4.3.2 Stránka SIMULATION

Výše uvedený obrázek zobrazuje výchozí nastavení
 
4.3.2.1 SKILL LEVEL A RATING
  • SKILL LEVEL
Můžeme si vybrat z pěti předdefinovaných úrovní dovedností (SKILL LEVEL): Ace, Veteran, Rookie, Cadet a Recruit.Pak níže zobrazený REALISM RATING se odpovídajícím způsobem změní. Další nastavení REALISM RATING se také změní v závislosti na našem dalším nastavení.
  • RAELISM RATING
V závislosti na našem nastavení (ať už individuálním nebo předdefinovaným SKILL LEVEL) bude REALISM RATING vždy upraven. Rozsah se pohybuje od 0 (nejnižší) do 100 (nejvyšší) v procentech. Předdefinované SKILL LEVEL mají následující ohodnocení:
 
  •  Ace                    100%
  • Veteran               80%
  • Rookie                 58%
  • Cadet                   2%
  • Recruit                 0%
 

Toto ohodnocení se používá při výpočtu hodnocení pilota v Logbooku, čím je vyšší hodnocení tím je vyšší skóre, které může být dosaženo. To samozřejmě ovlivňuje tvé skóre v Instant Action, tvůj Ace Factor a počet Mission Points, které byly dosaženy při letu v kampani.

Nastavení funkcí jako Smart Scaling, Radio Calls Use Bullseys, Display Infobar, Display Radio Subtitles, User Messages a ACMI File Size nebudou mít vliv na hodnotu Realism Rating.

 

4.3.2.2 NASTAVENÍ OVLIVŇUJÍCÍ REALITU

  • FLIGHT MODEL

V uživatelském rozhraní jsou k dispozici čtyři letové modely:

  • Accurate používá úplný Advenced Flight Model (AFM).
  • Moderate používá AFM bez boční asymetrie.
  • Simplified je původní „Accurate“ letový model od Microprose (OFM).
  • Easy poskytuje původní „Simplified“ letový model.

Samozřejmě, preferovanou a výchozím nastavením je Accurate AFM. Vyspělý letový model v BMS je považován za bezprecedentní u PC leteckých simulátorů. Založen je na úplném fyzickém modelu vzdušných a pozemních operací. Ten je doplněn o systém řízení letu F-16, který je věrný model skutečného systému používaného v běžných inventářích tryskáčů. 

Kombinace těchto modelů vytváří zcela odlišný pocit o proti jakékoliv předchozí verzi F-16 (nebo pokud na to přijde, nějakého jiného rovnocenného simu). Existuje na webu celá řada článků, které jsou k dispozici, od autora kódu modelů a ti co mají zájem, budou mít určitě fascinující čtením. A všichni ostatní, sedněte do tryskáče a užívejte si!  

  

Poznámka: Doporučujeme použít joystik/sidestik ovládaný tlakovými senzory, k získání co největšího realistického zážitku.

  • WEAPONT EFFECT

Máme zde tři možnosti: AccurateEnhanced nebo Exggerated.

Toto nastavení má vliv na poloměr a rozsah poškození každou zbraní. Accurate je reálné nastavení. Další nastavení bude vyžadovat střední (Enhanced) nebo nízkou (Exggerated) přesnost k zničení cíle.

  • AUTOPILOT

        Máme zde tři různé možnosti: 

        3 Axis:

            Toto nastavení je nejvíce realistické. Autopilot se chová přesně jako ve skutečném jetu. 

             AP je ovládán pomocí dvou přepínačů (ROLL a PITCH) na panelu MISC. Další informace jsou v 

           TO-BMS1F-16CM-1.pdf pro informace o tom, jak funguje AP.

        Streetpoint:

AP Streetpoint nám poskytuje dvě možnosti:

První, můžeme aktivovat AP 3 Axis, kliknutím na přepínač PITCH v panelu MISC. Chová se stejně jako nastavení AP 3 Axis.

Druhá, stiskni klávesu “A“ k aktivaci AP Steerpoint. Ten bude dělat následující:

o   Míří přímo k dalšímu Sterpointu (STPT).

o   Pokud je aktuální STPT dosažen, přepne se automaticky na další.

o   Udržuje aktuální výšku nad STPT.

o   Kontroluje nastavení plynu

o   Snaží se být na STPT v určeném TOS (Time Over Steerpoint).

