3.Mise: Přistání

VARIANTA VZLETU: Za letu

POLOHA: Přibližně 15nm jižně od Kunsanu.

SITUACE: Letoun v hladině 2800 stop nad bodem JULOP – kurz 360°- rychlost 420 uzlů. Hladina paliva - právě vyskočilo BINGO. Jakmile se octneš v kabině tréninkový skript zmrazí BMS, nastav správně systémy. Nastav MFD podle svých požadavků.

CÍL: Přistání na RWY 36 Kunsan, přímo nebo po okruhu.

Tato mise začne nad bodem JULOP, 15 NM jižně od letiště Kunsan. Rychlost letu je okolo 420 uzlů, takže urazíš 7NM za minutu. Na zemi budeš přibližně za 3 minuty.

Tato výcviková mise bude použita jako výchozí bod pro různé scénáře. Začneme tím, že vysvětlím postup přistání s přímým přiblížením. Budeme vysvětlovat princip dobrého přiblížení a jakým způsobem ovládat proudový letoun k bezpečnému přistání. V této části bude většinou použito „zkopíruj & vlož“ z příslušné kapitoly manuálu Dash1.

Dále budeme vysvětlovat další postupy přistávají jako je po okruhu nebo ILS přiblížení. V těchto kapitolách budeme předpokládat, že přistání s letounem jsi již zvládl a budeme se soustředit na konkrétní postup přiblížení:

Dobré přistání začíná dobrým přiblížením. Nastav svůj letoun dostatečně brzy se všemi potřebnými informacemi pro přistání:

  • - Správná výška. Pokud je sestupová trasa příliš strmá nebudeš schopnen zpomalit natolik, abys vysunul podvozek, a když to uděláš, tvoje rychlost finálního přiblížení bude příliš vysoká.
  • - Správná rychlost letu. Čím rychleji poletíš, tím větší vzdálenost urazíš, abys dosáhl přistávací rychlosti.
  • - Informace o počasí. Zobraz vítr na tvém DED (DCS vpravo na CNI stránce), takže vždy musíme znát vítr podle kurzu dráhy: který nám pomůže vypočítat odchylku větru. F-16 má maximální povolený boční vítr o rychlosti 25 uzlů. V případě, že boční vítr je silnější než povolený, měli byste najít lépe orientovanou dráhu k přistání. Samozřejmě měl bys vědět o aktuální dohlednosti, abys podle toho mohl plánovat své přiblížení.
  • - Znát svou přistávací hmotnost, mít hrubou představu o své rychlosti AOA pro přistání a znát dráhu. Ačkoliv F-16 je schopná přistát na jakékoliv dráze v Koreji, přistávací rychlost a přistávací dojezd bude záviset na celkové hmotnosti při přistání. GW výpočet můžeme provést součtem hmotnosti prázdného letounu + hmotnosti zbývající výzbroje + hmotnosti zbývajícího paliva. To znamená, že pokud budeme postupovat podle AOA ukazatele, vždy poletít správnou AOA rychlostí pro přistání.
  • - Vždy umístíme přepínač DRIFT C/O do polohy NORM, takže značka FPM se bude pohybovat podle síly větru. Tímto způsobem budeme automaticky kompenzovat odchylku umístěním FPM na požadované místo dosednutí.
  • - Poslouchejme na frekvenci věž, abychom si vytvořili představu o provozu okolo letiště. Věž ve 4.34 nám také řekne, která dráha je aktivní pro přílety a odlety. V noci bude ALS (Systém osvětlení letiště) vypnutý, ale pokud kontaktujete věž bude svítit tak dlouho, dokud budou letadla v přistávací frontě. Pokud se nepodaří navázat spojení s věží a nejsou zde jiné letouny pro vzlet nebo přistání, ALS zůstane vypnutý.