4.3.2 Stránka SIMULATION
4.3.2.1 SKILL LEVEL A RATING
- SKILL LEVEL
- RAELISM RATING
- Ace 100%
- Veteran 80%
- Rookie 58%
- Cadet 2%
- Recruit 0%
Toto ohodnocení se používá při výpočtu hodnocení pilota v Logbooku, čím je vyšší hodnocení tím je vyšší skóre, které může být dosaženo. To samozřejmě ovlivňuje tvé skóre v Instant Action, tvůj Ace Factor a počet Mission Points, které byly dosaženy při letu v kampani.
Nastavení funkcí jako Smart Scaling, Radio Calls Use Bullseys, Display Infobar, Display Radio Subtitles, User Messages a ACMI File Size nebudou mít vliv na hodnotu Realism Rating.
4.3.2.2 NASTAVENÍ OVLIVŇUJÍCÍ REALITU
- FLIGHT MODEL
V uživatelském rozhraní jsou k dispozici čtyři letové modely:
- Accurate používá úplný Advenced Flight Model (AFM).
- Moderate používá AFM bez boční asymetrie.
- Simplified je původní „Accurate“ letový model od Microprose (OFM).
- Easy poskytuje původní „Simplified“ letový model.
Samozřejmě, preferovanou a výchozím nastavením je Accurate AFM. Vyspělý letový model v BMS je považován za bezprecedentní u PC leteckých simulátorů. Založen je na úplném fyzickém modelu vzdušných a pozemních operací. Ten je doplněn o systém řízení letu F-16, který je věrný model skutečného systému používaného v běžných inventářích tryskáčů.
Kombinace těchto modelů vytváří zcela odlišný pocit o proti jakékoliv předchozí verzi F-16 (nebo pokud na to přijde, nějakého jiného rovnocenného simu). Existuje na webu celá řada článků, které jsou k dispozici, od autora kódu modelů a ti co mají zájem, budou mít určitě fascinující čtením. A všichni ostatní, sedněte do tryskáče a užívejte si!
Poznámka: Doporučujeme použít joystik/sidestik ovládaný tlakovými senzory, k získání co největšího realistického zážitku.
- WEAPONT EFFECT
Máme zde tři možnosti: Accurate, Enhanced nebo Exggerated.
Toto nastavení má vliv na poloměr a rozsah poškození každou zbraní. Accurate je reálné nastavení. Další nastavení bude vyžadovat střední (Enhanced) nebo nízkou (Exggerated) přesnost k zničení cíle.
- AUTOPILOT
Máme zde tři různé možnosti:
3 Axis:
Toto nastavení je nejvíce realistické. Autopilot se chová přesně jako ve skutečném jetu.
AP je ovládán pomocí dvou přepínačů (ROLL a PITCH) na panelu MISC. Další informace jsou v
TO-BMS1F-16CM-1.pdf pro informace o tom, jak funguje AP.
Streetpoint:
AP Streetpoint nám poskytuje dvě možnosti:
První, můžeme aktivovat AP 3 Axis, kliknutím na přepínač PITCH v panelu MISC. Chová se stejně jako nastavení AP 3 Axis.
Druhá, stiskni klávesu “A“ k aktivaci AP Steerpoint. Ten bude dělat následující:
o Míří přímo k dalšímu Sterpointu (STPT).
o Pokud je aktuální STPT dosažen, přepne se automaticky na další.
o Udržuje aktuální výšku nad STPT.
o Kontroluje nastavení plynu
o Snaží se být na STPT v určeném TOS (Time Over Steerpoint).
Poznámka: Pokud je aktivní Steerpoint AP, pak nemáme kontrolu nad svým letadlem (nad kniplem a plynem).
Klávesa "A" na klávesnici zapíná/vypíná Steerpoint AP. Můžeš přejít na nastavení 3 Axis AP. První stisknutí klávesy deaktivuje 3 Axis AP, druhé stisknutí aktivuje Steerpoint AP. Stejně tak, režim Steerpoint AP může být deaktivován dvojitým kliknutím na přepínač PITCH, stejně jako na klávesu "A" .
Combat:
Combat AP dělá téměř vše. Navíc k Steerpoint AP je k dispozici následující:
o V blízkosti tankeru provede natankování, pokud bylo požádáno o tankování.
o Vzlétne nebo přistane s letadlem (budete muset zasunout/vysunout podvozek).
o Bude pojíždět na vzletovou dráhu a zpět na stojánku.
o Zaútočí nebo unikne před nepřátelskými stíhači (jsou-li v dosahu)
o Zaútočí na určené cíle.
Poznámka: Pokud je aktivní Combat AP, pak nemáme kontrolu nad svým letadlem (nad kniplem a plynem).
Klávesa "A" na klávesnici zapíná/vypíná Combat AP. Přepínač PITCH se pohybuje ze střední polohy do horní polohy a zpět. 3 Axis AP nefunguje, pokud je nastaven Combat AP v uživatelském rozhraní. Přepínače ROLL a PITCH nemusí fungovat realisticky v kokpitu. Nicméně, můžeme deaktivovat Combat AP pravým kliknutím na přepínač PITCH.
- REFUELING
Můžeme vybrat ze tří možností Air Refueling: Realistic, Simplified a Easy.
V nastavení Realistic budeme mít nejvyšší pracovní vytížení. Musíme dávat pozor na svou rychlost, výšku polohu a rychlost přiblížení a to vše najednou. Po připojení k tankovacímu ramenu musíš udržet své letadlo v limitu obálky ramene nebo se tankovací rameno odpojí.
