1.1 Před startem motoru

Při pohledu směrem od zadní levé konzoly, začneme správné nastavení systémů, které začnou fungovat od okamžiku zapnutí napájení z baterií.

 

 

1. Na panelu EXT LIGHTING nastav přepínač MASTER do pozice NORM, přepínač ANTI COLLISION na OFF, přepínač POSITION na STEADY, přepínače WING/TAIL a FUSELAGE do BRT. Všimni si, že přepínače WING/TAIL a FUSELAGE se pohybují společně, protože mají společnou odezvu v BMS. Knoflíky FORM a AERIAL REFUELING nejsou v současné verzi BMS podporovány. Uvědom si, že nyní okamžitě neuvidíš rozsvícení světel, protože letoun není dosud zapojen na zdroj energie. Světla se rozsvítí, když je při startu motoru připojen hlavní generátor.


 

2. Rychlým pohledem nahoru zkontrolujeme AUX COMM panel, zkontrolujeme, jestli je přepínač CNI v poloze BACKUP. Jdeme dál nahoru a zkontrolujeme přepínač MASTER na panelu FUEL je-li v poloze MASTER a krytka vypínače je dole. Ten by měl být správně nastaven u RAMP startu. Knoflík ENG FEED musí být otočen do polohy NORM, aby se zabránilo poruše v palivovém systému v průběhu letu, pokud palivová čerpadla budou mít poruchu. Přepínač TANK INERTING není v BMS podporován a je nefunkční.

3. Na panelu ELEC přepneme přepínač MAIN PWR z OFF na BATT (baterie). Rozsvítí se kontrolky ELEC SYS (výstražný panel), MAIN GEN, STBY GEN a FLCS RDY (ELEC panel). Baterie letadla je nutné otestovat. Zapneme přepínač FLCS PWR TEST na TEST panelu (úplně zadní panel na levé konzoli) bude přepnut z NORM na TEST a přidržíme přepínač v této pozici. Upozorňujeme, že když se to udělá myší, musíme udržet stisknuté tlačítko myši nad aktivní zónou vypínače k simulaci stisknutého přepínače nebo tlačítka v stisknuté poloze.Když je přepínač v poloze TEST přidržen, kontrolky FLCS PMG a ACFT BATT TO FLCS se rozsvítí a FLCS RLY kontrolka zhasne (na ELEC panelu). Na TEST panelu čtyři FLCS PWR kontrolky (ADBC) se rozsvítí signalizující odpovídající energii na FLCC. Kontrolky MAIN GEN a STBY GEN (na ELEC panelu) svítí během tohoto testu.

Nyní můžeš uvolnit FLCS PWR TEST přepínač (uvolnění tlačítka myši). Kontrolky se vrátí do výchozího stavu. Tato kontrola je pastvou pro oči, a není povinná. Ponecháme přepínač MAIN PWR v BATT, protože nyní brzy nastartujeme motor.

 

4. Pojďme nastavit komunikaci, tak budeme okamžitě připraveni použít rádio po startu motoru. Posuneme se vpřed na panel AUDIO 1, zde otočíme knoflíkem hlasitosti COMM1 (UHF) z OFF ve směru hodinových ručiček, až do krajní polohy INC, to samé uděláme u přepínače COMM 2 (VHF). Všimni si, že první krok proti směru hodinových ručiček přepne u knoflíku z pozice ON na OFF. Měj na paměti, aby záloha na UHF panelu fungovala, knoflík hlasitosti COMM1 na panelu AUDIO 1 musí být mimo pozici OFF.


Dva knoflíky přepínání režimu pro COMM 1 a COMM 2 by již měli být nastaveny na SQL a nemusí se s nimi hýbat při ramp startu. Nemají žádnou funkci, stejně jako přepínač CNI v poloze BACKUP. Nastavte přepínače hlasitosti MSL a TREAT z 12. hodiny. Tyto dva knoflíky nemají spínače ON/OFF v pozici proti směru hodinových ručiček, ale velmi často se na ně zapomíná, což může způsobit problémy, pokud si nevšimnete, že jsi uzamknutrí nebo pod palbou.

V BMS 4.33 je nově zrealizovaný knoflík ILS, nyní musí být systém ILS napájen, aby fungoval. Hlasitost zvuku u ILS není zrealizovaná; je zde zatím jen funkce VYP/ZAP (ON/OFF). Hlasitost interkomu funguje a ovládá všechny zvuky běžně slyšitelní v sluchátkách pilota. Takže tyto knoflíky bychom měli mít vždy nastaveny v maximální pozici ve směru hodinových ručiček (standard).

5. Posuneme se dopředu na záložní UHF panellevý spodní knoflík k nastavení funkce, přepneme z polohy OFF na BOTH a pravý knoflík k nastavení režimů nastavíme na MNL nebo PRESET nebo GRD, v závislosti na brífingu. MNL konfiguruje záložní UHF panel s použitím manuálně nastavených

frekvencí, která může být nastavena 5 menšími knoflíky. V PRESET je rádio naladěno na vybraný kanál (6 je výchozí nastavení) a GRD nastavení záložní UHF na GUARD UHF (243.000). Uvědomte si, že F-16 má pouze záložní rádio pro UHF a ne pro VHF. Záložní UHF rádio funguje pouze, pokud je spínač CNI v poloze BACKUP. Doporučujeme nastavit záložní rádio správně podle informací lídra, aby každý člen letu byl v případě potřeby schopen komunikovat. Ve skutečnosti přepnutím CNI na záložní rádio UHF je vaším jediným komunikačním prostředkem. V tomto případě, frekvence věže 292.30 může být zadána ručně v  kmitočtovém okně kliknutím na odpovídající ovládací knoflíky. Po nastavení, bude dostupná komunikace s věží Kunsan v Záložním režimu. Vyber COM1 stránky UFC; bude zobrazena následující stránka:

Když UFC bude napájen, DED nám řekne, UHF je v Záložním režimu (BACKUP mode) a 292.30 je nastaveno v MNL okně a aktivní nastavení PRESET je kanál 6.

6. Vzhledem k tomu, že se nenachází nic k nastavení na palubní desce v průběhu této části, přejdeme na pravou konzoli. Jestliže budeme potřebovat osvětlení kabiny, můžeme nastavit odpovídající osvětlení na LIGHTING panelu.

PRIMARY INST PNL (podsvícení) a DATA ENTRY DISPLAY (DED&PFD) a FLOOD CONSOLES (všechny lampy v kabině) lze otočit maximálně ve směru hodinových ručiček. Podsvícení knoflíků není funkční. Vzhledem k tomu, že letadlo zatím nemá energii, osvětlení kabiny se nerozsvítí po přepnutí přepínače, ale až příslušní sběrnice bude mít energii.

POZNÁMKA: u nočních RAMP startů jsou k dispozici lampičky. Ty se rozsvítí CONSOLES, jakmile je spínač MAIN PWR v poloze BATT, takže pro noční RAMP start použijeme MAIN PWR přepínač (SHIFT+s), následuje rozsvícení lamp k osvětlení kokpitu, což nám umožní snadněji pokračovat v RAMP startu.

 

7. Poslední kontrolní položkou v této části, bude konzole AIRCOND a ujistíme se, že přepínač AIR SOURCE je nastaven na NORM. Pokud se tak nestane, bude to mít za následek rozsvícení výstražného světla EQUIP HOT, jakmile bude systém napájen hlavním generátorem, protože nebude správně chlazen.