12.Mise: AGM-88 HARMy

UMÍSTĚNÍ: Za letu někde uvnitř vzdušného prostoru v jihovýchodní části KLDR.

PODMÍNKY: KF-16 block 52 – Let 2 – Volací jméno: Weasel 3.

GW: 38221. 2ks raket AGM-88 HARM, kontejner HTS. Max. G: 6/-2.0. Max. rychlost: 600uzlů / 1.2Machu. Jakmile jsi v kabině, tréninkový skript zmrazí BMS a nastav systémy.

CÍL MISE: Znič radary SAMu.

POČASÍ: Jasná obloha, lehký vítr. NOSIG

AGM-88 je protiradarová raketa schopná dosáhnout velké rychlosti a velkého dosahu. Sleduje vyzařování radaru a zaměřuje se na zdroj elektromagnetických vln. Používá se pro SEAD (potlačení nepřátelské protivzdušné obrany) nebo DEAD (zničení nepřátelské protivzdušné obrany).

HARM má několik operačních režimů a lze ji použít jako samostatnou zbraň v režimu POS (Position Known) a HAS režimu (HARM as Sensor). Třetí samostatný raketový režim: DL (Datalink) není v BMS v současné době implementován.

Jiný zaměřovací systém je k dispozici pouze v případě, že je na levém krytu motoru uchycen kontejner AN / ASQ-213 HTS (Harm Targeting System): HAD (Harm Attack Display). Ne všechny modely F-16 jsou schopny načíst modul HTS. V BMS ho může nést pouze blok 50/52 a blok 40, a můžou používat režim HAD.

Ostatní modely F-16 mohou mít naloženu jakoukoliv raketu HARM jako samostatnou zbraň (blok F-16 42, 52+ (tyto dva protože mohou nést kontejner LANTIRN), 30/32 a 25) nebo nemůžou nést HARM vůbec (blok F-16 15 a MLU). Když F-16 nese raketu bez HTS kontejneru, jsou k dispozici pouze režimy POS a HAS.

Hlavní operační rozdíly mezi kombinací HTS/HARM nebo samotným HARMem jsou:

  • S HTS, kontejner je hlavní senzor. HAD stránka je schopna detekovat, jaký režim používá radar protivzdušné obrany pomocí barevných nebo blikajících symbolů. Pak si můžeš být jistější, že tvoje raketa letí na vysílací radar. Senzor kontejneru je také použitelný i potom, co jsi použil všechny rakety. HTS detekuje všechny hrozby a není omezen tabulkou hrozeb.
  • Bez HTS, senzorem je samotná raketa, a proto nebude senzor dostupný, jakmile budou všechny rakety vystřeleny. Zamíření se provádí prostřednictvím stránky WPN. V BMS jsou dostupné dva režimy: HAS a POS jsou omezeny na konkrétní hrozby, které musí být předem vybrány, aby byly vidět na stránce WPN.

Tato výcviková mise bude popisovat všechny tři režimy, ale máš pouze dvě rakety. Nasměruj svého AI wingmana, aby vystřelil své HARMY na tvé určené cíle.

Jako vedoucí letu SEAD nebo DEAD bude tvou povinností chránit útočnou skupinu nebo zničit nepřátelskou protivzdušnou obranu, ale abyste to dokázali, musíš mít dobrou představu o tom, kde je hrozba umístěna. Začněme s průzkumem cílové oblasti pro tento let.

Máme dva cílové body na Steerpointu 5 a 6. Několik radarů protivzdušné obrany jsou na mapě označeny PPT (před plánované cíle) a jejich přidělené WEZ (Weapon Engagement Zone):

PPT 56: SA-3 (statický) Flat Face vyhledávaní a identifikace (‘S’ na RWR) & Low Blow navádění raket (‘3’)

PPT 57: SA-4 (mobilní) Long Track vyhledávaní a identifikace (‘S’) & Pat Hand naváděcí radar raket (‘4’)

PPT 58: SA-6 (mobilní) Straight Flush vyhledávání, identifikace a navádění raket („6“)

PPT 59: SA-2 (statický) Spoon Rest vyhledávání a identifikace („S“) a Fan Song navádění raket („2“)

BMS 4.34 zavedl významné změny ve způsobu práce systémů SAM. Nejviditelnější změnou je skutečnost, že všechny prapory SAM mají nyní Search and Acquisition Radar a Fire Control Radar. Aby bylo stanoviště SAMu neaktivní, musí být FCR zničen.

Musíš odlišit statický od mobilního systému SAM. Pokud máme v úmyslu vypálit HARM v režimu POS EOM, musíme si být jisti, že radar bude blízko steerpointu, který použijeme během střelby (většinou PPT). Pokud se SAM vzdálí od tohoto místa, raketa určitě nezasáhne cíl. Zpravidla budeš používat POS režim pouze pro známé statické cíle (SA-2 a SA-3 v tomto scénáři).

SA-4 a SA-6 jsou pásová vozidla, která se mohou pohybovat z jednoho bodu do druhého a bránit různé cíle. Půjdou snadněji zaměřit pomocí režimu HAD nebo HAS.

Steerpoint 5 bude použit jako náš útočný bod pro statický radar SA-2 na PPT-59. Zaútočíme v režimu POS EOM. Pak se otočíme směrem k STPT 6 a pošleme wingmana, aby zaútočil na SA-3 na PPT 56 a potom budeme lovit mobilní SA-4 & SA-6 SAM v režimu HAD.

Jakmile vstoupíš do kokpitu, nastav své systémy podle svých priorit jako obvykle. Vyberte hlavní režim A-G, přepni MASTER ARM na ARM a zapni raketu AGM-88 tlačítkem OSB 7 na stránce SMS. Pokud je vybrána možnost PWR ON, všechny rakety zavěšené v letadle (vybraného typu) jsou současně napájeny. Rakety zůstávají zapnuté, dokud není přepnut do PWR OFF nebo dokud není provedena změna v seznamu zbraní. V BMS není žádné časové omezení u napájení raket HARM.

Protože se nás zajímají radary SAMu a používat i RWR, doporučujeme zapnout funkci vyhledávání SEV RWR, abychom mohli vidět vyhledávací radarové symboly. Možná nám neřekne, který SAM nás hledá, ale korelací informací z HSD a PPT můžeš odvodit důležité střípky informací a vytvořit SA. Stiskněte tlačítko SEARCH na TWA umístěném na levé pomocné konzoly.

Každá naložená raketa AGM-88 může být naprogramována odlišně v rámci SMS přechodem mezi načtenými stanicemi (tlačítkem HOTAS MSL STEP). Systém avioniky si pamatuje parametry vybrané pro konkrétní stanici a při návratu na tuto stanici se inicializuje na poslední známé parametry.

Přestože jsou rakety HARM typu vzduch-země a je třeba je vystřelit v hlavním režimu A-G, pro jejich vystřelení nepotřebujete FCR v režimu A-G. Je proto mnohem lepší přepnout FCR na CRM nebo jakýkoli režim A-A, abys při práci se SEAD/DEAD sledovali jakoukoliv leteckou hrozbu a vytvořil si povědomí o situaci. Pokud se některá hrozba stane ohrožením tvého letu/skupiny, můžete rychle přepnout do hlavního režimu MRM a vypořádat se s hrozbou.