje jakákoliv informace o TACANu nebo letišti. Tyto dodatečné informace by přetížily mapu. Přestože tyto informace jsou důležité a musí být naplánované v době letu. Existuje několik nástrojů, které nám to pomůžou udělat. WDP a jeho datová karta bude poskytovat příslušné navigační informace. Případně můžeme také použít příslušné interaktivní mapy na combatsimchecklist.net.
Opět doporučuji vytisknout datovou kartu pro tuto misi k stažení zde.
Zde jsou požadované informace pro tento let:
- Kunsan: TACAN 075X – RWY 18/36 – ILS RWY 36: 110.3 – VÝŠKA RWY: 10 stop - ATIS: 120,225 - Ground: 273.525 - Tower: 292.3 - Departure & Approach: 292.65
- Kwangju (Alternativa): TACAN 091X – RWY 02/20 (L&R) – ILS RWY02&20: 111.1 – VÝŠKA: 110 stop - ATIS: 128.875 - Ground: 275.8 - Tower: 254.6 - Departure & Approach: 268.0
- MUAN VORTAC: 065X
- MOKPO VORTAC: 045X
- Aktivní MOA 15: od 11000´do FL400
- Aktivní MOA 17: pd 5000´do FL400
- Aktivní MOA 19: od 10000´do FL400
(MOA – vojenský vzdušný prostor) poz. překl.
Mapa plánování mise také zobrazuje důležité oblasti nebo konkrétní body. Jedná se o linky a PPTS. Jsou aktivovány kliknutím pravým tlačítkem myši na mapě uživatelského rozhraní a výběrem „Set StPt Lines“ nebo „Set preplanned Threat StPt“.
LINKY jsou používají k označení konkrétních oblastí jako FLOT, CAP prostor, AAR prostor, AOR, Killboxes atd. PPTS se používají k identifikaci konkrétních bodů jako IAF, vstupní vody, body setkání, body stoupání atd. Mohou být také použity k značení čtverců, které jsme vytvořili linkami jako MOA v tomto výcvikovém scénáři. Tyto linka a PPT jsou plně nastavitelné a mohou být označeny pokud dáváš přednost používání v WDP nebo přímo úpravou souboru PPT.ini.
V tomto TE jsou vyznačeny a označeny prostory MOA 15, 17 a 19 a PPT jsou umístěny na WOLF IAF pro Kunsan a pevný bod JULOP pro ILS RWY 36. Všechny tyto linka a PPT budou zobrazeny na MFD stránce HSD, pokud jsi načetl DTC.
Tato mapa také zobrazuje MEF (hodnota maximální výšky) v každého sektoru, který je tvořen jedním stupněm zeměpisné šířky a jedním stupněm zeměpisné délky. MEF je výška nejvyššího známého bodu v každém sektoru. Hodnoty jsou zvedeny v stovkách stop, veliká čísla jsou tisíce a menší číslo budou stovky stop. Například 52 představuje 5200 stop Chcete-li zůstat v bezpečí před srážkou se zemí (při špatné viditelnosti), měli byste zůstat nad touto referenční hodnotou a nejméně s rezervou 500 stop. MEF + 500 stop = MSA (Minimální bezpečná výška), pokud jsi na uvedeném SID nebo přiblížení, tak budeme v bezpečí před terénem.
Nadmořskou výšku svého letu můžeme také zkontrolovat:
Samozřejmě, že první a poslední dva steerpointy (odlet ze základny, přílet na základnu a alternativní základna) jsou na úrovni terénu. Nadmořská výška ostatních steerpointů je možné zobrazit ve dvou různých grafech, které se můžou aktivovat a deaktivovat dvěma tlačítky na pravé straně obrazovky uživatelského rozhraní. Celková vzdálenost mise dle letového plánu je 218 nm a ETE (předpokládaná doba letu) bude 25 minut.
Více informací lze najít u každého steerpointu, pokud na něj klikneme. Otevře se nové okno s informacemi o steerpointu:
- Volací znak letu: Goblin 2-1
- Číslo steerpointu.
- Čas nad steerpointem (TOS).
- Požadovaná výška pro let nad steerpointem.
- Kalibrovaná rychlost pro let nad steerpointem.
- Skutečná rychlost.
- Požadovaná formace.
- Typ činnosti na Steerpointu. Pokud je definovaný typ, pak v rámečku „Option“ budou zobrazeny odpovídající informace.
Všechny tyto informace budou k dispozici v kabině. Kromě hlavních letových přístrojů, nejdůležitější nástroj k určení INS navigace je tvůj HUD a HSD stránka MFD. Displej horizontální situace je pohled božího oka na situaci okolo tvého letadla. Ten může být zvětšen od 8 do 240 nm a zobrazí tvůj INS letový plán, PPT a linky, jak je zobrazeno níže. HUD i HSD jsou vysvětleny v Dash 1.
Obrázky ukazují vstupní bod této výcvikové mise navigace. Budeme mezi letištěm Kunsan a Steerpointem 2, výška 5000 stop QNH. Kalibrovaná rychlost bude 350 uzlů.