1.4.3 Přehled činnosti datalinku

Systém umožňuje přijímat a vysílat zprávy až z 8-mi letadel, vybavených IDM uvnitř letky.

Vysílání data linku se spouští 4 - polohovým přepínačem COMM na plynové páce. Stiskem přepínače COMM směrem dovnitř (vpravo) vyvolají informace A-G a směrem ven se spustí přenos A-A informací.

Poznámka: IDM v BMS 4.33je nyní vázán na VHF rádio, jako je to v reálu (UHF je také v reálném tryskáči), i když můžeš v současné době stále vysílat na VHF a odesílat /přijímat data link ve stejnou dobu. To se může změnit v budoucích verzích. 

Přenášené A-A informace obsahují pozici vlastního letounu, výšku, rychlost, směr, číslo v letce a pozici sledovaného cíle vlastními letadly.

A-G informace obsahují zvolený steerpoint, což může být i mark point, “normální” navigační steerpoint nebo FCR pozice kurzoru vzduch - země.

Informace A-A i A-G data linku se můžou být vybrány k zobrazení na HSD MFD formátu, zvolením ADLINK (OSB 16) anebo GDLINK (OSB 17) na HSD Control page (oba jsou ve výchozím nastavení). Když je zvolen ADLINK, zobrazí se pozice členů letky a jejich sledované cíle na HSD. Tyto stejné symboly jsou zobrazeny na FCR za předpokladu, že FCR je je v některém z A-A režimů.

Při zvolení GDLINK, data zobrazí steerpoint (nebo mark point) a na FCR kurzor A-G pozice bude zobrazen na HSD.