6.1 Výpočet síly bočního větru

Maximální síla bočního větru při vzletu a přistání závisí na podmínkách dráhy (RCR). Jsou zavedeny 4 podmínky RCR:
 
  • RCR 23: DRY runway
  • RCR 18: LIGHTLY WET runway
  • RCR 12: WET runway
  • RCR 04: ICE runway
Jak vidíš na grafu níže, pro F-16 existují vlastně dvě hranice: jedna při RCR 4 (horší): 20 uzlů a druhá při RCR 23 (optimální): 25 uzlů.
 
Pro výpočet síly protivětru a síly bočního větru zadej do grafu průsečík soustředné čáry označující rychlost větru a přímky, která představuje úhel mezi kurzem dráhy a směrem větru: Kurz RWY: 320° - vítr uvedený v DED: 269° / 21 kts => 320 - 269 = 50°.
 
Najdi na grafu úhly 45° a 60° a křivku pro rychlost 21 uzlů a vlož referenční bod. Přenesením polohy na obě osy dostaneš sílu protivětru s rychlostí 13.5 uzlů a sílu bočního větru s rychlostí 16 uzlech. Tento tréninkový scénář je v rámci limitů letounu F-16.
 
Verze BMS 4.37.3