3.Mise: Přistání

VARIANT VZLETU: Za letu.
 
POLOHA: Přibližně 15 Nm jižně od Gunsanu.
 
SITUACE: Letoun ve výšce 2500 sop nad bodem JULOP - kurz 360° - rychlost 420 kts. Stav paliva, právě dosáhl hladiny Bingo. Jakmile jsi v kabině, tréninkový skript zmrazí BMS, pak nastav palubní systémy. Nastav si MFD podle svých požadavků.
 
CÍL MISE: Přistaň na letišti Gunsan RWY 36, přímo nebo po okruhu.
 
Tato mise začíná nad bodem JULOP 15 Nm jižně od letiště Gunsan. Rychlost letu je přibližně 420 uzlů, a za minutu urazíš 7Nm. Na zemi budeš přibližně za 3 minuty.
 
Tato výcviková mise bude sloužit jako výchozí bod pro různé scénáře. Začneme vysvětlím postup přistání pro přímé přiblížení. Vysvětlíme si, co je princip dobrého přiblížení a jak ovládat proudový letoun, aby bezpečně přistálo. Pro další informace odkazujeme na příslušné části kapitoly manuálu Dash-1 kapitola 32.6.
 
Budeme vysvětlovat i další postupy přistání jako přiblížení po okruhu nebo ILS přiblížení. V těchto kapitolách budeme předpokládat, že jsi přistání s letounem již zvládl a budeš se soustředit na konkrétní postup přiblížení.
 
Dobré přistání začíná dobrým přiblížením. Nastav svůj letoun dostatečně brzy všemi informacemi, které potřebuješ pro přistání:
 
  • Správná výška. Pokud je tvoje sestupová dráha příliš strmá, nebudeš schopen zpomalit natolik, abys vysunul podvozek, a když se to podaří, tvoje rychlost finálního přiblížení bude příliš vysoká.
  • Správná rychlost. Čím jsi rychlejší, tím větší vzdálenost budeš potřebovat k dosažení přistávací rychlosti.
  • Informace o počasí. Zobraz vítr v DEDu (DCS vpravo na CNI stránce), abys vždy věděl o směr větru vzhledem ke kurzu dráhy: což nám pomůže vypočítat snos větru. F-16 má povolen maximální boční vítr o rychlosti 25 uzlů. Pokud je boční vítr silnější než tato hodnota, měl bys najít lépe orientovanou dráhu k přistání (protože letiště může být uzavřené). Samozřejmě, měl by sis být uvědom aktuální dohlednosti a můžeš podle toho plánovat své přiblížení.
  • Měj představu o své přistávací hmotnost, abys měl přibližnou představu o AOA při přistání a poznej přistávací dráhu. Ačkoliv F-16 je schopná přistát na jakékoliv dráze v Koreji, přistávací rychlost a přistávací dojezd bude záviset na celkové hmotnosti při přistání. Výpočet GW můžeš provést součtem hmotnosti prázdného letounu + hmotnosti zbývající výzbroje + hmotnosti zbývajícího paliva. To znamená, že pokud budeš postupovat podle AOA ukazatele, vždy poletíš správnou AOA rychlostí pro přistání.
  • Přepínač DRIFT C/O vždy nastav do polohy NORM, aby se drift FPM pohybovat podle síly větru. Tímto způsobem budeš automaticky kompenzovat snos umístěním FPM na požadované místo přistání.
  • Poslouchej ATC, aby sis vytvořil představu o situaci o provozu okolo letiště. Ground, Tower a Approach / Departure mají samostatné frekvence. Ujisti se, že jsi naladil správnou frekvenci. ATC také sdělí, která dráha je aktivní pro odlet a přílet. V noci bude systém ALS (Systém osvětlení letiště) vypnutý, pokud nezahájíš kontakt s ATC, ale když kontaktuješ věž budou svítit tak dlouho, dokud letadla jsou v přistávací frontě. Pokud se nenavážeš kontakt s ATC a žádná jiná letadla neodlétají ani nepřistávají, zůstane systém ALS vypnutý.
 
 
Verze BMS 4.37.3