12.2 Druhá část mise: HTS & HAD režim

Režim HAD je dostupný pouze, když letoun nese na levém boku nasávání motoru kontejner HTS. Kontejner musí být napájen přes vypínač LEFT HDPT na panelu SNSR. Pokud závěsný bod není napájen, na stránce HAD se zobrazí HTS OFF.
 
Stránka HAD je přístupná z nabídky MFD přes OSB 2. Lze ji pak zobrazit v libovolném hlavním režimu, ale aby bylo možné odpalovat AGM-88, musí být vybrán hlavní režim A-G.
 
Mechanismus stránky HAD je velmi podobný HSD, ale může zobrazovat radary v různých barvách podle jejich stavu.
 
HAD se dívá jen dopředu (přibližně 120-180° v předním sektoru).
 
Dosah HADu lze měnit pomocí OSB 19 a 20 nebo pomocí bumpingu kurzoru, stejně jako u HSD. FOV lze změnit z NORM na EXP1 a EXP2 pomocí OSB 3.
 
    
Na stránce HAD se také zobrazuje stopa HARM WEZ (bílou barvou), která je závisí na rychlosti a nadmořské výšce letadla při výstřelu. Jak je vidět na obrázku na levé straně, u tvé aktuální polohy je to necelých 60Nm v první čtvrtině tvé pozice.
 
 
Pokud je HARM WEZ větší než zobrazený dosah HADu, bude stopa čárkovaná, což znamená, že všechny viditelné hrozby jsou v dosahu. To je vidět na obrázku v pravé části s nastavením na 30 Nm. Bílé čáry představující stopu jsou přerušované, což znamená, že je větší než aktuální dosah MFD.
 
WEZ je dynamický a reaguje na změny rychlosti a výšky. Každý vysílač v dosahu rakety je nominálně v dosahu.
 
Letový plán INS se zobrazuje bíle. Naštěstí se nyní na stránce HAD zobrazují HSD PPT a jejich kruhy hrozeb. Přepínání mezi stránkami HAD a HSD již není pro zjištění SA nutné.
 
Zobrazené symboly mění barvu podle toho, v jakém stavu je radar:
  • ZELENÁ:
  1. Radar (dříve detekovaný senzory nebo rozvědkou) v FOV kontejneru HTS, ale aktuálně nevysílá, nebo
  2. Radar je mimo zorné pole kontejneru HTS a jeho stav nejde určit.
  • ZLUTÁ: Radar vysílá.
Během této druhé fáze tréninkové mise budeš SA-2 ignorovat, bude se snažit zůstat mimo jejich WEZ a po vstupu do mise se budeš navigovat k steerpointu #6. Nastav své letadlo jako obvykle: Vyber hlavní režim A-G, nastav MASTER ARM na ARM a zapni raketu AGM-88 pomocí OSB 7 na stránce SMS. Vyber stránku HAD.
Zaměř se na mobilní (na mapě uživatelského rozhraní není vidět) SA-4, který byl naposledy spatřen severozápadně od PPT56. Budeš ho muset najít, vyřadit vyhledávací radar Long Track a pak zaútočit na radar řízení střelby Pat Hand.
 
Pat Hand je klíčové zařízení, které je potřeba zničit, aby se SAM stal nefunkční. Vyhledávací radar jako Long Track, nemůže sám o sobě navádět rakety. Výhodou při prvním zničení vyhledávacího radaru je, že radar řízení palby bude muset jak vyhledávací, tak řídící úkoly. Celkový dosah systému SAMu se sníží, ale radar řízení palby bude spuštěn dříve a zůstane v provozu déle, což umožňuje lepší zaměření a vyšší pravděpodobnost sestřelu.
 
Pokud počet raket nehraje roli, zaměřte se na vyhledávací radar i na radar řízení palby. Pokud máš naopak raket málo, můžete se pokusit zaměřit pouze FCR, ale uvědomte si, že je to mnohem těžší a přináší to nižší šanci na úspěch. V tomto tréninkovém scénáři představuje prapor SA-4 hrozbu pro následující mise a musí být zcela zničen. Zaměříme se tedy jak na vyhledávací radar, tak na radar řízení palby.
 
První signalizací hrozby SA-4 bude písmeno "L" v RWR. Radary včasné výstrahy budou oznamovat směr praporů při vyhledávání letounů. Vezměte prosím na vědomí, že tuto činost můžeš použít k vytvoření SA na pop-up hrozby, které představují nebezpečí pro tvou misi. Po určité době se na HADu zobrazí také "4A".
 
