11.1 Laserem naváděné bomby - Co je třeba znát?

Odhoz laserem naváděné munice znamená, že cíl je označen laserovým paprskem. Tento laserový paprsek může pocházet z letadla provádějící odhoz, jiného letadla nebo značkovače umístěného na zemi. V BMS máme dostupné jen obě možnosti palubních laserových značkovačů. Před verzemi BMS4.33, letoun provádějící odhoz musel vždy označit cíl značkovačem.
 

Laserové paprsky jsou rozděleny podle frekvence. Zbraním naváděné laserem je třeba nastavit stejnou frekvenci jakou má laserový značkovač. Ten je převeden na 4-místný číselný kód:

  • Zbraně mají kód, který je nastaven na obrazovce LOADOUT v uživatelském rozhraní před letem. Tento kód se nedá změnit za letu (je nastaven v bombě) a musí být správně nastaven pro každého člena letu přes stisknutí tlačítka FLY. Pamatuj si, že nyní je od BMS 4.34 kód uložen v TE.
  • TGP kód se nastavuje pomocí ICP na stránce LASER (LIST 0 5). Tento kód může být nastaven na různé hodnoty, aby bylo možné navádět své bomby nebo bomby svého lidského wingmena, pokud letíš ve hře s více hráči. Pokud se TGP kód nebudou shodovat s kódem zbraně, bomba nebude naváděna.
  • Bomby budou naváděny jen bojovým "Combat" laserem. Změna z TRNG na CMBT se provede stisknutím libovolné ICP klávesy v zapisovacím řádku A-G.

Obrazovka výzbroje LOADOUT může být trochu složitější, pokud budeme muset nastavit různou konfiguraci výzbroje mezi členy letu. Ve výchozím nastavení při otevření této obrazovky výzbroje LOADOUT jsou všechna jména členů letu zelené. To znamená, že jsou vybrány. Pokud chceš zrušit výběr pro některého člena letu, je třeba kliknout na jeho jméno. Potom jméno/záložka se přepne na šedou a člen letu není aktivní. Chceš-li vybrat jen jednoho člena letu, pak klikni na všechny ostatní jména členů letu a potom udělej potřebné změny, které budou provedeny pouze u zeleně zobrazeného jména/záložky člena letu.

Má-li let čtyři členy, měli bychom určit kód zbraně každému členu letu. Například: 1511, 1512, 1513 a 1514 pro #1 až #4.

V BMS 4.33 nebyly kódy zbraní uloženy v TE. Toto je již řešeno u BMS4.34, a tvůrce TE může nastavit specifické kódy zbraní pro všechna letadla v letu. Přesto je dobré, je zkontrolovat před vstupem do 3D, protože je už příliš pozdě na změnu, když stiskneš tlačítko TAKEOFF.  

Ve výchozím nastavení jsou laserové kódy nastaveny na 1688. Ačkoliv není nutné pro tuto misi měnit kód, takto bychom je změnili a přidělili kontrétní kódy jednotlivým letadlům:

Přejdi na obrazovku LOADOUT, zrušte výběr wingmana a zkontroluj, zda pouze lídr letu je zobrazen zeleně. Klikni na „LGB Laser Code“ a zadejte 1511. Stisknutím tlačítka SET CODE provedeš změny. Poté zrušte výběr lídra a vyberte wingmana; zelený je pouze wingman. Změň kód na 1512 a kliknutím na tlačítko SET CODE provedeš změnu. Zavři obrazovku LOADOUT kliknutím na tlačítko OK a k uložení všech změn.

Laserem naváděná munice jsou bomby pro všeobecné použití vybavené laserovou naváděcí soupravou, která umožňuje sledovat laserový bod a navádět bombu k cíli. Bomba nesleduje laser po celou dobu odhozu. Tato zbraň je odhozena s použitím CCRP režimu a padá nejdříve po balistické křivce k svému cíli. Při pádu  hledá příslušný laserový odraz. Pokud není detekována žádný laser, bomba se bude chovat jako balistická bomba pro všeobecné použití, ačkoliv bude klesat dále za pomocí ocasních ploch, které ji umožní letět do větší vzdálenosti než standardní GP bomby. Když detekuje laserový bod se správnou frekvencí, bude se bomba navádět na označené místo na zemi, pokud je to fyzicky možné.

Existují dva způsoby, jak zapnout laser ve své kabině. První možnost je ruční ozáření laserem při stisknutí spouště do první polohy na tvém kniplu (pokud je knipl správně naprogramován).

Druhý způsob je automatický; TGP zapne laser v určitém čase před dopadem zbraně. Tento čas může být změněn na stránce LASER výběrem LASER START TIME. Výchozí nastavení je 16 sekund, ale můžeme nastavit tento čas na realistických 10 sekund pro bomby Paveway II, protože kód u 4.34 byl vylepšen. Pro bomby Paveway III, můžeme manuálně ozářit cíl dříve, zejména pokud je cíl v pohybu.

V obou případech bude symbol L v HUDu a na stránce TGP blikat, když je laser zapnutý a značkuje. Aby se to mohlo stát, přepínač LASER v kabině (panel MISC) musí být v poloze ARM.