Let k JULOP

Podívej se, na pravý dolní blok informací na HUDu. Je vybrán STPT5 a je vzdálen 40.7 Nm. ETA je 1043 a 23 sekund, čas ve Falconovi (10:43:23). Tento řádek může zobrazovat ETE nebo ETA podle stavu podstránky TOS. Tlačítkem 5 na ICP vyber stránku CRUS. DCS vpravo použij k přepínání všech dostupných podrežimů: TOS (Time Over Steerpoint), RNG (Range), HOME (self-explantory) a EDR (Endurance). Vyber TOS stránku.
 
 
 
V závislosti na voleném režimu stránky TOS se na HUDu zobrazí ETA nebo ETE k vybranému steerpointu. Všimni si, že když je vybrán TOS režim je zvýrazněn zeleně.
 
Pokud není vybraný režim, jsou zvýrazněny pouze hvězdičky v zapisovacím řádku. Zde je režim zvýrazněn a HUD zobrazí ETA.
Na podstránce TOS v DED je také uveden aktuální čas (10:39:25), DES TOS (10:45:17), což je plánovaný čas k steerpointu, ETA (10:43:23) to je náš odhadovaný čas nad steerpoitem, na základě aktuální rychlosti a požadovaná rychlost vůči zemi (415), k dosažení steerpointu v plánovaném čase.
 
Aktuální rychlost je 465 CAS. Přepni stupnici rychlosti HUDu na GS příslušným přepínačem panelu HUD (pravá konzole). Tvá skutečná rychlost vůči zemi je 619 GS: to je o 204 uzlů více. Všimni si, značky rychlosti TOS ve spodní části stupnice rychlosti v HUDu. Pro let TOS musí být na značce tvé aktuální rychlosti; měl bys zpomalit. Místo zpomalení na 415 uzlů GS, uprav všechny časy na mínus 1 minuta pomocí  odkazu Rolex. Rolex je časový rozdíl pro všechny steerpointy INS. Používá se, když má let náskok nebo zpoždění a všechny časy steerpointů je potřeba upravit najednou. Provede se to pomocí stránky TIME.
 
                                                  
Vrať se na stránku CNI stisknutím DCS vlevo a vyber stránku TIME stisknutím tlačítka ICP 6.
Přepínačem DCS dolů sjeď na řádek DELTA TOS (na obrázku je čas v LOCAL), BMS 4.36 nyní zobrazuje čas ZULU (01:39:32) a zadej 0,1,0,0 ENTR. První nula znamená záporné znaménko. 1,0,0 znamená 1 minutu a ENTR vloží dat do systému.
 
Vrať UFC stránku do CRUS TOS a všimni si, že DES TOS se změnil na 10:44:17; o 1 minutu méně něž předtím. Stále jsi příliš rychlí, ale nyní můžeš snížit rychlost na 486 uzlů vůči zemi a letět se značkou rychlosti na stupnici rychlosti v HUDu.
 
 
 
 
 
 
Na třech obrázcích vlevo je zobrazen let se značkou rychlosti. Levý obrázek je těsně před úpravou DES TOS. Letíš 602 kts v GS, příliš rychle, abys dorazil k steerpointu v ETA
  
V prostředním z nich byla GS rychlost snížena na 474 kts. Přepínač rychlosti HUD je přepnut na CAS.
 
Letadlo letí rychlostí 350 KCAS a dorazí k steerpointu v TOS, pokud bude TOS značka na aktuální rychlostní značce.
 
 
 
 
 
 
 
Letoun přeletí Steerpoint 5 stále se zapnutým autopilotem, a poletí směrem na Steerpoint 6. Nyní je vhodná doba přejít z INS navigace k TACAN navigaci. 
 
Muan je stanice VORTEC s omezeným dosahem 40 Nm. Poletíš přímo k Muan. Vyber stránku T-ILS a zadej kanál Muanu: 065X do řídku v DED. Zkontroluj, zda je INSTR MODE nastaven na TCN a podívej se na HSI. Praporek OFF není zobrazen, tak Muan je v dosahu. Ukazatel směru k stanici je přibližně 257° a vzdálenost ukazuje 23(,4) NM.
 
Autopilot stále řídí letadlo v režimu STRG SEL, nyní uprav špatně nastavený směr k stanici levým knoflíkem HSI a přepni AP z STRG SEL na ROLL HDG SEL.
 
 
Letadlo okamžitě zahájí obrat doprava, aby vyrovnal odchylku HDG na HSI (žluté kapitánské prýmky na pravém obrázku).
Bude nutné srovnat odchylku HDG s ukazatelem směru letu k stanici, abys přiletěl k stanici.
 
Ve vzdálenosti 4 Nm od stanice se začne ukazatel směru k stanici posouvat stranou. Nezapomeň, že letíš ve FL200, což je o něco více než 3Nm výšky.
 
 
 
DME (Distance Measuring Equipment) poskytuje šikmý dosah, a proto budeš v této výšce prolétat nad stanicí okolo 3.5Nm. To je důvod, proč ukazatel směru stanice se přesune do pozice 6. hodiny na HSI, přičemž  DME stále ukazuje vzdáleností 3 nebo 4 Nm.
 
Nyní je čas k návratu na základnu RTB („Return To Base“). Palivo není při tomto letu problém, ale je dobré zvyknout si často kontrolovat stav paliva.
 
Nezapomeň, že prostory MOA na západně od Kusanu jsou aktivní, takže se jim vyhni. Vypni autopilota posunutím pravého přepínače AP do polohy A/P OFF a leť kurzem 090°, k návratu na původní trasu, a vyhnul se MOA 19.
 
 
Po návratu na trasu vyber STPT 7 (JUOP), což je poslední steerpoint této mise. TACAN je stále nastaven na Muan, takže musíš přepnout zpět na KUN TACAN 75X a zkontroluj HSI, který musí zůstat v režimu TACAN.
 
Nyní můžeš zahájit sestup tak, abys přeletěl bod JULOP ve výšce 2800 stop.
 
Sestup je ještě jednodušší než stoupání. Stáhni plyn do polohy IDLE a FPM bude mírně klesat.
 
Nechej letadlo klesat a dávej pozor na to, aby nezrychlovalo příliš rychle. Při klesání se zaměř na 350 – 400 KCAS. Nejtěžší je zjistit, kdy začít klesat. Přepni na steerpoint přistání a jeho diamant bude vidět na HUDu, počkej až bude diamant asi 7° pod linkou horizontu. To je ten správný signál k zahájení klesání.
 
 
 
 
Přepni UHF rádio zpět na věž Gunsan Approach 292,95 pomocí stránky COM 1 (pokud byla změněna) a požádej o QNH z nabídky ATC, (nebo si pusť ATIS na VKV) při klesání přes přechodovou hladinu FL140.
 
Jakmile máš QNH, zadáme tlak do výškoměru a pokračuj v klesání do 2800 stop.
 
 
Gratulujeme, nyní můžeš navigovat pomocí stanic INS a TACAN!
Verze BMS 4.37.3