Když na hrozbu umístíš kurzor, zobrazí se v horní části displeje HAD řádek s informacemi zleva doprava:
  • Azimut kontaktu
  • Tolerance délky hlavní osy
  • Tolerance délky vedlejší osy (obě osy „hlavní a vedlejší“ odkazují na obě osy elipsy (viz Dash-34, kapitola 4.2.5.1.8)).
  • Úroveň spolehlivosti začne na PGM5 (nízká spolehlivost) a postupuje k PGM1 (vysoká spolehlivost), protože systém je schopen triangulovat přesnou polohu vysílače. Všimni si, že tolerance na hlavní a vedlejší ose se zmenšují s tím, jak se stav PGM zvyšuje na PGM1.
Aby systém získal vyšší úroveň spolehlivosti, musí být vysílání radaru detekováno a propočteno z více směrů, aby bylo možné dobře triangulovat původ radarového vysílání.
Účelem toho je abys jako pilot zaměřit radar, který nejen umožňuje dobrou triangulaci, ale také aby ses udržel mimo dosah, i když nemáš k dispozici kruh dosahu mobilního SAMu.
 
Řítit se přímo na radar neumožní systému triangulovat skutečnou polohu radarového zdroje a rozhodně ohrozí tvou bezpečnost, takže musíš použít lstivou taktiku a zaměřit radary.
                     PGM5                                PGM3                                      PGM2
 
Na snímku PGM5 vysílají pouze vyhledávací radary (Longtrack). Po nějaké době a zaměření oblasti se objeví FCR (Pat Hand) se symbolikou "4T". Protože radar řízení palby má v misích SEAD/DEAD vždy hlavní prioritu, zaútočíme na něj a pokusíme se ručně zaměřit na Pat Hand.
 
                PGM1                                    PGM1(Zámek)                  PGM1(Handoff)  
 
Všimněte si, že jsme přepnuli na "EXP1" FOV, abychom získali lepší obraz oblasti a mohli vybrat správný TGT. Jakmile máme hodnotu PGM1, je čas zapojit se v ideálních podmínkách.
Stisknutím TMS-Up uzamkneš a spustíš předání cíle do AGM-88. V pravém dolním rohu stránky HAD se zobrazí TOF a čas dopadu, stejně jako v POS EOM.
Když určíš cíl pomocí TMS-up, obklopí ho bílý rámeček. Po dokončení předání se tento rámeček vyplní světle purpurovou (fialovou) barvou (upozorňujeme, že již není identifikován radar jako sledovací).
 
Dlouhým stiskem TMS-Up se změní režim této rakety. Pokud bys chtěl střílet v režimu PB, zobrazí se na displeji FOV rakety, který lze použít jako pomůcka pro předstartovní obrat (pravý obrázek níže).
 
Podle očekávání nejsou v RUK žádné informace o TOF (střední obrázek níže).
 
     
Upozorňujeme, že možnosti HAD SPI byly od verze 4.36 vylepšeny. Nyní je možné v HAD uzamknout cíl SPI.
Tímto způsobem můžete označit cíl v radaru A-G a/nebo TGP, abyste mohli ověřit a přesněji identifikovat cíle.
 
Vyhledávací radar SA-4 (Long Track) má velkou otočnou anténu na střeše pásového vozidla (obrázek uprostřed). 
Pat Hand FCR má rovněž pevnou anténu namontovanou na pásovém vozidle (obrázek vlevo).
Na stanovišti SAM jsou 3 odpalovací zařízení, každé se 2 raketami (obrázek vpravo).
 
      
 
Na stránce HAD označíme Pat Hand a potvrdíme jeho zničení pomocí TGP. Po označení HUD poskytuje informace o dosahu a zaměření: SA-4 se nachází v dosahu střely zobrazené v HADu, takže HUD bliká ASEC, aby potvrdil, že cíl je v dosahu. Stisknutím tlačítka PICKLE vystřelíš raketu.
Stejně jako u raket je nutné držet PICKLE několik sekund stisknuté, aby byla raketa vystřelena.
 
Pokud HARM zasáhne správný cíl, Pat Hand ("4T") snad v HADu zmizí (zezelená nebo úplně zmizí). V HADu můžeš sledovat čas k dopadu.
 
Pat Hand je okamžitě zničen. Dobrá práce!   
 

Verze BMS 4.37.3