2.Mise: Základní navigace

TYP VZLETU: Za letu.
 
POLOHA: Přibližně 5Nm severně od letiště Gunsan.
 
SITUACE: Letadlo v hladině 5000 stop - kurz 360° - rychlost 350 uzlů. Jakmile jsi v kabině, zmraz tréninkový skript BMS a nastav palubní systémy. Nastav oba MFDka podle svých požadavků.
 
CÍL MISE: Postupuj podle letového plánu INS (Inertial Navigation System), výcvik navigace TACAN a návrat na bod Initial Fix k přistání na Gunsan.
 
Klíčem k úspěšnému letu je dobré plánování. Zapamatuj si pravidlo: Přesné Plánování Předchází Špatnému Provedení. Před zahájením této tréninkové mise si prostudujme svůj letový plán.
 
 
Dnešní let nás zavede jižně od Gunsanu do prostoru letecké základny Gwangju.
Tréninkový scénář začne někde mezi Gunsanem a Steerpointem 2. Steerpoint 4 je WOLF, počáteční bod přiblížení (IAF) pro Gunsan. Steerpoint 5 je náhradní letiště pro tohoto let a Steerpoint 7 je místo, kde tato výcviková mise končí a začne příští mise (Přistání). Tato trasa byla zakreslena na obrazovce uživatelského rozhraní pomocí editoru Tactical Engagement. Letový plán INS je zobrazen bílou barvou a streepointy jsou znázorněny prázdnými kruhy.
 
Když letový plán (nebo jeden úsek) zčervená, někde je problém. Možnou příčinou může být nedostatek paliva, problémy s načasováním nebo problémy se steerpointem. Při vytváření vlastních TE budeš muset opravit tyto problémy, aby byl letový plán před letem zase bílý.
 
Mezi dvěma steerpointy INS je zobrazena vzdálenost v NM. Můžeš také zobrazit libovolnou vzdálenost mezi dvěma body, zapnutím pravítka v uživatelském rozhraní. Jednoduše klikni pravým tlačítkem myši na libovolné místo mapy uživatelského rozhraní a vyber Ruler. Bude zobrazena linka o délce 20NM mezi dvěma trojúhelníky a můžeš kterýkoliv z těchto dvou trojúhelníků posunout na konkrétní body na mapě pro výpočet vzdálenosti mezi těmito body. Jedná se o velmi užitečnou funkci obrazovky k plánování mise. Všimni si, že v našem letovém plánu bylo pravítko nastaveno na výpočet vzdálenosti z Steerpointu 6 do mezinárodnímu letišti Muan (TACAN kanál 65X). Pravítko zobrazí odpovídající kurz pro daný úseku. V tomto případě: 299° pokud poletíš z Steerpointu 6 k Muanu, a 119° pokud letíš z Muanu k Steerpoint 6.
 
Alternativní letiště je v letovém plánu zobrazeno jako poslední steerpoint INS. V tomto případě INS letový plán začíná v Gunsanu (STPT 1) a končí v Gunsanu (STPT 8), proto bude alternativní letiště (základna Gwangju) Steerpoint 9. Mimochodem v tomto letovém plánu je to také Steerpoint 5.
 
Na mapě uživatelského rozhraní nejsou uvedeny žádné kanály TACANu ani informace o letišti. Tyto dodatečné informace by přetížily mapu. Přestože jsou tyto informace důležité a musí být pro let naplánovány. Existuje několik nástrojů, které s tím pomůžou. WDP a jeho datová karta poskytuje odpovídající navigační informace.
 
Zde jsou požadované informace pro tento let:
  • Gunsan: TACAN 075X - RWY 18/36 - ILS RWY 36: 110.3 Výška: 10 stop -  ATIS: 120.225 - Ground: 273.525 Tower: 292.3 Departure & Approach: 292.65.
  • Gwangju (Náhradní): TACAN 091X – RWY 04/22 (L&R) – ILS RWY04L & 22R: 111.1 – Výška: 110 stop - ATIS: 128.875 - Ground: 275.8 Tower: 254.6 Departure & Approach: 268.0
  • MUAN TACAN: 065X 
  • MOA 15 aktivní: od 11000’ do FL400
  • MOA 17 aktivní: od 5000’ do FL400 
  • MOA 19 aktivní: od 10000’ do FL400
(MOA – vojenský vzdušný prostor)
(prostory jsou pro tebe omezeny, protože zde trénují jiná letadla)
 
Na mapě plánování mise se zobrazí důležité oblasti nebo specifické body. Jedná se o Linie a PPT. Aktivují se kliknutím pravým tlačítkem myši na mapě UI a výběrem „Set STPT Lines“ nebo „Set Pre-planned Threat Stpt“.
 
