7.5 HOSTOVÁNÍ

Hostování se bude lišit v závislosti na tom, jestli je hostitel IVC nebo se připojí k severu IVC. V tomto případě bude hostitel jak BMS, tak IVC. Zásady pro hostování BMS a připojení k serveru IVC jsou kombinací zde uvedených obou příkladů. 

Před spuštěním BMS, musíme zprovoznit IVC server na svém počítači. Stačí jen vybrat IVC Server z nabídky Lancher a otevře se CMD okno. A je to; nemusíme dělat nic jiného, než minimalizovat toto okno pokud to považujeme za nutné. 

Spustíme BMS jako obvykle a klikneme na tlačítko COMS v uživatelském rozhraní.

Hostitel hry v řádku „Connect to IP address“ musí mít 0.0.0.0. a v „Connection Bandwidth“ musí být dostatečná šířka pásma počítající s X klienty a to minimálně 1000 na jednoho. Pokud máme v plánu čtyři klienty, zajisti, abys měl k dispozici alespoň 4000, a to zejména v případě hostování kampaně. Ověříme, že oba IVC čtverečky jsou zatržené. 

Do řádku „Dedicated IVC Server“ zadáme IP adresu 127.0.0.1 (localhost) k odkazu na IVC server, který běží na tvém počítači. Heslo není nutné, protože jsme ho při spuštění serveru IVC nepožadovali. Klikni na CONNECT. 

Pokud všechny hodnoty byla vložena správně, zobrazí se okno spojení navázáno „Connection established“; klikni na tlačítko OK k potvrzení. 

Připojení klienta nebo hostitele do aktivní MP místnosti bude signalizováno blikání tlačítka COMMs v uživatelském rozhraní. Klikni na tlačítko COMMs k vstupu do prvního chatu. Nyní můžeme říct svým klientů, že se můžou připojit k tvému serveru. 

Když se klienti připojí do tvé místnosti, objeví se v chatu. Uděláme obvyklou IVC kontrolu, když se všichni zde objeví pro Tactical Engagement nebo Kampaň nebo Dogfightu nebo Instant Action, nastavíme misi jako by byla offline, až na tlačítko COMMIT, které je nyní nahrazeno tlačítkem COMMIT ONLINE. Objeví se okno RULES OF ENGAGMENT a zde hostitel musí stanovit autorizační nastavení. V tomto případě musíme vše nastavit v levém sloupci. Po stisknutí tlačítka OK, TE bude připraven a můžeme oznámit svým klientům, aby se připojili k TE (a zastavíme hodiny).

7.5.1 Scénáře hostování

Toto jsou tři z nejčastějších scénářů k vytvoření síťových připojení s podporou IVC. Samozřejmě další varianty připojení jsou možné. V některých případech, může být možné kombinovat WAN a LAN klienty u stejného hostitele, ale to závisí v provedení router/NAT, a nemáme žádnou záruka, že to bude fungovat.

 

1) Piloti používají samostatný speciální IVC server a pilot s největší šířkou pásma / nejrychlejším počítačem je hostitel hry. Všichni piloti zadají IP adresu hostitele v poli „Connect to IP Address“ a IP hlasového serveru nebo název do pole „Dedicated IVC server“ a potom klikne na CONNECT.

 

2) Samostatný server hlasové komunikace není k dispozici – jeden pilot bude hostitel hlasové komunikace a jiný bude hostitel aktuální mise. Pilot hostující hlasovou komunikaci měl by být první hostitel hry. Spustí místní IVC server před vstupem do hry. Pak v COMMS obrazovce vloží „0.0.0.0“ do pole „Connect to IP Address“ a „127.0.01“ do pole „Dedicated IVC server“, a klikne na CONNECT. Všichni ostatní piloti vloží jeho IP adresu do polí „Connect to IP Address“ a „Dedicated IVC server“. Jakmile se všichni piloti objeví v prvním chatu (jako Lobby), hostitel mise nastaví TE/Dogfight/Kampaň a ostatní piloti se připojí.

 

3 Samostatný server hlasové komunikace není k dispozici – jeden pilot je hostitel jak IVC, tak aktuální mise (toto se nedoporučuje pro velké mise s velkým počtem klientů, přestože hostitel má rychlý počítač a velkou šířku pásma). Hostitel spustí místní hlasový server před vstupem do hry. Pak v COMMS obrazovce vloží „0.0.0.0“ do pole „Connect to IP Address“ a „127.0.01“ do pole „Dedicated IVC server“, a klikne na CONNECT. Všichni ostatní piloti vloží hostitelovu IP adresu do polí „Connect to IP Address“ a „Dedicated IVC server“. Tento hostitel také nastaví TE/Dogfight/Kampaň a piloti se připojí.