8.mise: Navigace v malé výšce (TFR - FLIR)

UMÍSTĚNÍ: Stojánka letiště Gunsan.
 
PODMÍNKY: ROKAF F-16 block 52 – Let č. 2 - Volačka Sherpa 2.
GW: 39424 lbs. 4 GBU-12 & oba LANTIRN kontejnery. Max G: 5.5/-2.0 Max rychlost: 550 kts / 0.95 Mach.
 
POČASÍ: Tato tréninková TE používá mapu počasí Map Model (Fmap). Uživatelé nyní můžou vytvářet realistické modely počasí podle dat GRIB (více informací najdeš v BMS-Manuálu a Technickém manuálu).
 
Následující snímky poskytují přehled o povětrnostní situaci pro tento let. Na obrázku vlevo nahoře je uveden druh počasí, který se očekává v konkrétních místech: zelená = DOBRÉ; žlutá = ŠPATNÉ; červená = NEPŘÍZNIVÉ.
Pravý horní obrázek ukazuje rychlost a směr větru. Dolní levý obrázek ukazuje QNH a pravý dolní obrázek udává teplotu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Při pohledu na mapu můžeš očekávat odlet z RWY 36 kvůli větru ze severu a můžeme očekávat, že proletíš povětrnostní frontou od STPT 3-4 až po STPT 8-9, kde by se mělo počasí vyjasnit, což nám poskytne čas na cvičné střelby na KOTAR (střelby nejsou součástí této tréninkové mise).
 
CÍL MISE: Navigace v malé výšce (500 stop) do cílové oblasti (KOTAR, STPT 14) v noci a za špatného počasí.
 
Tato mise bude demonstrovat použití systému LANTIRN (Low Altitude Navigation & Targeting InfraRed for Night). LANTIRN se skládá ze dvou kontejnerů zavěšených na nasávání motoru F-16, navigační kontejner AN/AAQ-13 je zavěšen na levém pevném bodu krytu sání motoru a zaměřovací kontejner AN/AAQ-14 je zavěšen na pravém pevném bodu krytu sání motoru.
 
Upozornění: Zobrazení TFR a (zejména) FLIR jsou náročná na FPS. Pokud je tvoje FPS příliš nízká, zkus snížit hustotu stromů a trávy na stránce SETUP > GRAPHICS uživatelského rozhraní.
 
Operační použití jednotky LANTIRN je popsáno v manuálech BMS1F-16CM-1 a BMS1-F16CM-34-1-1, které je potřeba si přečíst před zahájením této mise.
 
Tréninková mise začíná na zemi na stojánce, protože TFR a FLIR musí být zkontrolovány na zemi a za letu těsně po vzletu před operačním použitím. Provedeme požadovanou kontrolu a poletíme v nízké výšce v tomto počasí do cílové oblasti. Tento trénink pak skončí v IP a bombardovací část této TE není v této misi podstatná.
 
Přesto se můžeš rozhodnout pokračovat v letu a procvičit nálet s LGB na cíl v KOTARu. Pokud tak uděláš, nezapomeň si před vstupem do letadla poznamenat kódy bomb z obrazovky LOADOUT (1688).
 
Začíná se stmívat a spínače v kabině mohou být špatně vidět. K vyřešení této situace jsou v kabině k dispozici bodová světla (pomocné osvětlení), když je letadlo napojeno na baterie. Umísti přepínač MAIN PWR do polohy BATT a zapni pomocné osvětlení (standartní klávesová kombinace SHF+S).
Upozorňujeme, že pomocná světle nejsou kompatibilní s zelenými světly NVG, ale jsou poměrně jasná a nezapomeň je vypnout, jakmile bude k dispozici normální osvětlení kabiny.
 
Závěsy na krytu sání motoru F-16 nejsou ve výchozím stavu napájeny, takže prvním krokem je zapnutí přepínačů LEFT HDPT a  RIGHT HDPT na panelu SNSR PWR. To se obvykle provádí současně se zapnutím FCR.
 
Okamžitě vyber stránku FLIR na MFD a přepni FLIR do režimu STBY (OSB 18). Na displeji se zobrazí zpráva NOT TIMED OUT, protože FLIR potřebuje 7 až 15 minut na ochlazení. To je dlouhá doba, a protože budeš chtít potom provést zaměření FLIR, měl bys tyto kroky udělat co nejdříve v postupu ramp startu.
 
Pak vyber stránku TFR na MFD a přepni TFR do režimu STBY; zobrazí se stejná zpráva NOT TIMED OUT.
TFR se bude zahřívat asi 3 minuty. Zpráva NOT TIMED OUT zmizí, až bude připraven.
 
 
Poloha přepínače RF na panelu MISC určuje provozní režimy, které má TFR k dispozici (viz BMS1-F16CM-34-1-1). V poloze SILENT bude TFR v pohotovostním režimu a nebude možné tento systém používat. V poloze QUIET bude TFR fungovat pouze v režimech WX (Weather) nebo LPI (Low Probability of Intercept). Při kontrole TFR se ujisti, že přepínač RF je v poloze NORM, což umožní, aby TFR fungoval ve všech režimech (NORM, WX, LPI a VLC).
 
