4C.mise: HARTS

VARIANTA VZLETU: Za letu.
 
POLOHA: Přibližně 13 Nm západně od pohoří Chik-Do.
 
PODMÍNKY: F-16 CM Blok 52 – jedno letadlo – Volací znak: Mako 2.
Ve dne  Letadlo ve výšce okolo 15000 stop - kurz 180° - rychlost 350 uzlů.
Jakmile budeš v kabině, tréninkový skript zmrazí BMS a nastaví tvé systémy. Možná budeš muset nastavit MFD podle svých osobních požadavků.
 
POČASÍ: RKJK INFO: B 010730Z ILS RWY36 TRL140 360/10KTS 7SM FEW050 15/5 A2980 NOSIG
Viditelnost >5000m, Výškoměr - 2980.
 
CÍL MISE: Nauč se provádět manévry HARTS 1-5.
 
V sérii manévrů HARTS 1-5 (Horn Awareness and Recovery Training Series) se trénují postupy záchrany ze situace ve velké výšce a při nízké rychlosti letu, která jsou obvykle signalizována houkačkou. Zpočátku se bude létat v sériích. V určitých situacích (ACM apod.) se budou provádět manévry s nízkou rychlostí a vysokou AOA. Aby ses v těchto extrémních podmínkách mohl bezpečně vrátit s letadlem, proto je výcvik HARTS následující.
 
Na dalších stránkách je uvedeno všech pět manévrů HARTS. Postupuj podle těchto pokynů krok za krokem a při provádění těchto manévrů sleduj uvedené parametry. Sleduj ukazatel směru letu (ADI), nikoli ukazatel dráhy letu (FPM). Orientace podle trajektorie letu HUD vede ke zvýšení polohy s rostoucím úhlem náběhu (AOA).
 
Klíčem k důkladnému zvládnutí těchto manévrů je použití šikovnosti. K nebezpečným stavům může dojít, pokud pilot nereaguje rychle, pokud selže výstražná siréna nebo jsou provedeny prudké pohyby s kniplem.
Během náklonu k horizontu je důležité vyhnout se lomcování letadla a plynule to zastavíš použitím přitažením kniplu.
Důležité je plynulým pohybem přitažením kniplu posunout čumák směrem k horizontu. Pokud je čumák hodně vysoko a rychlost letu je velmi malá, může rychle spadnout vertikálního pádu.
Aby ses v tomto případě chránil před překročením limitu AOA, je dobrou technikou mírný tlak směrem dopředu, když se nos letadla blíží k vertikálnímu pádu.
 

Podmínky HARTS #1

Verze BME 4.37.3