Lines se používají k označení specifických oblastí jako FLOT, CAP prostor, AAR prostor, AOR, Killboxy atd. PPT se používají k identifikaci specifických bodů jako IAF, vstupní vody, body setkání, body stoupání atd.
Lze je také použit k značení čtverců, které jsme vytvořili linkami jako je MOA v tomto výcvikovém scénáři.
Lines a PPT jsou plně přizpůsobitelné a můžeš je označit podle svých představ pomocí WDP nebo přímo úpravou souboru PPT.ini.
 
MOA 15, 17 a 19 jsou vytyčeny a označeny, a PPT jsou umístěny na WOLF IAF pro Gunsan a fix JULOP pro ILS RWY 36. Všechny tyto Lines a PPT budou vidět na stránce HSD v MFD, pokud jsi načetl DTC.
 
Mapa také zobrazuje MEF (hodnota maximální výšky) v každého sektoru vytvořeném jedním stupněm zeměpisné šířky a jedním stupněm zeměpisné délky. MEF jsou nejvyšší známé nejvyššího body v každém sektoru. Uvádějí se v stovkách stop, veliká čísla jsou tisíce a menší číslo stovky stop.
 
Například, 52 představuje 5200 stop. Aby ses vyhnul nárazu do země (např. při špatné viditelnosti), měli bys ses držet nad touto hodnotou alespoň o 500 stop. MEF + 500 stop = MSA (Minimální bezpečná výška), pokud nemáš vydanou SID nebo mapu přiblížení, kde budeš v bezpečí před terénem.
Můžeš také zkontrolovat nadmořskou výšku letového lánu: první a poslední dva steerpointy (odlet ze základny, přílet na základnu a alternativní základna) jsou na úrovni terénu.
Nadmořská výška ostatních steerpointů se zobrazuje ve dvou různých grafikách, které můžeš zapnout nebo vypnout pomocí dvou tlačítek na pravé straně obrazovky uživatelského rozhraní. Celková vzdálenost letového plánu je 218 Nm a ETE (Estimated Time Enroute) bude 25 minut.
 
Další informace lze najít na každého steerpointu, když na něj klikneš. Otevře se nové okno s informacemi o tomto steerpointu.
  • Název letu (Flight): Goblin 2-1
  • Číslo Steerpointu (STPT):
  • Čas nad Steerpointem (TOS):
  • Požadovaná výška letu nad steerpointem. (ALT:)
  • Skutečná rychlost letu nad steerpointem.(CAS:)
  • Kalibrovaná rychlost. (TAS:)
  • Požadovaná formace. (Formation:)
  • Typ činnosti (Action, Enroute) na trase a v Steerpointu. Pokud je definován poslednš jmenovaný, pak v okně Option budou zobrazeny důležité informace.
  • Typ stoupání (Climb), při změně nadmořské výšky. Může být okamžitá nebo zpožděná.
 
 
Všechny tyto informace budou k dispozici, jakmile se ocitneš v kabině. Kromě hlavních palubních přístrojů jsou nejdůležitější přístroje pro INS navigaci je HUD a HSD na stránce MFD.
Stránka HSD je pohled božího oka na situaci okolo tvého letadla. Lze ji zvětšit v rozsahu od 5 do 240 nm a zobrazuje tvůj INS letový plán, PPT a Linie, jak je zobrazeno níže.
HUD i HSD jsou vysvětleny v Dash-34 (kapitola 2.1.7 a 2.16.18).
 
 
Výše uvedené obrázky jsou pořízeny ve výchozím bodě této výcvikové mise Navigace.
Nacházíš se mezi letištěm Gunsan a Steerpointem 2, ve výše 4800 stop QNH. Kalibrovaná rychlost je 300 uzlů.
 
Verze BMS 4.37.3