11.2 Odhoz LGB jedním letounem - 3. část

Jak jsme očekávali, náš cíl je zastíněn velkou budovou. Bombu odhodíš, pokud se přiblížíš k cíli, a vyladíš kurzor TGP na místo jeřábu kolem skladu. Cíl je nyní zachycen, takže můžeš soustředit pozornost na značky odhozu HUDu a CCRP.
 
Protože nebudeme LGB nadhazovat, můžeme ignorovat první značku CCRP odhozu a pokračovat ve vodorovném letu, až se značka hladiny přiblíží k FPM.  Stiskni pickle tlačítko a jedna GBU-12 je odhozena. 
 
Zadvěšené zbraně vytvářejí odpor a odpor snižuje vztlak. Když bude odhozena jedna bomba, letoun je zatížen asymetricky. Odpor již není vyvážený od jednoho křídla k druhému, a vztlak se stává asymetrický. Protože jedno křídlo vytváří více vztlaku než druhé, letoun se bude naklánět směrem k těžšímu křídlu. Aby bylo možné čelit této asymetrické situaci, bude nutné použít trim.
 
Trimry jsou dostupné na kloboučku hat trim na našem kniplu nebo na panelu MAN TRIM. Nejjednodušší způsob vytrimování asymetrických podminek za letu je klobouček hat trim na tvém kniplu. Horní a dolní část Hat trimu ovládá sklon; levá a pravá část kloboučku hat trim ovládá trimování náklonu, což je to co v tomto scénáři potřebujeme. Poznámka: Trim kormidla je k dispozici jen na panelu MAN TRIM.
 
Takže kdykoliv odhodíme jednu bombu a potřebujeme kompenzovat vzniklou asymetrii, jednoduše posuň trimovací klobouček na kniplu směrem ke křídlu, z kterého byla odhozena bomba. 
 
Vědět, z které strany bude odhozena bomba je proto velmi užitečné, a to lze snadno zkontrolovat na stránce TGP, pohledem na zvýrazněné číslo podvěsu. V příkladu výše je zvýrazněn podvěs č. 3, takže další bomba odpadne z levého křídla. Pokud dojde k uvolnění bomby, dojde vlivem snízení zatížení k asymetrii, letadlo se naklánět směrem k více zatíženému křídlu a k udržení horizontálního letu bude zapotřebí trocha levého trimu. 
 
Kontejner TGP je zavěšen na pravé straně trupu nasávaní motoru. Zatáčka vpravo po odhozu bomby může způsobit, že trup letadla bude stínit kontejneru TGP, protože TGP se musí dívat doleva k označkovaní cíle a trup je také vlevo od TGP, a určitě v některém bodě pravděpodobně vstoupí trup do zorného pole TGP. Obrat doleva je proto často lepší alternativa, zejména v nižších nadmořských výškách, protože TGP se může dívat doprava směrem k cíli, který zůstane delší dobu bez překážek.
 
V tomto případě další přidání levého trimu nebude na škodu, protože po odhozu zahájíme jemný obrat vlevo.
 
Bomba bude nyní padat k cíli po balistické křivce. Když se blížíš k cíli, kurzor TGP může být posunut na základ jeřábu, protože sklad nám již nestíní. Když indikátor "Time To Go" signalizuje 10 sekund, L začne blikat, což znamená, že laser značkuje cíl. Bomba se zaměří na laserovou značku, která ji navede na cíl.
 
S pozicí kurzoru TGP můžeme stále pohybovat, i když bomba padá k cíli. Jak daleko můžeme přesunout kurzor z původné polohy, závisí na tom kolik energie bombě zbývá před nárezem. Pokud pilot posune kurzor příliš daleko od původní polohy, nemusí mít bomba dostatek času ani energie na to, aby zasáhla nové místo. V tomto případě budeme udržovat kurzor na jeřábu až do nárazu bomby.
 
Po dopadu bomby se otoč zpět na jih a odleť 20Nm od cíle. Nyní provedeme nadhoz LGB z nízké výšky. Nyní zabere několik sekund vytrimování letadla a zajisti aby další odhoz bomby došlo z druhého křídla k zrušení asymetrického stavu. 
 
Pamatuj si: SPI zůstane vždy tam, kde jsme naposledy posunuli kurzor. Abys zabránil jakémukoliv nežádoucímu posunu kurzoru, restartuj SPI zpět na původní seerpoint. Chce-li to provést, musíš udělat následující postup:
 
  • TMS down (zrušíš jakýkoliv stav sledování nebo stabilizaci na zemi)
  • Wide Field of View (k zrušení jakéhokoliv přiblížení, pokud bylo nastaveno)
  • Cursor Zero (CZ - OSB 10) k resetu SPI na původní INS steerpoint
 
Problém při letu v malé výšce spočívá v tom, že TGP nemá dostatečnou výšku, aby viděl cíl a tomu brání zaměření z velké vzdálenosti. U manévru nadhozu LGB z malé výšky se často cíl zaměří po uvolnění bomby. Protože bomba bude nadhozena, pád bomby je obvykle delší než odhozu bomby ze střední výšky při horizontálním letu, což poskytuje více času k zaměření a označení cíle.   
 
