1.část - Zaměření AGM-65

Cílem této výcvikové mise je najít a zničit vozidla protivzdušné obrany na steerpointu 6. Cílem je velitelský prapor, na který zaútočí A-10, ale později v průběhu dne. Musíš najít dva ZSU-23 a zničit je pomocí dvou AGM-65D. Prapor je v mezním dosahu baterie SA-10, takže útok z velké výšky není možný. Tvým sekundárním cílem je most s několika pilíři na steerpointu 11. Chceme, abys zničil dva pilíře mostu s tvými oběmi AGM-65G.
 

Počasí tuto misi neusnadní. Viditelnost je snížena a je zde rozsáhlá oblačnost. Vstup do prostoru cíle bude proveden v malé výšce nízko nad údolími, kde by měla být přijatelná viditelnost. Obě cílové oblasti jsou v hornatém terénu a my použijeme radar sledující terénem v režimu autopilota. Věř TFR a nechej, aby systém letět s letadlem, zatímco se soustředíš na vystřelení Mavericku.

Tato mise je velmi náročná. Když se poprvé učíš použít Mavericky, možná budeš chtít začít s další misí, zejména u částí s mířením. Je to stejná mise, ale s jasnou oblohou a bez větru, což skutečně dokazuje, jak velký rozdíl může způsobit počasí v BMS.

V BMS 4.34 se s kontejnery manipuluje jako s jiným materiálem, takže naložení kontejnerů je na uvážení uživatele (kontejnery jsou ve skupině „Other“ na obrazovce LOADOUT). Tento TE načte navigační i zaměřovací kontejner.

Skutečnou výzvou této výcvikové mise bude rychle najít, zaměřit a zničit obě ZSU-23ky umístěné poblíž Steerpoint 7. Cíl je ve vysokém horském terénu (asi 5700 stop) a nízká oblačnost a viditelnost výrazně sníží tvou rychlost vyhledávání a schopnost rychle provést útoku.

Zprávy rozvědky naznačují, že obě AAA se nacházejí velmi blízko obce na východní straně. Jedná se o cené informace, protože by to mělo zkrátit dobu vyhledávání.

Cíl může být v pohybu, ale alespoň víš, že budeš muset hledat vozidla protivzdušné obrany v těsné blízkosti budov. Následující obrázek ukazuje sken A-G FCR v cílové oblasti. ZSU jsou zakroužkovány červeně.

Dostup letadla a mraky budou tvým dalším problémem. Pokud poletíš příliš vysoko, můžeš vstoupit do mraků a infračervené senzory budou mít nulovou viditelnost. Budeš muset zůstat nízko, což je dobrá věc, když uvažuješ o krytí před SA-10, ale nebude to dobrá vzdálenost od ZSU.

Zůstaneš-li s SCP ve 500 stopách, TFR ti nemusí poskytnout dostatek času pro zaměření. Výhodnější by mohla být výška 1000 ft SCP, ale pak polétíš nad vrcholky hor, než abys zůstal v údolí, TFR by mohl být v oblacích, ale to pokazí útok. Budeš muset vypnout autopilota, abys zůstal v údolí co nejvíce pod oblačností.

Chceš-li maximalizovat šance na úspěch, musíte zajistit rychlé zamíření a střelbu. Zbraně LOS budou muset být předem změřeny s TGP a oba cíle budou muset být označeny v rámci jednoho náletu.

Sebemenší zaváhání způsobí, že mineš cíl. Nikdo nikdy neřekl, že výcvikové mise musí být snadné. Jsou těžší, protože se osnova výcviku blíží ke konci. Není žádná ostuda, že si s touto situací nedokážeš poradit, je to záměrné. Pamatuj si, že zde máme verzi CAVOK této mise, která je mnohem jednodušší.

Když vstoupíš do kokpitu nad Východním mořem, musíš okamžitě zapnout Maverickys, aby se jejich gyroskopy mohly roztočit. Proveďte kontrolu, vyber hlavní režim A-G a přejdi na stránku SMS. Stisknutím OSB 7 zapneš všechny AGM-65s. Poté, co je vidíš, vypni je, aby se šetřila jejich baterie. Abys je nemusel ručně zapnout, aktivujeme AUTO POWER ON západně od Steerpointu 5.

Otevři na stránku CTNL a mačkej OSB 20, až se nezobrazí WEST OF. Stisknutím OSB 19 vyberte navigační bod. Otevře se nová stránka; vyberte STPT 5 pomocí OSB 16, poté ENTR (OSB 2), který tě vrátí zpět na stránku CNTL. Stiskni AUTO PWR ON tlačítkem OSB 7. Opusťte stránku CNTL s tlačítkem OSB 5 a všimni si symbolu „A“ vedle OSB 7 potvrzující, že je aktivována funkce AUTO POWER ON.

    

Zavěšené rakety na kolejnicích podvěsu můžou být přičina poziční chyby, které budou mezi senzory letadla LOS a LOS rakety. Tyto poziční chyby můžou způsobit problémy při používání Maveriků v režimu PRE, když jsou jejich LOS podřízeny SPI. K odstranění tohoto problému musí pilot zajistit, by se střely i senzory LOS shodovaly. To se nejlépe provede za letu, jak na stránce TGP, tak na stránce WPN k zajištění, aby oba senzory sledovali stejné místo. To musí být provedeno jednou pro každou stanici / odpalovací zařízení (tj. podvěs se třemi raketami na trojnásobném závěsu LAU-88 je třeba tuto stanici jen jednou projít).

