7.6.6 Všechno je vzájemně propojené.

Takže řekněme, že jsi v modré jednotce a tvůj velitel mise nařídí všem členům modrých sil nastavit „Team“ frekvenci na 236800. Měl bys otevřít falconbms.cfg a přidat set g_nF1TeamUiFreg 236800, pak jen uložit a zavřít soubor.

Měl bys také změnit přednastavení kanálu 13, aby byl stejně nastaven jako u všech ostatních. K tomu můžeš použít DTC. Pokud to chceš udělat ručně, otevři callsign.ini a změň přednastavení kanálu 13:

 

[Radio]

…..

UHF_13=236800

 

A ulož a zavři soubor.

 

Jsou zde další věcí k zamýšlení, komunikace je založena na frekvenci a zde nemáme „Have Quick“ a „Secure Voice“ (šifrování), když připravujete komunikační plány pro scénář „force-on-force“, uvědomte si, že pokud používáte standardní frekvence (přednastavené) a pokud jsou zde lidští nepřátelé, které můžeš slyšet a oni můžou slyšet tebe. Ty zpravidla neuslyšíme, ale jsme schopni slyšet jejich AI. Nejlepší je pro Červené a Modré jednotky vytvořit komunikační plány, který se bude používat v misi, velitel mise nebo jiný člen letu může zavést „ chattermark „ a postupně rozdělit  všechny jednotky ve svém týmu do různých úkolů, do určených frekvencí. Oficiální definice pro Chattermark je „začít používat určenou rádiovou činnost k omezení rušení komunikace“. Může to být také použito v situaci jako je tato ve Falconu. Velitelé červených a modrých jednotek můžou také spolupracovat při plánování na odlišných frekvencích. Jen si pamatuj a ujisti se, že celá komunikace je všem jasná, taky používání krátkých a kódových slov, může být skutečně velmi důležité při boji „force-on-force“. Nikdy nevíte, kdo právě poslouchá. (takže stále platí „Pozor, nepřítel naslouchá!“)  

 

Jak můžeme vidět, komunikace v Falcon4 BMS má potenciál dostat se do složitého stavu, ale zároveň je také velmi přizpůsobivá a snadno ovladatelná v simulátoru. V reálném světě, 99% doby plánování komunikace je velmi složité a zabere hodně studia, abys věděl na jaké frekvenci hovořit, která je na co a kdy musíš mluvit a s kým.