Abys měl maximalní šanci zachytit cíl, doporučuje se znát cílové souřadnice a přesně je zadat do INS. Naším cílem je červený nákladní jeřáb, na který jsme se při plánování letu dívali na stránce Recon. Spořadnice jsou N37°48.440’ E126°14.747’. Zadej je do UFC na stránce Steerpoint pro Steerpoint 7, nezapomeň začít se symboly "N" (ICP 2) a "E" (ICP 6), jinak nebudeš schopen zadat čísla pro souřadnice.
 
Pokud se TGP dívá zpět do cílové oblasti uvidíš, jak TGP kříž se přesune ze starého cíle na nový cíl, pokud jsou souřadnice správně zadány. Levý obrázek níže je původní cíl a pravý obrázek nový cíl. Poznamenej si proto odpovídající souřadnice z DED a TGP.  
 
            
 
Ve vzdálenosti 20Nm udělej obrat od cíle a klesni do 500 stop. Zvyš rychlost na 500-550 uzlů, protože budeme potřebovat rychlost pro manévr s nadhozem. Jak jsme očekávali, zatímco klesáme do nízké výšky, obraz TGP se zplošťuje, což ztěžuje identifikaci cíle z velké vzdálenosti. I přesto se stabilizují kurzory TGP.
Čas Time to Go na TGP displeji odpočítává čas k další události. V našem případě, první odpočet TTG je značka pro odhoz nadhozem. Jakmile projde značka odhozu nadhozem TTG bude odpočítávat značku výšky odhozu a pak bude odpočítávat čas dopadu.
Značka odhozu s nadhozem v BMS je standardně nastavena na 45 ° nadhoz. Když provedene tento model odhozu, letadlo obvykle skončí vysoko a bude pomalé, což není situace, kterou bys chtěl mít v prostoru s velkou hrozbou.
Měl bys snížit úhel odhozu na stránce SMS v CNTL na 30°, v tomto scénáři počkáme,  až budeme 5 Nm od cíle, a pak přitáhni. Tím se maximalizuje náš Pk (pravděpodobnost zabití) a zjednoduší se odhoz bomby.
K zajištění odhozu bomby pomocí výchozí značky nadhozu v 45°, musí být splněny všechny parametry, protože jsi v maximální možné vzdálenost od cíle, díky tomu je nadhoz velmi citlivý na jakékoli kolísání rychlosti, G nebo úhlu. Není běžné mít mimo limity parametry při odhozu, když sleduješ výchozí 45° značku nadhozu.
Po prvním značce odhozu počkejte, až PUAC přestane blikat a nepřitahuj, dokud nejsi ve vzdálenosti 5 Nm od cíle. Toto je pak bod akce.
 
 
V bodě akce přitáhni do 4G na 2 sekundy do 40-45° a dej souhlas s uvolněním bomby stisknutím tlačítka pickle. Zůstaň na azimutu liky odhozu a bomba se při stoupání odpotá od letadla. Začni svůj odval, jemný obrat o 90° doleva a začni mírné klesáním zpět do nízké nadmořské výšky. Máš dost času k stabilizaci letadla do bezpečné pozice a daleko od hrozeb, zatímco bomba letí po balistice k cíli. Nefixuj se na TGP, protože se obáváš, že mineš cíl. Pokud to uděláš a tvoje letadlo pokračuje ve stoupání přesně směrem k cíli, pravděpodobně skončíš v zóně protivzdušné obrany a budeš sestřelen.
 
Když je poloha pod kontrolou, změň svou pozornost na displej TGP a upřesni polohu kurzoru na základnu červeného jeřábu.
 
Když odpočet dosáhne 10 sekund k zásahu, laser bude značkovat. Dosah bude s písmenem „L“ a stav laseru bude blikat „L“. Bomba je nyní naváděna na bod laser z tvého zaměřovacího kontejneru. Není nic lepšího, než si užít pocit dobře odvedené práce, když sleduješ, jak bomba zasáhla cíl.
 
 
 
Jakmile je cíl zničen, zruš kurzor sledování cíle: TMS down, Wfide FOV, Cursor Zero. Tento postup je třeba cvičit, dokud se nestane druhou přirozeností.
 
Máme ještě dvě bomby k odhození. Pokud cvičíš ve hře pro jednoho hráče, procvič odhoz GBU na nějaký další cíl. Pokud trénuješ ve hře pro více hráčů, podívej se jak se v BMS bombaruje ve spolupráci s jiným pilotem.