V této výcvikové misi plánujeme použití modelů D v režimu PRE na pohybující se vozidla a větší modely G na most pomocí režimu VIS. Proto musí být modely D zaměřeny. V blízkosti Steerpoint 4 je americký torpédoborec, který můžeš použít k zaměření raket. Na stránce SMS vyber AGM-65D (podvěs 3 a 7), přepni se na stránku WPN, nastav MASTER ARM na SIM, abys zabránili náhodnému odpálení rakety na spojeneckou loď a zapni autopilota do ALT HOLD.

Sestup do 6000 ft (potlačte A/P pomocí stick paddle), abys nalezl spojenecký torpédoborec vlivem počasí a sniž rychlost k zajištění, že jsi stále ve vzdálenosti nejméně 10 Nm od Steerpointu 4, až budou rakety k dispozici (NOT TIMED OUT zmizí z stránka SMS / WPN). 85% RPM by měl stačit. U AGM-65D zůstane stránka WPN černá u každé rakety, dokud neodstraníš ochranný kryt hlavice pomocí tlačítka MAN RNG / UNCAGE na plynu.

Asi 10 - 12 Nm od STPT bys měl být schopen najít torpédoborec na FCR v režimu SEA. Pokud ho označíš, SOI bude přenesen na stránku WPN na pravém MFD. Přenes SOI na stránku TGP a hledejte torpédoborec, který by se měl pohybovat severovýchodním směrem. Minimalizuj čas mezi nalezením na FCR a přepnutím na TGP, jinak bys ho mohl ztratit. Pokud k tomu dojde, přepni zpět na FCR a znovu najdi torpédoborec. Není třeba označit cíl na FCR; jednoduše přesuňte SPI s radarovými kurzory těsně před cestu torpédoborce a poté přepněte na TGP (poloha SPI je automaticky sdílena mezi senzory), abys je vizuálně vyzvednul na TGP. Jděte do zorného pole NARO k přiblížení a sleduj vybraný bod stisknutím TMS nahoru. Můžete také cvičit zaměření na jedné z budov na pobřeží; ale pokud to uděláš, nezapomeň si vybrat ten, který je oddělen od ostatních, takže si musíš být jist, že jsi zaměřen na správnou budovu.

Na stránce WPN se poté zobrazí HANDOFF IN PROGRESS STATION x. Během handoff se TGP snaží předat pozici cíle vybrané raketě. Na rozdíl od 4.33 selhání handoff nezpůsobí chybu. (termín handoff lze chápat jako zarovnání nebo spárování senzoru TGP a hlavice Mavericku, takže sledují stejný bod. pozn. Menny).

 

Ignoruj zprávu o probíhajícím předávání, nyní přesuň SOI na stránku WPN, přiblíž obraz přepnutím na EXP FOV pomocí OSB 3 / pinky a potom přesuň kurzor na stejný cíl jako TGP. Stisknutím TMS nahoru k sledování cíle. Zpráva „HANDOFF IN PROGRESS“ neznamená, že stránku WPN nelze použít. Když raketa úspěšně sleduje cíl, objeví se vedle OSB 20 BSGT. Stiskni toto tlačítko k zaměření podvěsu. BSGT se na okamžik zvýrazní. LOS rakety na tomto podvěsu se nyní dívá na stejné místo jako letecké senzory.

Stejný postup musíš provést i pro druhý pylon. Přepni střelu s MSL STEP na sousední podvěs, dokud není vybrán podvěs 7. Pokud nevidíš žádné video, uvolněte krytku hlavce rakety. Stránka WPN může stále zobrazovat kříž na cíli, ale nyní není označen. Nejprve přesuň kurzor a všimni si, že kříž se bude pohybovat od cíle. Umísti kurzor zpět na cíl, přiblíž zobrazení na EXP FOV a poté označ pomocí TMS nahoru. Když je stopa platná a zobrazí se BSGT, stiskněte OSB 20, abyste zaměřil tento podvěs.

 

Dobrým nápadem je znovu předat cíl z TGP raketě k zajištění, že spárování (handoff) se provedlo správně. Nejrychlejším způsobem, jak začít znovu, je zrušit všechny zámky přepnutím hlavního režimu. Vyberte režim MRM a poté jej zrušte pro návrat do režimu A-G. TGP je SOI na levé MFD a stránka WPN je na pravé MFD.

Získej POINT TRACK na torpédoborci v NARO FOV. Handoff (předání) tentokrát bude úspěšné. Stránka WPN bude hledat stejné místo na torpédoborci jako stránka TGP. K potvrzení dokončení předání, na stránce TGP nad číslem podvěsu se zobrazí „C“.

Pokud jsi během tohoto procesu narazili na nějaké chyby, mohou se stále zobrazovat na PFLD, ale nyní zmizí stisknutím tlačítka F-ACK. Podívej se na stránku TEST a MFL můžete vyčistit také pomocí OSB 3.

Možná jsis všiml, že nad číslech závěsu se na stránkách TGP a WPN objevují různé symboly. Tyto symboly udávají stav předání:

  • I pro neúplné spárování (Incomplete handoff)
  • C pro úplné spárování (Complete handoff)
  • S pro Slave (raketa nesleduje cíl)
  • T pro Track (byl spuštěn režim sledování)
AGM-65G nepotřebujeme zaměřovač, protože použiješ režim VIS k útoku na most, i když zaměření (v BMS 4.34 VIS režim může být také zaměřovač) je dobrá myšlenka, pokud máš čas, protože zajistí hledání přesně toho, co očekáváš, a minimalizují tak čas, kterým musíš strávit doladěním svého cíle na stránce WPN pro označení cíle na HUD (nebo FCR).

Mosty nejde v BMS sledovat, takže je nelze předat na stránku WPN.

Vždy je dobré zaměřit rakety, protože zajišťuje, že raketa bude hledat místo, které tvůj systémový bod zájmu (SPI) sleduje, což vám ušetří drahocenný čas, ale je to kritické pouze při míření a vyhledávání cílů pomocí TGP.