4B.1 Taktické obraty 2 letadla

Delayed 90° Turns „Obrat s přesunem o 90°“
 
Obrat Delayed Turns se počítá a provádí tak, aby let, který je v současné době ve formaci "Spread" nebo "LAB" (obvykle 0,5-1nm mezi letadly), dokázal udržet formaci a vzdálenost po provedeném obratu o 90°. Obrat se provádí o 90° v hladině, a v rozsahu briefinku nebo standardní domluvené rychlosti.
U zpožděném obratu se pilot na vnější straně zatáčky vždy otáčí jako první. Nemusí to být vedoucí letu nebo lídr elementu.
Vzhledem k tomu, že Delayed turns vyžadují otočení směrem k letadlu, je úkolem wingmana nezpůsobit konflikt s lídrem, a aby se vyhnul případným nebezpečným situacím.
Při výcviku se dvěma lidskými piloty je osvědčeným postupem, že pilot na křídle musí před provedením manévru potvrdit příkaz k zatáčce od vedoucího letu, aby se ujistil, že obě posádky vědí o následující zatáčce.
Delayed 90 vpravo
 
Delayed 45° Turn „Obrat s přesunem o 45°“
 
Obrat Delayed 45° turn je velmi podobný obratu Delayed 90° turn. Začátek letu je v „Spread/LAB“. Pilot na vnější straně zatáčky zahájí obrat. Wingman je vždy zodpovědný za bezproblémové provedení obratu, bez konfliktu.
 
Delayed 45 vpravo
 
Hook Turn
 
Obrat Hook bude opět zahájen ve formaci „Spread/LAB“. Tento obrat je synchronizovaný manévr na úrovni domluvené rychlosti. To znamená, že oba letouny zahajují zatáčku současně. Wingman je vždy zodpovědný za bezproblémové provedení obratu, bez konfliktu.
Tento obrat je ideální pro CAP.
 
Hook vlevo
 
 
Cross Turn
 
Cross obrat začíná ve formaci „Spread/LAB“. Tento obrat je synchronizovaný manévr při domluvené rychlosti.
To znamená, že oba letouny zahajují zatáčku současně. Wingman je vždy zodpovědný za bezproblémové provedení obratu, bez konfliktu. Uvědom si: tento obrat vyžaduje velký kus vizuálního povědomí o situaci k zabránění střetu, protože letadla se dostanou velmi blízko k sobě.
Tenro obrat je ideální ke kontrole na 6. hodině.
Cross Turn
 
 
In Place 90
 
Tento obrat je synchronizovaný manévr na úrovni dohodnuté rychlosti, obrat začíná ve formaci Spread/LAB. Wingman je opět zodpovědný za bezproblémové provedení obratu, bez konfliktu.
Tento obrat se často používá při taktickém obratu k domácí základně.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                      In Place 90 - vlevo
 
 
Shackle
 
K rychlému vystřídání polohy obou letadel se často používá manévr Shackle.
Pokud to nadmořská výška a situace hrozeb dovolí, provede wingman obrat pod lídrem letu.
Opět, wingman odpovědny za bez kolizní situaci.
 
Zejména při provádění křížového obratu se po něm často používá Shackle, aby se letoun vrátil do těsnější formace se Spread/LAB.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Verze BMS 4.37.3