 

Poznámka: Pokud je aktivní Steerpoint AP, pak nemáme kontrolu nad svým letadlem (nad kniplem a plynem).

Klávesa "A" na klávesnici zapíná/vypíná Steerpoint AP. Můžeš přejít na nastavení 3 Axis AP. První stisknutí klávesy deaktivuje 3 Axis AP, druhé stisknutí aktivuje Steerpoint AP. Stejně tak, režim Steerpoint AP může být deaktivován dvojitým kliknutím na přepínač PITCH, stejně jako na klávesu "A" .

        Combat:

Combat AP dělá téměř vše. Navíc k Steerpoint AP je k dispozici následující:

o   V blízkosti tankeru provede natankování, pokud bylo požádáno o tankování.

o   Vzlétne nebo přistane s letadlem (budete muset zasunout/vysunout podvozek).

o   Bude pojíždět na vzletovou dráhu a zpět na stojánku.

o   Zaútočí nebo unikne před nepřátelskými stíhači (jsou-li v dosahu)

o   Zaútočí na určené cíle.

   Poznámka: Pokud je aktivní Combat AP, pak nemáme kontrolu nad svým letadlem (nad kniplem a plynem).

Klávesa "A" na klávesnici zapíná/vypíná Combat AP. Přepínač PITCH se pohybuje ze střední polohy do horní polohy a zpět. 3 Axis AP nefunguje, pokud je nastaven Combat AP v uživatelském rozhraní. Přepínače ROLL a PITCH nemusí fungovat realisticky v kokpitu. Nicméně, můžeme deaktivovat Combat AP pravým kliknutím na přepínač PITCH.

  • REFUELING

Můžeme vybrat ze tří možností Air Refueling: Realistic, Simplified a Easy.

V nastavení Realistic budeme mít nejvyšší pracovní vytížení. Musíme dávat pozor na svou rychlost, výšku polohu a rychlost přiblížení a to vše najednou. Po připojení k tankovacímu ramenu musíš udržet své letadlo v limitu obálky ramene nebo se tankovací rameno odpojí.

U ostatních dvou režimů můžeme snížit úroveň obtížnosti na střední (Simplified) nebo nízkou (Easy). I když je stále naším úkolem dostat letoun do blízkosti tankeru, obtížnost dostat se tam a zůstat u tankovacího ramene je snížena. Vstupy od plynu a kniplu jsou mnohem plynulejší a tolerance chyb je mnohem větší.

  • PADLOCKING

Padlocking (vizuální zámek) nám může pomoci udržet objekty jako letadla, pozemní jednotky nebo rakety v dohledu. Vizuálně uzamkneš pohled (poznámka: nemá nic společného s radarovým zámkem) na objekt. Objekt je zobrazen ve středu obrazovky, orámován malým zeleným rámečkem.

Maximální dosah padlocking je 8nm. Všechny objekty v této bublině mohoou být uzamknuty pomocí příkazu příslušného tlačítka. Objekty s velkou prioritou (jako přilétající rakety) budou vybrány jako první, i když budou ve větší vzdálenosti než jiné objekty s nižší prioritou, např.: nepřátelské pozemní jednotky. 

Realistic:                       Vizuální zámek funguje pouze v případě, že objekt je v zorném poli (musíš se

                                    dívat přímo na objekt).

Enhanced:                    Objekty můžou být uzamknuty v dosahu, bez ohledu kterým směrem se díváš.

Disabled:                      Padlocking je zakázán.

 
  • Invulnerability

Pokud je zaškrtnuto, budeš nezranitelný. Kolize s objekty, zemí nebo pokud jsi byl zasažen, zbraně nemohou poškodit tvé letadlo. Může to být užitečné pro určitý výcvik, kde se používá záznam ACMI.

  • Unlimited Fuel

Pokud bude zaškrtnuto toto políčko, budeš mít neomezené palivo.

  • Unlimited Chaff & Flares

Po zatržení tohoto nastavení, můžeš odhodit tolik radarových návnad a světlic, kolik chceš. Není omezené určité množství radarových návnad a světlic podle typu vybraného letounu.

