4B.2 Mise

 
V této misi nepoužívej režim Freeze – pokud potřebuješ trénink přerušit, použij funkci Pause.
 
V tomto výcviku usedni na místo wingmana. Tato mise začne mezi STPT 1 a 2 v FL200 s rychlostí 350-410 kts. Až k STPT2 poletíš ve formaci Fighting Wing. Zatím nebudou prováděny žádné taktické obraty. U STPT 2 vyzve lídr letu k vytvoření formace “Spread”. Přejdi do Spread vlevo s 1NM, kurz 093°.
 
Použij A-A TACAN k změření vzdálenosti k lídrovy letu. Dalším nástrojem k, který můžeš použít ke zvýšení SA (situačního povědomí) je HSD a HMCS. HSD je dobrá pomůcka k zjištění, kde se nachází lídr ve vzhledem k tvé pozici. HMCS je dobrý pro kontrolu, zda jsi ve správné formaci vzhledem k tvému lídru letu. Například, mezi STPT 2-4 je kurz 093°: pokud vidíš svého lídra v HMCS v kurzu 183° (takzvaná “3-9 line”) a A-A TACAN ukazuje 1NM při 350 uzly, jsi na pozici. K STPT 4 máš čas k vytvoření a udržení formace. Od STPT 4 začíná série taktických obratů.
Stanovená rychlost pro všechny nadcházející obraty je 350 uzlů. V závislosti na nadmořské výšce, zatížení a odporu je třeba tuto stanovenou rychlost udržovat, stejně jako aktuální výšku 20000 stop. Použij plyn, náklon a odpovídající sílu - G (většinou okolo 2G) k provedení obratu v uvedených parametrech.
Ze začátku to bude velmi těžké, protože musíš letět velmi přesně a naučit se efektivně používat plyn a knipl. Cílem je opět, ukončit tuto zatáčku v obráceně rozvržené formaci v téměř stejné vzdálenosti, výšce a rychlosti.
Abys věděl, kdy se máš otočit, probereme si příště pokyny k obratu.
 
Jak možná víš, AI v BMS nemá žádné přímé příkazy, ani možnost vydat pokyn pro zahájení zatáčky. To v podstatě znamená, že musíš neustále vizuálně sledovat velitele letu. To ovšem není daleko od reálného života, protože v některých případech se taktické obraty provádějí potichu (= Ziplip), bez jakékoliv komunikace.
Jak můžeš vidět na obrázku vpravo letka provádí Delayed 90 left turn.
Tvůj pokyn k zahájení zatáčky je, když tvůj velitel letu je na 4. hodině (levá zatáčka) nebo na 8. hodině (pravá zatáčka).
Na STPT 4, let provede “Delayed 90 left turn”. Buď soustředěný, vyhni se střetu v zatáčce s tvým velitelem letu a proveď zatáčku, jak je vysvětleno již dříve. Nový kurz je 003°.
Po odvalu zkontroluj vzdálenost a pozici vůči svému veliteli. Úkolem wingmana je vždy se vrátit do formace. Nyní by ses měl nacházet v poloze “Spread right” s odstupem 1NM.
Na STPT 5 velitel letu zahájí obrat “Delayed 90” vpravo, k získání kurzu 093°. Opět zkontroluj pozici, a zkontroluj, kde se tvůj velitel nalézá během obratu, a počkej na pokyn. Nyní se nacházíš v pozici “Spread left” s odstupem 1NM.
O 10NM později na STPT 6 tvůj let provede zatáčku “Delayed 45” vlevo (kurz 040°) a na STPT 7 další zatáčku “Delayed 90” vpravo (kurz 128°).
V STPT 8 (“Spread left” s 1NM). A další v STPT 9 „Delayed 45" vlevo.
Tyto poměrně rychlé postupy jsou obvyklé, protože v určitých případech musí let poměrně často měnit směr.
 
Buďme upřímní: v prostředí taktických misí nikdo nebude provádět přesné 2G 350kts "jumbo" taktické obraty.
Budou prováděny méně přesně a agresivněji, zejména pokud hrozí nějaké nebezpečí. Cílem je, abys po tomto výcviku znal nazpaměť, jak se provádí taktický obrat, pokud velitel letu nařídí provést "Hook turn" doprava, abyste se vyhnuli čtyřmístnému SU-35, který na vás letí. Pokud nebudeš muset přemýšlet, jak to provést, jsi připraven.
 
Dobrá, ještě jsme s tímto výcvikem neskončili. Když už mluvíme o “Hook turns”, budou další na řadě.
 
Tvůj let bude nyní po dobu 12 minut v CAP prostoru mezi STPT 10 a 11. Vytvoř formaci Spread vpravo s 1NM, když tvůj let dosáhne STPT 10.
Všechny zatáčky budou prováděny na pravou stranu. Platí stejné parametry (rychlost, výška) jako dříve. Může se stát, že AI zvýší rychlost při dokončení zatáčky. V případě potřeby se přizpůsob.
Můžeš také vyzkoušet Cross zatáčky, pokud to tvoje pozice a SA dovolí.
 
Po uplynutí doby CAP se můžeš rozhodnout přistát v Gunsanu nebo znovu spustit tuto misi a trénovat tuto důležitou dovednost, aby ses stal lepším wingmanem a taktickým partnerem.
 
Verze BMS 4.37.3