U ostatních dvou režimů můžeme snížit úroveň obtížnosti na střední (Simplified) nebo nízkou (Easy). I když je stále naším úkolem dostat letoun do blízkosti tankeru, obtížnost dostat se tam a zůstat u tankovacího ramene je snížena. Vstupy od plynu a kniplu jsou mnohem plynulejší a tolerance chyb je mnohem větší.
- PADLOCKING
Padlocking (vizuální zámek) nám může pomoci udržet objekty jako letadla, pozemní jednotky nebo rakety v dohledu. Vizuálně uzamkneš pohled (poznámka: nemá nic společného s radarovým zámkem) na objekt. Objekt je zobrazen ve středu obrazovky, orámován malým zeleným rámečkem.
Maximální dosah padlocking je 8nm. Všechny objekty v této bublině mohoou být uzamknuty pomocí příkazu příslušného tlačítka. Objekty s velkou prioritou (jako přilétající rakety) budou vybrány jako první, i když budou ve větší vzdálenosti než jiné objekty s nižší prioritou, např.: nepřátelské pozemní jednotky.
Realistic: Vizuální zámek funguje pouze v případě, že objekt je v zorném poli (musíš se
dívat přímo na objekt).
Enhanced: Objekty můžou být uzamknuty v dosahu, bez ohledu kterým směrem se díváš.
Disabled: Padlocking je zakázán.
- Invulnerability
Pokud je zaškrtnuto, budeš nezranitelný. Kolize s objekty, zemí nebo pokud jsi byl zasažen, zbraně nemohou poškodit tvé letadlo. Může to být užitečné pro určitý výcvik, kde se používá záznam ACMI.
- Unlimited Fuel
Pokud bude zaškrtnuto toto políčko, budeš mít neomezené palivo.
- Unlimited Chaff & Flares
Po zatržení tohoto nastavení, můžeš odhodit tolik radarových návnad a světlic, kolik chceš. Není omezené určité množství radarových návnad a světlic podle typu vybraného letounu.
- No Collisions
Je-li aktivováno políčko, detekce kolize je vypnuto. Tím se zabrání explozi způsobené kolizí s objekty jako jsou budovy nebo jiná letadla nebo padáky. To neplatí pro zemi, která je stále smrtelná, pokud se ji dotkneš příliš tvrdě.
- No Blackout
Pokud je vybraná tato volba, G síla nebude mít žádný vliv a nedojde k GLOC. To platí pro oba blackout i redout.
- Lebels
Pokud je zapnuto toto nastavení, všechny pozemní jednotky, lodě a letadla budou mít zobrazenu jmenovku příslušného názvu. To umožňuje snadnou identifikaci.
4.3.2.3 NASTEVENÍ NEOVLIVŇUJÍCÍ REALITU
- Radio Calls USE Bullseye
Pokud je zaškrtnuto, AWACS bude používat bullseye informace, namísto kurzu a vzdálenosti.
- Display Infobar
Aktivací této možnosti se zobrazí další informace o aktuálním externím pohledu na objekt v dolní části obrazovky. Tato funkce může být také přepnuta vyvoláním příkazu "ToggleInfoBar", zatímco jsme v 3D. Barva a typ zobrazených informací nejde přizpůsobit. GS odkazuje na "Ground Speed", zatímco IAS je zkratka pro "indikovaná vzdušná rychlost". Tato funkce funguje pouze u vnějších pohledů.
- Display Radio Subtitles
Při aktivaci této funkce je možné zobrazit rádiové zprávy, které slyšíme ve světě Falcona. Tato funkce lze vybrat na obrazovce nastavení UI; nicméně může být dočasně přepnuta stiskem klávesy vyvolané příkazem „ToggleSubTitles“. Při standardním nastavení, zpráva se zobrazí hlášení po dobu 10 sekund a až 10 zpráv budou zobrazeny ve stejnou dobu. Když je zobrazeno více zpráv, ty novější jsou přidány do spodní části displeje a pohybují se vzhůru, jak starší zprávy jsou postupně odstraňovány.
- User Messages
Aktivací budou uživateli zobrazeny chatovací zprávy, když je ve 3D světě. V opačném případě budou ignorovány. Chat rámeček se aktivuje příkazem „SimOpenChatBox“ Shift t .
- ACMI File Size
Můžete definovat maximální velikost souboru ACMI; když je dosažena velikost tohoto souboru bude vygenerován nový soubor ACMI. Kompletní nahrávka ACMI se rozdělí do několika souborů; čím je hodnota nižší, tím více souborů obvykle dostanete. Nemá to vliv na výkon při importu souborů; budeme mít více nebo méně souborů stejného letu, toto je jen otázka priorit.
- Smart Scaling
Smart Scaling je nastavení určené pro kompenzaci faktu, jakým se díváme na 3D svět Falcona při relativně nízkém rozlišení, s výrazně nižší zrakovou ostrostí než v reálném životě. Dokonce UltraHD (jako 4K) obrazovky jsou velmi limitované ve srovnání s lidským zrakem. Smart Scaling není lineární a více zvětší velikost vzdálenějších objektů, než zvýší velikost blízkých objektů.
Doporučujeme používat toto nastavení, protože algoritmus BMS Smart Scaling je založen na vědeckých studiích o vnímání výpočetní techniky a stejné efekty se používají v profesionálních simulátorech.Výše uvedený obrázek ilustruje Smart Scaling VYP. (nahoře) a ZAP. (dole) v odlišných vizuálních vzdálenostech.