Samozřejmě, budeš potřebovat, aby byl v provozu také radarový výškoměr. Nyní je v pohotovostním režimu a zapn ho jako obvykle při najetí na dráhu.
 
Pokud je přepínač v poloze vypnuto, rozsvítí se výstražné kontrolka FLCS, na displeji PFL se zobrazí FLCS FLUP OFF, a na stránce TEST se zobrazí FLCS 054. Resetem FLCS se zruší zobrazení PFL a výstražné kontrolky, i když přepínač není přepnut do polohy ENABLE.
 
Poloha přepínače ENABLE zajišťuje, že v režimu MAN TF (Manual TFR) je stejná automatická ochrana proti vzletu jako v režimu AUTO TFR. Pokud by byl přepínač ponechán v poloze DISABLE, musí pilot zahájit manévr „fly-up“.
 
Jakmile je TFR připraven, zpráva NOT TIMED OUT zmizí a zobrazí se Flight Path Reference Line (referenční čára letové trasy). Nyní můžeš nastavit TFR podle prvních kontrol za letu, které budeš muset udělat:
  • NASTAV SCP (Set Clearance Plane) na 1000 feet (OSB 6).
  • NASTAV RIDE type HARD (OSB 2)
  • Vyber stránku A-LOW UFC a natav CARA ALOW na 900 stop (tj. SCP 10%).
  • Čára TFR ADV je výška, kterou může pilot nastavit, nad kterou je funkce  AAF (Attitude Advisory Function) vypnuta.
 
 
Kromě přepínače RALT, který je stále v poloze STBY, TFR byl zkontrolován na zemi a je připraven k použití za letu. FLIR stále chladne a může potřebovat ještě 10 minut, takže v kontrole budeme pokračovat na EOR. Soustřeď se na dokončení ramp startu a pojíždění na vyčkávací bod aktivní dráhy.
 
Když je FLIR připraven, stiskni OPER (OSB 20) a zobraz obraz FLIRu na HUD pomocí kolečka ICP BRT (levé spodní kolečko). Požadovanou úroveň GAIN na displeji můžeš nastavit pomocí šipek nahoru a dolů v části FLIR na ICP.
Obraz FLIR na displeji HUDu by měl být správně zarovnán s obrazem HUD. V případě nesprávného zaměření je však možné obraz FLIR na HUD zaostřit. Provedeme to ihned po vzletu.
Při činnostech na zemi nepotřebuješ FLIR zobrazený na HUDu, proto FLIR přepni do pohotovostního režimu STBY.
Kontejnery byly zkontrolovány na zemi; podívejme se, jak se chovají za letu.
 
Najetí na RWY36 při odletu v noci je dobrou příležitistí, jak vidět účinek nového přistávacího světla. Před vzletem se ujisti, že jsi přepnul světlo na příďovém podvozku do polohy LANDING LT. Po počáteční stoupání v kurz dráhy otoč o 180° na STPT 2 a po stabilizaci na tomto kurzu máš na obzoru několik vhodných hor, na které můžeš zaměřit FLIR. Srovnej let, přibliž HUD, uveď FLIR do provozu a stiskni BSGT (OSB 10). Zkratka u OSB se zvýrazní a s obrazem FLIRu na HUDu, pak můžeš pohybovat pomocí kurzoru tak, aby se shodoval s polohou, kterou vidíš na HUDu. Srovnej pomoci kurzoru terén FLIR HUDu na hory, které máš vizuálně zobrazeny. Jakmile jsi to provedl, ukonči režim zaměření opětným stisknutím BSGT (BSGT již nebude zvýrazněn) a přepni prozatím FLIR zpět do režimu STBY.
 
Na snímku obrazovky vlevo je zobrazen FLIR MFD a na vpravo je snímek HUDu. Tmavší hory ve spodní části HUDu je to, co vidíš a jak je vidíš, obraz FLIR je zde zvednutý (záměrně).
 
Posuň obraz FLIRu dolů pomocí radarových kurzorů, dokud nebude dokonale srovnán se vzdáleným terénem, na který se chceš zaměřit. Není třeba dodávat, že pro bezpečný let je lepší používat správně zaměřený FLIR.
 
 
Před použitím TFR za letu je třeba zajistit spolehlivost systémů. K tomu slouží řada kontrol, které trvají méně než 2 minuty. Úsek mezi Steerpointy 2 a 3 je určen pro kontrolu LAN (Low Altitude Navigation).
Budeš testovat Manual TFR (MAN TF), Auto TFR (AUTO TF), FLYUPS a RALT.
 
Jakmile se ujistíš, že TFR můžeš bezpečně použít, nastav systém na parametry mise a zahaj přílet k cíli v malé výšce.
 
Verze BMS 4.37.3