1.4.1 Úvod

IDM v F-16 je pro pilota velmi užitečná a důležitá součást vybavení. Lídrovi i wingmanům zvyšuje přehled o situaci (dále SA-Situational Awareness), přenáší poziční informace každého letadla v letce, každému členu, pozice vzdušných i pozemních cílů, snadněji provést taktiku nad možnosti vizuálního kontaktu a navázat jej opět v případě „ztraceného wingmana“. Oproti starším verzím Falcona byl data link v této verzi dost rozšířen. Dříve byl data link více automatizovaný a nepotřeboval zásah zvenčí, ale i tak byl velmi užitečný. Funkcí se blížil nepřetržitému módu (dále  “Continuous mode“), který bude popsán dále a to je jen jeden z několika A-A módů, které jsou nyní k dispozici. Také byly přidány A-G funkce. Každý z těchto módů otevírá dveře blíž k realitě, SA, týmové práci, hledání cílů a konečně ke zničení výzbroje nepřítele.

 

K dispozici jsou dvě nové klávesové příkazy spojené s data linkem, které budete chtít přidat do svého souboru (pokud již není součástí dodávky). Jedná se o standard (Delete a Page Down, v tomto pořadí):

 

SimCommsSwitchLeft -1 0 0xD3 0 0 0 1 "TQS: COMMS Switch Left - IFF OUT"

SimCommsSwitchRight -1 0 0xD1 0 0 0 1 "TQS: COMMS Switch Right - IFF IN"

 

Pro majitele HOTAS Cougar, SimCommsSwitchLeft (pro A-A operace) by měl být naprogramován na přepínač “IFF OUT” a SimCommsSwitchRight (pro A-G operace) na přepínač “IFF IN”. Doporučujeme i ostatním pilotům, aby si tyto velmi užitečné povely nahráli někam k snadnému ovládání.