11.1 Laserem naváděné bomby - co je třeba znát?

Odhoz laserem naváděné munice znamená, že cíl je označen laserovým paprskem. Tento laserový paprsek může vycházet z letounu provádějící bombardování, jiného letounu nebo pozemního značkovače. V BMS máme k dispozici pouze obě možnosti leteckého laseru. Před verzí BMS 4.33 vždy bombardující letoun musel označkovat cíl.
 
Laserové paprsky jsou rozděleny podle frekvence. Aby se zbraň mohla navádět, musí být nastavena na stejnou frekvenci laseru jako značkovač. To znamená čtyřmístný číselný kód:
  • Zbraně mají kódy, které se nastavují na obrazovce LOADOUT v uživatelského rozhraní před letem. Tento kód se za letu nedá změnit (je nastaven v bombě) a musí být správně nastaven pro každého člena letu před stisknutím tlačítka FLY.
  • Kód TGP se nastavuje pomocí ICP na stránce LASER (LIST 0 5). Kód můžeš nastavit tak, aby naváděl tvoje bomby nebo bomby vašeho lidského kolegy, pokud letíš s více hráči. Pokud se kód TGP neshoduje s kódem zbraně, bomba nebude naváděna.
  • Bomba bude naváděna pouze bojovým „Combat“ laserem. Změnu režimu laseru z TRNG do CMBT provedeš stisknutím libovolné klávesy ICP na vybraném řádku A-G.
Obrazovka výzbroje LOADOUT může být trochu složitější, pokud budeš muset nastavit různou výzbroj mezi členy letu.
Ve výchozím nastavení jsou při vstupu na obrazovku LOADOUT všechna jména členů letu zelená. To znamená, že jsou všichni vybráni. Pokud chceš výběr některého z pilotů zrušit, musíš kliknout na jméno pilota. Toto jméno potom zešedne a vybraný člen letu je neaktivní. Chceš-li vybrat jen jednoho člena letu, měl bys potom zrušit výběr ostatních členů letu a potom udělej potřebné změny, které se provedou pouze u zeleného jména.
 
Při letu se 4mi letadly, měl bys každému členu letu přidělit specifický kód zbraně. 
Například: 1511, 1512, 1513 a 1514 pro #1 až #4.
 
V TE můžeš nastavit specifické kódy zbraní pro všechna letadla letu. Přesto je dobré kódy zkontrolovat před vstupem do 3D, protože po stisknutí TAKEOFF už bude pozdě je změnit.
 
Ve výchozím nastavení jsou laserové kódy v TE nastaveny na hodnotu 1688. Pro tento trénink jsi již nastavil laserové kódy na 1511 a 1512. Ačkoliv již není možné měnit kódy v tréninkových misích BMS, takto bychom je změnili a přidělili konkrétní kódy konkrétním letadlům při editaci požadované tréninkové mise BMS.
 
Přejdi na obrazovku LOADOUT, zruš výběr wingmana a zkontroluj, zda je zeleně zobrazen pouze vedoucí letoun. Klikni na "LGB Laser Code" a zadejte 1511. Kliknutím na tlačítko SET CODE (Nastavit kód) provedeš změnu. Poté zruš výběr lídra a vyber wingmana; nyní je zeleně zobrazen pouze wingman. Změň hodnotu na 1512 a kliknutím na tlačítko SET CODE potvrď změnu. Zavři obrazovku LOADOUT kliknutím na tlačítko OK, k uložení všech změn.
 
 
Laserem naváděná munice jsou bomby pro všeobecné použití vybavené laserovým naváděcím zařízením, které umožňuje sledovat laserový bod a navádět bombu tak, aby jej zasáhla. Bomba nesleduje laser po celou dobu odhozu. Zbraň je odhozena pomocí režimu CCRP a zpočátku padá po balistické křivce směrem k cíli. Při pádu hledá příslušný odraz laseru. Pokud není zjištěn žádný odpovídající laser, chová se bomba jako balistická bomba pro všeobecné použití, i když s větším dosahem, protože ocasní plochy bombě pomáhají letět dál než standardní bomba GP. Když zjistí laserový bod na správné frekvenci, navede bombu na označkované místo na zemi, pokud je to fyzicky možné.
 
Existují dva způsoby, jak zapnout laser v kabině. Prvním možnost je ruční zapnutí laseru při stisknutí spouště do první na tvém joystiku (pokud je naprogramování joystiku správně nastaveno).
 
Druhý způsob je automatický; TGP zapne laser v určitém čase před předpokládaným dopadem zbraně. Tento čas lze změnit na stránce LASER výběrem položky LASER START TIME. Ve výchozím nastavení to je 16 sekund, ale pro bomby Paveway II ji nyní můžete nastavit na realistickou hodnotu 12 sekund. Bomby Paveway III potřebují delší dobu ozařování laserem. Nastav čas na 20 sekund, ale doporučuje se ručně značkovat, někdy již při odhozu zbraně, aby bylo zajištěno dobré navádění, zejména u pohyblivých cílů.
 
V obou případech bude při značkování laserem v HUDu blikat symbol L a na stránce TGP. Aby se to mohlo stát, musí být přepínač LASER v kabině (panel MISC) v poloze ARM.
 
Verze BMS4.37.3