  • No Collisions

Je-li aktivováno políčko, detekce kolize je vypnuto. Tím se zabrání explozi způsobené kolizí s objekty jako jsou budovy nebo jiná letadla nebo padáky. To neplatí pro zemi, která je stále smrtelná, pokud se ji dotkneš příliš tvrdě.

  • No Blackout

Pokud je vybraná tato volba, G síla nebude mít žádný vliv a nedojde k GLOC. To platí pro oba blackout i redout.

  • Lebels

Pokud je zapnuto toto nastavení, všechny pozemní jednotky, lodě a letadla budou mít zobrazenu jmenovku příslušného názvu. To umožňuje snadnou identifikaci.

 

4.3.2.3 NASTEVENÍ NEOVLIVŇUJÍCÍ REALITU

  • Radio Calls USE Bullseye

Pokud je zaškrtnuto, AWACS bude používat bullseye informace, namísto kurzu a vzdálenosti.

  • Display Infobar

Aktivací této možnosti se zobrazí další informace o aktuálním externím pohledu na objekt v dolní části obrazovky. Tato funkce může být také přepnuta vyvoláním příkazu "ToggleInfoBar", zatímco jsme v 3D. Barva a typ zobrazených informací nejde přizpůsobit. GS odkazuje na "Ground Speed", zatímco IAS je zkratka pro "indikovaná vzdušná rychlost". Tato funkce funguje pouze u vnějších pohledů.

  • Display Radio Subtitles

Při aktivaci této funkce je možné zobrazit rádiové zprávy, které slyšíme ve světě Falcona. Tato funkce lze vybrat na obrazovce nastavení UI; nicméně může být dočasně přepnuta stiskem klávesy vyvolané příkazem „ToggleSubTitles“. Při standardním nastavení, zpráva se zobrazí hlášení po dobu 10 sekund a až 10 zpráv budou zobrazeny ve stejnou dobu. Když je zobrazeno více zpráv, ty novější jsou přidány do spodní části displeje a pohybují se vzhůru, jak starší zprávy jsou postupně odstraňovány.

  • User Messages

Aktivací budou uživateli zobrazeny chatovací zprávy, když je ve 3D světě. V opačném případě budou ignorovány. Chat rámeček se aktivuje příkazem „SimOpenChatBox“  Shift t  .

  • ACMI File Size

Můžete definovat maximální velikost souboru ACMI; když je dosažena velikost tohoto souboru bude vygenerován nový soubor ACMI. Kompletní nahrávka ACMI se rozdělí do několika souborů; čím je hodnota nižší, tím více souborů obvykle dostanete. Nemá to vliv na výkon při importu souborů; budeme mít více nebo méně souborů stejného letu, toto je jen otázka priorit.

  • Smart Scaling

Smart Scaling je nastavení určené pro kompenzaci faktu, jakým se díváme na 3D svět Falcona při relativně nízkém rozlišení, s výrazně nižší zrakovou ostrostí než v reálném životě. Dokonce UltraHD (jako 4K) obrazovky jsou velmi limitované ve srovnání s lidským zrakem. Smart Scaling není lineární a více zvětší velikost vzdálenějších objektů, než zvýší velikost blízkých objektů.

Doporučujeme používat toto nastavení, protože algoritmus BMS Smart Scaling je založen na vědeckých studiích o vnímání výpočetní techniky a stejné efekty se používají v profesionálních simulátorech.
 
4.33 Update 1 představuje nové nastavení config, které umožňuje uživateli definovat vzdálenost od uživatelského POV v námořních mílích, kde má začít inteligentní měřítko. To pomůže opravit problém s inteligentní měřítkem, tam kde jsou objekty příliš blízko, budeme mít větší měřítko (například létání při velmi těsné formaci nebo při pojíždění po zemi, když uvidíme pneumatiky potopené v dráze, kvůli vlivu měřítka).
 
g_fSmartScalingThreshold má standardně hodnotu 0,0, takto se bude chovat stejně jako u 4.32 a 4.33.  Nahradíme-li 0.0 za hodnotou 0.2 až 0.5, nebude nám poskytovat automatické měřítko pro objekty, které jsou blíže než 0.2 nebo 0.5 Nm. (viz příloha Konfigurační nastavení pro více informací). 
 
 
 

Výše uvedený obrázek ilustruje Smart Scaling VYP. (nahoře) a ZAP. (dole) v odlišných vizuálních vzdálenostech.