1.ČÁST: ŘÍZENÍ LETOVÉHO PROVOZU V BMS

V BMS je každá letecká základna vybavena několika řídicími frekvencemi pro základní operace (OPS), pozemní činnost (GROUND), věž (TOWER) a přiblížení (APP)/odlet (DEP)(poslední dvě jsou sdíleny na stejné frekvenci). 

Postupy jsou v nejnovějších verzích výrazně vylepšeny a AI ATC i AI piloti jsou schopni zvládnout realističtější scénáře, jako např.:

  • Správa času při pojíždění (zavedena od verze BMS 4.36)
  • Rychlé řazení odletů (výrazně snižuje dopravní zácpy, které jsme měli v předchozích verzích, zejména ve scénářích kampaní).
  • ATC považuje let s více letadely (let s 2, 3 a 4 letadly) za jeden celek, na který se nevztahují běžné předpisy o rozstupu. V důsledku toho bude ATC komunikovat pouze s vedoucím letu a je na něm, aby udržoval soudržnost svého letu. Proto by wingmani neměli komunikovat s ATC, pokud se nejedná o specifické případy, které budou popsány dále v této kapitole.
  • AI piloti jsou nyní schopni létat realističtější odlety (s více letadly) a různé typy přiblížení na přistání, jako je přílet po okruhu, vizuální přiblížení a přiblížení podle přístrojů.
  • Realistické využití frekvence: Piloti, kteří používají nesprávnou frekvenci při spojení se službami ATC, budou přesměrováni na správnou frekvenci.
  • Správný postup návratu letadel zpět do parkovací pozice

 

Přestože je systém ATC velmi realistický, je třeba si uvědomit, že řízení lidských pilotů i pilotů s umělou inteligencí tak, aby používali stejné postupy jako v reálném provozu, je obtížný úkol vyžadující určité kompromisy.  Výsledkem je, že systém ATC nemusí být tak flexibilní, jako kdybyste komunikovali s lidskými řídícími. Přesto se pravděpodobně jedná o nejlepší znázornění systému ATC, s jakým se lze setkat v jakémkoli leteckém simulátoru.

 

Verze BMS 4.37.3