4.3.6 Stránka CONTROLLERS


 

  • CONTROLLER

Zde můžeme vybrat primární (hlavní) herní zařízení. Primární herní zařízení je to, které ovládá osy sklonu a náklonu letadla. Zde budou zobrazena všechna připojená DX zařízení a klávesnice.

Měli bychom vybrat zařízení, kterým chceme ovládat letoun jako je HOTAS nebo Joystick. Vybrat jiné zařízení jako MFD nebo pedály kormidla opravdu nemá smysl.

Pokud nemáte připojené herní zařízení, můžete vybrat klávesnici "keyboard". To nám umožní sice ovládat letoun klávesnicí. Nicméně toto se nedoporučuje a je to velmi nepraktické.

Upozornění: toto bude jediné zařízení, na které bude přenášen force feedback (FFB) (pokud ho podporuje).

 

  • JOYSTICK BUTTONS

Falcon zachytí prvních 32 tlačítek u každého herního zařízení (omezení DirectX), ale zde se rozsvítí jen kontrolky na této obrazovce při stisknutí prvních osmi tlačítek na hlavním leteckém herním zařízení. Nicméně textový odečet u mapovaných kláves by měl fungovat pro každé tlačítko (viz dále).


V případě, že mapované zařízení podporuje FFB bude ve výchozím nastavení povoleno a měli bychom dostat okamžitou zpětnou odezvu („gunfire“ efekt) při stisknutí tlačítka.

  • Testování os

Falcon se pokusí o automatickou detekci základních os sklonu „pitch“, náklonu „roll“, obratu „yaw“ (kormidlo) a plynu „throttle“, pokud jsou zařízení připojena k počítači; pokud se to podaří, příslušné pruhy budou barevně zvýrazněny a začnou představovat aktuální hodnoty těchto os. Nebojte se, pokud nejsou zjištěny žádné osy, nebo pokud Falcon vybere ty špatné, můžete vše nakonfigurovat na obrazovce „ADVANCED“.

Můžeme vyzkoušet osy X a Y hlavního herního zařízení, zda reagují správně. Balónek se bude pohybovat podle pohybu os herního zařízení.


Můžeme vycentrovat primární herní zařízení, jen pustíme knipl a stiskneme tlačítko CENTER.


Pokud jsou k dispozici, můžeme také otestovat Throttle (Plyn) a Rudder (Kormidlo) pohybem příslušné osy. Pokud nebudou nalezeny žádné osy herního zařízení, pruhy budou šedé.

  • Nastavení AB

Můžeme nastavit zarážku na ose plynu, k definování pozice Idle (volnoběh) a Afterburner (forsáž) zarážky (tyto zarážky platí pro všechny motory při létání s vícemotorovými letadly v BMS).

Jen posuň plyn na požadovanou pozici a provedeme následující:

                     -   Klikni levým tlačítkem myši         =             Nastavíme zarážku Afterburner (zelená).

                     -   Klikni pravým tlačítkem myši      =             Nastavíme zarážku Idle (červený).

Ve výchozím nastavení nejsou nastaveny žádné zarážky. Místo toho jsou značky v horní  (zelená) a dolní (červená) části osy. To znamená, že v podstatě žádné z těchto zarážek jsou definovány. Zarážka IDLE samozřejmě musí být nastavena níže než AB zarážka!

IDLE zarážka se nastavuje při použití u nastavení „idle cutoff“ v BMS config editoru (část Hardware). Pokud je povoleno, IDLE zarážka musí být stisknuta a motor bude nastartován nebo vypnut jako u skutečného letounu podle polohy plynu na zarážce: motor se nastartuje posunutím plynu z CUTOFF do IDLE a motor se vypne při pohybu plynu z IDLE do CUTOFF.

 

 

 

  • Test kloboučku POV

Pokud je k dispozici na vašem hlavním herním zařízení klobouček POV, můžeme ho zde vyzkoušet. Pokud posuneme klobouček POV, šipka bude zvýrazněna v souladu s pohybem.


 

  • Nastavení klávesnice a ostatního zařízení

 

V pravé části obrazovky máte různé možnosti, jak přizpůsobit svou klávesnici a nastavit ostatní zařízení. V následujícím textu popíšeme pouze hlavní funkce. Pro úplné vysvětlení přizpůsobení zařízení a klávesnice naleznete v BMS Key File Manual.pdf, který se nachází v složce Docs/ Key Files & Input.

 

  • CURRENT KEYFILE

Nad tabulkou mapování kláves je zobrazen aktuálně načtený key soubor. U výchozího nastavení to bude BMS - Full.key.

  • Tabulka mapování kláves

Zde najdete všechny funkce a mapované klávesnice v aktuálně načteném souboru .key. Můžete stisknutím libovolnou klávesu nebo tlačítko herního zařízení a v řádku INPUT (pod tlačítky ADVANCED, SAVE, LOAD) uvidíme příkaz klávesy / číslo tlačítka a o řádek níže se objeví jeho popis. Stiskem klávesy také přeskočí seznam mapy klávesu na příkaz stisknuté klávesy.

          Řádek INPUT při stisku klávesy                     Řádek INPUT při stisku tlačítka herního zařízení

 

  • Načtení souboru .key

Pokud chceme změnit soubor .key klikni na tlačítko LOAD.

Otevře se nové okno a zde můžete vybrat jiný soubor. Po kliknutí na tlačítko LOADt se zobrazí obsah soubo mapování kláves.

CANCEL zavře okno bez načtení souboru.

 

 

 

  • Uložení souboru .key

Pokud jste provedli změny v souboru .key, pak můžeme uložit tyto změny tlačítkem SAVE.

V novém okně můžeme buď přepsat stávající soubor (bude zobrazen bezpečnostní dotaz), nebo zadat jiný název souboru a vybrat SAVE. Jakmile je soubor .key uložen, bude tento soubor nově nastaven jako výchozí.

CANCEL zavře okno bez načtení souboru.