2.část: Průnik

Nyní, když jsou AGM-65D zaměřené, můžeš je vypnout, aby se nevybili baterie. Budou zapnuté západně od Steerpoint 5. Počasí se nezlepšuje a blížíš se k úpatí. Do úpatí vlétneme s AUTO TFR nastaveného na 500 stop SCP. Vyber stránku TFR, nastav SCP a nezapomeň zapnout režim počasí (WX), jakmile uvidíš déšť, který by rozmazal displej TFR. Zapni AUTO TFR a nechte letadlo sestoupit na SCP. A/P STRG SEL lze zkombinovat s TFR, ale vypni hlavní režim A-G, pokud chceš povolit automatické řízení, protože v režimu A-G nefunguje (záměrně). Pokud se rozhodneš zůstat v režimu A-G, budeš muset ručně změnit steerpointy.
 

Nejprve, ale resetuj SPI s obvyklou rutinou TMS dolů, Wide FOV, Cursor Zero. Nezapomeň, že pokud tak neučiníš, bude offset/delta SPI (ze zaměřovače Maverick) aktivní pro všechny steerpointy, včetně cíle, což ztěžuje nalezení a zaměření ZSU-23. Také změň FCR z SEA zpět na režim GM (Ground Map). Jakmile je vše hotovo, nastav A-LOW o 10% méně než je SCP.

TFR je v této situaci obrovskou pomocí. Letadlo za tebe polétí v nízké výšce, zatímco se soustředíš na nadcházející útok. Jediné, co musíš udělat, je sledovat TFR a udržet svoji pozici a rychlost letu v mezích TFR. Neváhej a přepni AUTO TFR pomocí paddle, kdykoli musíš navést letoun kolem horských vrcholů. Přitom se v HUDu zobrazí box MAN TFR, stejně jako LIMITS, pokud je tvůj úhel náklonu příliš velký. Nepřekračuj hodnoty příliš přes LIMITS a pokračuj v AUTO TFR, pokud již není ruční řízení potřeba.

Po dosažení Steerpoint 5 zkontroluj na stránce SMS, zapnutí Mavericků podle plánu. Nastavte svůj kokpit: hlavní režim A-G, MASTER ARM na ARM, MFD nastavené jako výše, zkontroluj palivo a ostatní spínače.

Cílová oblast se nachází na náhorní plošině a do údolí letíš v nízké nadmořské výšce. Mraky jsou náhodné; zejména kumulus, takže můžeš očekávat, že k nalezení cílů budeš mít jen omezené množství času. Zvyšte SCP na 1000 stop a A-LOW na 900 stop. Tvůj RWR může začít cvrlikat zvukem pro AAA.

Nejprve pojďme si probrat požadavky správné střelby Maverickemu:

  • Dosah (stříška se musí nacházet ve sponě obálky dosahu rakety – MLE v HUDU nebo na stránce WPN).
  • Stabilní Weapon Pointing Cross (tj. nesmí blikat).

Kontrola dosahu je docela jednoduchá; většina chyb u Mavericku je způsobena střelbou pilota, když na stránce WPN bliká zaměřovací kříž. Existuje několik podmínek, aby zaměřovací kříž byl stabilní, což znamená stabilní dráhu rakety.

Samozřejmě, že musí být dodrženy všechny limity při odpalu, uvedená dříve v této kapitole: rychlost menší než Mach 1.2, úhel náklonu max. 30°, úhel sklonu max. 60°, rychlost otáčení max. 30°/s, maximální faktor zatížení 3G, minimální faktor zatížení 0,5G a v neposlední řadě LOS zbraně musí být uvnitř rozsahu hlavice rakety.

Rozsah hlavice Mavericku je 10° pro kurz a 15° pro výšku. Limity výšek směrem dolů 5, 10 a 15° jsou zobrazeny jako vodorovné značky na stránce WPN (pro modely D nebo G), ale azimutové značky nejsou zobrazeny. Jádro LOS střely je ve skutečnosti vytvarováno do klíčové dírky (KEYHOLE) soustředěný na nitkovém kříži na stránce WPN.

K zajištění správné dráhy rakety, musí být zaměřovací kříž v této imaginární klíčové dírce (keyhole). Pokud tomu tak není, bude s největší pravděpodobností blikat, což znamená špatnou dráhu letu a raketa téměř určitě nezasáhne cíl.

Pokud zaměřovací kříž je mimo klíčovou dírku, musíš otočit letadlo více směrem k cíli a cíl označit pouze tehdy, je-li zaměřovací kříž v klíčové dírce. Stejné upozornění, pokud jsi mimo výše uvedené limity pro odpal v době uzamknutí, pak také bude blikat zaměřovací kříž a raketa nezasáhne cíl.

Pokud nemáš správnou dráhu k cíli, s TMS vpravo (a s TGP SOI) odmítneš handoff cíle a s TMS nahoru znovu získejte správnou trasu a předej ji raketě Maverick, když už jsi to dokázal.

Mít stabilní zaměřovací kříž je rozhodující pro správnou dráhu letu rakety, a tedy dobrý zásah cíle!

Nitkový kříž sahá až k označenému cíli. Okolo cíle bude volný prostor, aby nedošlo k omylu při rozpoznání cíle. Velikost volného prostoru závisí na velikosti cíle.

Vezmi na vědomí, že nitkový kříž, zaměřovací kříž zbraně a značky limitů výšek také mění barvu. Mohou být buď bílé pro Hot on Cold (HOC), když stránka WPN sleduje pouze bílé cíle, nebo černé pro Cold on Hot (COH), kde stránka WPN bude sledovat pouze černé cíle. Polaritu cíle lze změnit pomocí TMS vlevo pro AGM-65G.

Meze úhlu sladovací hlavice rakety nebudou v tomto scénáři vliv, protože se blížíme k cíli přímo a zaměřovací kříž bude v klíčové dírce (keyhole).