4.1.5 Chování AI u tankeru

Dříve, když se AI dostal k určité vzdálenosti "g_falRefuelRange" (standardně 10nm) od cílového bodu trasy, kde má tankovací činnost, ihned požádal o palivo. Většinu času toto fungovalo, protože standardní délka trasy tankeru byla 13nm a většína TE plánovačů umísťovalo tankovací traťový bod na nebo mezi poziční traťové body tankeru. Nicméně, základní matematiky nám říká, že toto nebude fungovat, protože tanker nyní poletí s tankujícími letouny ve vleku a je vzdálen od konce standarního modelu letové dráhy, která je dlouhá 50nm (tanker by se měl loudat, když dopravní prostředek simu požádá o palivo nebo se budou dít špatné věci).

Nové chování: ve vzdálenosti "g_fAlRefuelRange" v NM od traťového bodu pro tankovací činnost, AL začne hledat tanker přidělený pro tento let. Jsou dvě možné situace, které můžou stát v tomto bodě: Tanker je v dosahu a AI požádá o palivo nebo tanker je "daleko" a AI ho bude nahánět.

Dosah pro požádání o palivo u AI je nyní nastaveno na jednu třetinu "g_fAlRefuelRange". Standardně to znamená, že tanker se musí loudat a být v dosahu cca 3,5nm před AI, aby provedl ekvivalent "Y-1" požadavku "request fuel".

Ve všech případech kdy AI nebudou v dosahu 3,5nm od takneru, tak začne tanker hledat 10nm před jeho tankovacím traťovým bodem (opět převzatá standardní hodnota pro "g_fAIRefuelRange", hodnota kódu bude dělena 3 pro tuto jednotkou). Následkem toho, většinu času co AI dělá je zjistit, kde se taknker nachází a letí, v podstatě snaží se o zachycení tankeru v blízko jedné třetiny "g_fAIRefuelRange"... pak požádá o palivo.

Poznámka stranou: přepsal jsem od základu AI kód trasy základního zachycení (BLI) pro tuto aktualizaci. Musel jsem to udělat a dostat AI k a) najít vůbec tanker (při původním BLI ...  nezachytili tanker, aniž bychom si toho všimli) a za b) nebyli sestřeleni (původní BLI jen pracovali se "cílených" věcech, kde to nadále dělali a spojenecké zachycení pokud to bylo potřeba). BVR u AI může být docela jiný zážitek, nyní mohou "zázračně" aspoň na jednom profilu najít trasu ven z pověstného papírového pytlíku. Tato oblast kódu vyžaduje větší pozornost, stále tak považuji souboje BVR za zvláštnostni i teď se "známými problémy".

Nyní zpět k potřebám tankeru. Když letoun požádá o palivo, musí být v dosahu "g_fAIRefuelRange" k úspěšnému zařazení do fronty o palivo.  Ano, AI čekají až do jedné třetiny tohoto dosahu, ale počítám, že hráči nebudou tak precizní, takže máš (standardní) poloměr 10nm k zavolání místo AI.

Když zavoláš a tanker není na pozici (to znamená, že nezačal pendlovat mezi oběma "cílovými" traťovými body určenými v jeho letovém plánu, také se dá říct, že právě proletěl jedním z nich)  pak uslyšíš "unable" jako odpověď.

Jestliže požádáš o palivo mimo dosah standardního poloměru 10nm od tankeru, pak tě bude úplně ignorovat. Nicméně! Jestliže je v TE / kampani přítomen AWACS, tak tě vezme na milost a odpoví za tanker a zdělí ti vektor k tankeru. Tak nebuď překvapen, když zavoláš Y-1 "Request fuel" a uslyšíš "Vector to tanker Camel 1-1 bearing 030 15 miles tacan channel 29Y", toto není chyba -  jednoduše zavoláš, i když jsi daleko od tankeru a použij tento vektor k tomu, aby ti pomohl dostat se blíže k tankeru a zavolej znovu, když jsi už v dosahu tankeru.

Nakonec, když AI let dokončí tankovací manévr, tak sestoupí stranou a dolů do pozice směrem 1 nm od a 1000 ft dolů od pozice tankeru. Když se přiblíží k tomuto bodu, vedoucí AI změní traťový bod na další bod určený po tankovací činnosti. Toto je změna, protože předtím velmi velká prvděpodobnost, že poletí zpět do tankovacího traťového bodu. Nemusíš vidět jaký to má vliv, ale z pohledu načasování pro plánovače TE misí, aspoň víme co můžeme očekávat.

V případě, že tě to zajímá, hráči musí uvolnit prostor tankeru aspoň z jedné poloviny dosahu po natankování, dříve než můžeš požádat o palivo a zařazení do fronty. Zvláště okolo zaneprázdněného tankeru se doporučuje úplně opustit koridor, který AI používá (vpravo - dole k sledování tankování paliva).

Jedna z dalších zmínek o plánování TE a hlavně letových plánů tankeru. AI bude provádět celkem rozumně vyhledávání zachycení. Nicméně pokud máš velmi naložené letouny před tankováním (naložana výzbroj pro pozemní útok nebo co já vim?) pak budeš muset zvážit svou přiměřenou maximální rychlost v MIL nastavením plynu pro přidělenou nadmořskou výšku tankování. Jinak řečeno, neměly by tankery letět k stanovišti (načasování příletu letounů jak přilétá tanker k stanovišti) nebo bude provádět kotevní okruh s krkolomnou rychlosti -- tankovací činost bude jednoduše prováděna s letouny rychleji a bude tak kratší efektivní čas k setkání s tankerem. Takže 250 - 280 uzlů v dosahu při tranzitu nebo na stanovišti, toto loudání by mělo poskytnout letounům příležitost k rozumnému dosažení tankeru.