17A.3 Základní zachycení

Tato tréninková mise začíná kontaktem před čumákem v 40 Nm s požadavkem, abyste před střelbou vizuálně identifikovali (VID) bogey. Pokud udržíš kontakt na svém čumáku, skončíš v čelním průletu.
Pravděpodobně budeš mít čas identifikovat typ letadla, když se kolem tebe mihne, ale než to uděláš, nebudeš už v dobré pozici, abyste ho mohli sestřelit z oblohy.
 
Pokud bandita pokračuje v přímém směru, musíš se nyní otočit zpět k němu a pronásledovat ho, než se s ním skutečně utkáš se svými zbraněmi. Tím ztrácíte čas a palivo.
 
Abychom se této situaci vyhnuli, létáme na záchytných profilech. Existuje mnoho typů záchytných profilů. Nejběžnější jsou základní a jednostranné vychýlení „Single side Offset“. Jedná se v podstatě o stejné profily. SSO se provádí z větší vzdálenosti, aby se minimalizovala možnost nepřítele zaměřit tě svým radarem, pokud je jím vybaven. Základní zachycení se obvykle provádí na nemanévrujících nestíhacích letounech.
 
Základní profil zachycení se skládá z 5 kroků:
 
  1. Zjistit a přiblížit se k cíli, získat rychlost a výškovou převahu.
  2. Vychýlení pro manévrovací prostor.
  3. Sledování parametrů a vzdálenosti.
  4. Přímo pronásleduj.
  5. VID & střelba.
 
Získejte radarový kontakt cíle a vyhodnoť jeho rychlost, výšku, vzdálenost a počáteční aspect angle. Zvyš rychlost, abys rychleji uzavřel mezeru, a získejte výškovou převahu, abys protivníkovi ztížili sledování.
 
Přibližně 20 Nm od svého cíle udělej odklon na jednu stranu, abys získal prostor pro boční obrat. Ale na kterou stranu zatočit? Nejdříve urči, na které straně dráhy letu cíle se nacházíš, a po podle jeho aspect angle. To je strana, na které budeš chtít zůstat a z které budeš později útočit, protože je to nejkratší cesta na šestou hodinu cíle a vyhneš se tomu, abys letěl před jeho čumák. Takže pokud MFD zobrazuje polohu vpravo, zatoč (opačně, než ukazuje, t.j. doleva) k udržení kontaktu na pravé straně MFD. Pokud ti ukazuje levý úhel, zatoč (doprava), umístění kontaktu na levé straně MFD. Pokud má kontakt polohu 180°, nezáleží na tom, na kterou stranu zatočíš. 
 
Jakmile se rozhodneš na kterou stranu se otočit, musíš určit, jak moc se otočíš. Čím větší je apect angele, tím větší prostor při obratu budeš muset vytvořit; pokud je aspect angle malý, budeš muset vytvořit menší prostor při obratu.
Při vyšší odchylce obratu se snaž udržet radarový kontakt blízko boční strany MFD, ale dávej pozor, abys ho neztratil překročením limitů (gimbalu) antény FCR.
 
Pokračuj ve sledování aspect angle, úhlu natočení antény a dosahu. Pokud cíl pokračuje v přímém letu a zdánlivě si neuvědomuje tvou přítomnost, aspect angle se bude snižovat, ATA se zvýší a možná budeš muset zatočit ke kontaktu, abys neztratil stopu v FCR. Použij TLL v HUD a nenech ho překročit 50°. Vzdálenost k cíli se sníží. Pokud si všimneš, že se aspect angle začne zvětšovat, pak bogey tě pravděpodobně detekoval a otáčí se směrem k tobě, aby tě připravil prostor při zatáčení.
 
Jakmile aspect angle dosáhne 120°, je čas na ryzí pronásledování cíle „bogey“. Obvykle se to děje okolo 6-8 Nm. Bez ohledu na hodnotu úhlu, přejdi na čisté pronásledování nejpozději do 5 Nm. Použij TLL, aby ti pomohl přivést cíl „bogey“ do zorného úhlu HUD a pokus se VID letadlo. Po pozitivní identifikaci nepřítele můžeš vystřelit infračervenou raketu. K vystřelení Mike, nemusíš být za banditou a správné pronásledování tě pravděpodobně navede k parametrům pro správný výstřel. Chceš-li vystřelit Papa, možná budeš muset během obratu manévrovat za cíl.
 
Verze BMS 4.37.3